همه چیز هایی که باید در مورد خرید لباس اسکی بدانید

0
7635
خرید لباس اسکی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید لباس اسکی

  • ضد آب بودن لباس اسکی و تنفس لباس

در خرید لباس اسکی اصلی ترین نکته ضد آب بودن آن است به نحوی که از ورود برف و آب به داخل لباس جلوگیری کند. همچنین تنفس جنس لباس باید به شکلی باشد که گرمای بدن را حفظ نماید و همچنین از گرم شدن بیش از حد بدن هم جلوگیری نماید.

در خرید لباس اسکی به میزان ضد آب و تنفس بودن آن باید توجه کرد و این میزان به ساختار اصلی پارچه لباس مربوط میشود. سطح ضد آب بودن لباس غالباً در شماره هایی که به آزمایش آب مراجعه می کنند بیان شده است – ۵۰۰۰ میلی متر ضد آب بودن کم ، ۱۰،۰۰۰ متوسط ​​، ۲۰،۰۰۰ بالا ، ۲۸،۰۰۰ میلی متر بسیار بالا است.

خرید لباس اسکی در ژورنال نوبشو

در خرید لباس اسکی دخترانه و مردانه، زنانه و بچه گانه میزان تنفس لباس با واحد گرم اندازه گیری میشود و همچنان مانند میزان ضد آب بودن ۵۰۰۰ کم است ، ۱۰،۰۰۰ متوسط و … . همچنین ممکنه از واحد RET برای میزان بدون تنفس بودن لباس استفاده شود. تا عدد ۶ تنفس لباس خیلی زیاده، تا ۱۳ بهتره و تا ۲۰ خیلی خوبه ولی برای سوزاندن انرژِی زیاد هنگام سوار کاری یا پیاده روی زیاد خوب نیستند.

در خرید لباس توجه داشته باشید که ضد آب بودن بیش از حد باعت میشود لباس قابلیت های خود را از دست بدهد و رطوبت و گرما را از دست میدهید. پس باید یکی بین ضد آب بودن و حفظ گرما یک مورد را انتخاب کنید و یا با پرداخت هزینه بهتر و خرید لباس اسکی های مناسب تر به هر دو گزینه برسید.

  • فناوری ضد آب بودن

برخی از مارک ها از فناوری ضد آب بودن با نام تجاری خود استفاده می کنند ، در حالی که برخی دیگر از تکنولولوژِی های معروف تر مانند Gore-Tex یا Polartec استفاده می کنند. شرکت های تولید لباس اسکی همیشه انواع مختلفی از لباس با با متغییر های وزن لباس، گرمی لباس و میزان تنفس لباس بسته به نیاز های مختلف مشتریان تهیه و تولید می نمایند.

  • فناوری جدید به نام FutureLight

لباس های که از فناوری Gorce-Tex برای ضد آب بودن استفاده میکنند، کیفیت بهتر و گرانتری را دارند. خبر خوب این است که به تازگی شرکت North Face یک فناوری جدید به نام FutureLight برای خرید لباس های اسکی معرفی کرده که دو برابر از صد در صد لباس ها هم ضد آب کامل هستند و هم تنفس کامل و راحتی برای حفظ گرما دارد.

خرید لباس اسکی در ژورنال نوبشو

علاوه بر ضد آب بودن پارچه لباس اسکی، اکثر آن ها لایه بسیار نازک برای دفع آب دارند. این پوشش اغلب به عنوان لایه تصفیه DWR نامیده میشود.

در خرید لباس اسکی جنس لباس خیلی مهم است. لباس هایی که از الیاف طبیعی استفاده میکنند حجم کمتری دارند ولی در صورت خیس شدن گرمای خود را از دست میدهند ولی لباس هایی که از الیاف مصنوعی استفاده میکنند هنگام خیس شدن گرمای خود را بیشتر حفظ میکنند ولی حجیم ترند. البته در لباس های جدید با الیاف مصنوعی الیاف را فشرده تر کرده اند. در کاپشن های جدید حتی از تکنولوزی گرم کن کاپشن با باطری استفاده شده است تا به سرعت در حال حرکت شمارا گرم کند.

  • درز های درزگیر

در خرید لباس اسکی درزهای لباس برای جلوگیری از ورود سرما و خیسی خیلی مهم است. بعضی از شرکت ها علاوه بر دوخت های خاص درز لباس ها آن ها را با مواد خاص از درون میچسبانند تا کاملا ضد آب بشوند. بعضی از لباس ها تمامی درزهای خود را با نوار چسبانده اند . در بعضی لباس ها هم فقط مناطق مهم لباس مانند سر شانه با نوار عایق بندی کرده اند تا وزن لباس کمتر شود.

همچنین برای روکش داخلی ژاکت از یک ماده خشک کننده و یا انتقال دهنده سریع رطوبت به بیرون استفاده می کنند تا در صورت عرق کردن چه در اثر فعالیت زیاد و یا گرم بودن، بدن شما را خشک نگه می دارد.

مطالب پیشنهادی
معرفی لباس اسکی سالامون برای بانوان

ژورنال نوبشو

  • دوام و وزن

در خرید لباس اسکی می بایست دقت داشته باشین که وزن لباس و دوام آن مهمترین نکته می باشد. موادی که در ساخت لباس اسکی استفاده میشود وزن و بافت مختلفی دارند. لایه های بیشتر سخت پوش تر هستند و مواد مقاوم تر در برابر ساییده شدن بهتر عمل میکنند ولی سنگین تر شده و احساس خستگی به بدن میدهد. در بعضی از لباس ها تعادل را حفظ کردن. به صورتی که صرفا مناطقی که احتمال ساییدگی بیشتری دارند را مقاوم تر کرده اند.

  • تناسب و برش

در خرید لباس اسکی سایز مناسب و برش های آن بستگی به آن دارد که شما چه نوع اسکی بازی را انتخاب میکنید. لباس های باریک تر برای کسانی مناسب است که از پیست های هموار تر استفاده میکنند. در حالی که پیست های سخت تر که حرفه ای ترها در آن ها اسکی بازی میکنند باید لباس های مخصوص با برش های خاصی را انتخاب کنند. گزینه های زیادی بین هر دو مورد وجود دارد.

بیشتر خرید لباس اسکی های امروزی دارای دریچه هایی در زیر بغل کاپشن آن ها هستند تا هوای گرم بتواند از زیر کاپشن شما فرار کند و با هوای خنک بیرون هوای داخل کاپشن را تنظیم بکند. در مواقعی که بدن شما سرد است از باز کردن این دریچه خودداری کنید زیرا که ممکن است عضلات شما در سرما خشک بشود و آسیب های جدی به بدن وارد مکیند.

خرید لباس اسکی در ژورنال نوبشو

بهترین برند ها برای خرید لباس اسکی

برای خرید لباس اسکی بخواهیم برند هایی را نام ببریم که در لباس اسکی پیشواز بهترین ها هستند می توانیم به SALAMON، FourFRNT، K2، ROSSIGNOL اشاره بکنیم .

حرف آخر

خیلی ها به اشتباه فکر می کنند موقع خرید لباس اسکی می بایست سنگین ترین، بزرگترین و گران ترین لباس ها را بخرند. در حالی که اشتباه ترین طرز تفکر میباشد. خرید لباس اسکی انواع زیادی دارد که متناسب با مدل اسکی بازی شما و مکان اسکی بازی شما باید انتخاب های متفاوتی داشته باشید و یک خرید لباس اسکی مناسب را از جهات مختلف مانند میزان ضد آب بودن و تنفس لباس، نوع دوخت و امکانات آن ، تناسب سایزی آن و دوام جنس و وزن آن در سری مقالات راهنمای خرید لوازم اسکی بررسی کنید.

معرفی بهترین تجهیزات اسکی در نوبشو

اسکی و تجهیزات اسکی

برای مشاهده تمامی تجهیزات اسکی در سایت نوبشو وارد لینک زیر شوید

سورتمه برفی

برای مشاهده تمامی تجهیزات سورتمه برفی در سایت نوبشو وارد لینک زیر شوید

اسنوبرد

برای مشاهده تمامی تجهیزات اسنوبرد در سایت نوبشو وارد لینک زیر شوید

فیکس

برای مشاهده تمامی تجهیزات فیکس در سایت نوبشو وارد لینک زیر شوید

اسنوبرد مدل ML-XB159

برند:بدون برند
طول:۱۵۹ سانتی‌متر
عرض نوک اسنوبرد:۲۹٫۶ سانتی‌متر
عرض وسط اسنوبرد:۲۵٫۵ سانتی‌متر
عرض انتهای اسنوبرد:۲۹٫۶
وزن:۲۴۰۰ گرم
سبک:All Mountain
مناسب برای:آقایان

فیکس اسنوبرد مدل YM09B

برند:بدون برند
وزن:۹۵۰ گرم
جنس:NYLON+TPEE+PU+EVA+ALU
سطح مهارت:آماتور
سبک:All Mountain
انعطاف پذیری:متوسط
الگوی سوراخ پیچ:۲×۴

شلوار اسکی روسیگنال مدل۰۷

برند:بدون برند
وزن:۱۰۰۰ گرم
وزن بسته بندی:۱۰۰۰ گرم
جنس:Waterproof , Wind Stoper

عینک اسکی و کوهنوردی کد ۱۲۳۱-۵

برند:بدون برند
ابعاد:۱۸x۸x۶ سانتی متر
وزن:۱۰۰ گرم
جنس:شیشه، پلاستیک و ابر

ماسک اسکی آگما کد ۹۱۱

برند:بدون برند
ابعاد:۴۰x۲۶x۱ سانتی متر
وزن:۱۰۰ گرم
جنس:پنبه دو رو

دستکش اسکی رکس مدل Thermo Gloves touch

برند:بدون برند
ابعاد:۱ × ۱۰ × ۲۵ سانتی متر
وزن:۷۰ گرم
جنس:عایق تینسولیت

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید