انواع اسباب بازی فکری کودکان

0
4737
اسباب بازی فکری کودکان در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

استفاده از اسباب بازی فکری کودکان چه اهمیتی دارد؟

کودکان به بازی علاقه زیادی دارند و با استفاده از بازی های مختلف می توان خلاقیت آنها را افزایش داد، وسایل بازی می تواند جنبه سرگرمی و تفریح داشته باشد که در سری مقالات راهنمای خرید اسباب بازی ذکر شد، همچنین با به کار بردن اسباب بازی فکری کودکان درک آنها بیشتر می شود و این افراد یادگیری خود را افزایش می دهند.

اسباب بازی های متنوعی طراحی و تولید می شوند که با در نظر گرفتن این نوع محصولات می توان کودکان را ترغیب به بازی و استفاده از هوش و خلاقیت کرد.

انتخاب اسباب بازی می تواند احساسات کودکان را به میزان زیادی تحریک کرده و از این طریق تعامل کودکان با دیگران بیشتر شود.

کودکان مشتاقانه به یادگیری علاقه دارند و به دنبال کشف بیشتر دنیای اطراف خود هستند تا از این طریق یادگیری خود را در زمینه های مختلف افزایش دهند.

اسباب بازی فکری کودکان در ژورنال نوبشو

اسباب بازی فکری کودکان در شکل های جدید و رنگ بندی های مختلف، آنها را ترغیب به درک دنیای اطراف و فرصت بازی می کند و با این اقدام احساسات کودکان بهتر شکوفا می شود.

بازی فکری و انتخاب این محصولات این فرصت را به کودکان می دهد که با دنیای اطراف خود ارتباط بهتری برقرار کنند.

بازی فکری این نگرش را در کودک تقویت می کند که به دنبال یادگیری های جدید باشد و از برقراری ارتباط با این نوع بازی ها لذت بیشتری دریافت می شود.

کشف کنجکاوی کودکان با انتخاب اسباب بازی مختلف امکانپذیر است و کودکان با تمرکز بر این نوع بازی ها می توانند دنیای اطراف خود را بیشتر بشناسند و با اطرافیان ارتباط بهتری داشته باشند.

انتخاب بازی فکری مناسب از دغدغه های خیلی از والدین است که به دنبال بازی هایی برای سرگرم کردن کودک خود هستند تا با این اقدام بتوانند رشد ذهنی و فکری آنها را افزایش دهند و بازی های خریداری شده جذابیت خاصی برای کودکان داشته باشد.

کودکانی که از اسباب بازی فکری استفاده می کنند در حین بازی سرگرم می شوند و از این طریق با ذهن خلاق خود مفاهیم جدیدی را در نظر می گیرند که به رشد مهارت های فیزیکی آنها کمک خواهد کرد.

اسباب بازی فکری کودکان در ژورنال نوبشو

انواع اسباب بازی فکری کودکان کدامند؟

۱-بازی های لگو

از مهم ترین انواع اسباب بازی فکری کودکان مربوط به لگو می باشد، این نوع بازی با وجود قطعات مختلف و متنوع، کودکان را ترغیب می کند که از فکر و ذهن خود استفاده کنند و با تمرکز بیشتر قطعات لگو را در کنار هم قرار داده و سازه های جذاب و مختلفی بسازند.

۲-بازی های هوش

بازی های هوش از انواع اسباب بازی فکری کودکان می باشد که در مدل های مختلفی این نوع بازی طراحی می شوند و به تناسب علاقه کودکان استفاده از اشکال و تکه های فانتزی و… کاربرد دارد، بهتر این است که در خرید بازی فکری به سلیقه کودک دقت کرد تا خرید مطمئنی صورت گیرد و اسباب بازی برای کودک جذابیت بیشتری داشته باشد.

۳-بازی پازل

پازل از بازی های فکری مورد علاقه آن ها می باشد، پازل های ساده در طرح های جذاب و شکل های ساده طراحی می شود که در سنین پیش از دبستان کاربرد بیشتری دارند، اما در کودکانی که در سنین بالاتر قرار دارند و به بازی های پیچیده و جذاب علاقه بیشتری نشان می دهند می توان از اسباب بازی فکری کودکان و پازل های متنوع استفاده کرد

مطالب پیشنهادی
خرید اسباب بازی به بهترین قیمت

۴-بازی های فکری

برای کودکانی که در سنین زیر شش سال قرار دارند استفاده از بازی های فکری حلقه هوش انتخاب مناسبی تلقی می شود.

از انواع اسباب بازی فکری کودکان برج مکعب می باشد که با قرار دادن مکعب های کوچک و بزرگ، خلاقیت را بیشتر می کند.

۵-بازی دومینو

بازی دومینو از مهم ترین انواع اسباب بازی کودکان محسوب می شود، خرید این نوع اجناس با توجه به سن کودکان و علاقه آنها به بازی دومینو صورت می گیرد.

۶-بازی های رباتیک

بازی های رباتیک از دیگر اسباب بازی فکری کودکان شناخته می شوند که به تقویت هوش کودکان کمک می کند، همچنین مهارت های پایه ای کودکان با استفاده از اسباب بازی های فکری ساختنی تقویت می گردد و لذت بازی بیشتری فراهم می شود.

ژورنال نوبشو

نکات مهم در انتخاب اسباب بازی فکری کدامند؟

اگر انتخاب بازی فکری به درستی صورت نگیرد به سلامت کودکان آسیب وارد می شود و جسم و روح آنها در معرض آسیب های بیشتری قرار می گیرد.

۱-سن کودک

با دقت به سن درج شده بر بازی فکری می توان از نوع اسباب بازی و تناسب آن با سن و سال کودک اطمینان یافت و با انتخاب بازی مناسب عتماد به نفس کودک را تقویت کرد.

۲-بازی های فکری خاص

در بازی نیاز به تحریک قوه تخیل می باشد و انتخاب اسباب بازی مناسب این حس را در خانواده ها افزایش می دهد که کودکان آنها از اسباب بازی های فکری خاصی به کار می برند.

ژورنال نوبشو

۳-کیفیت اسباب بازی

دقت به کیفیت اسباب بازی و جنس آن حائز اهمیت است، با خرید اسباب بازی خارجی و یا ایرانی با کیفیت کودکان با علاقه بیشتری بازی های خود را انجام می دهند و لذت بیشتری از بازی دریافت می شود.

۴-استاندارد بودن اسباب بازی

استاندارد بودن کالا و خرید از مراکز معتبر اهمیت دارد، با کسب شناخت از برندهای مهم می توان خرید انواع اسباب بازی فکری کودکان را انجام داد و از مواد مرغوب و مناسب استفاده کرد.

وسیله بازی فکری از مهم ترین محصولاتی می باشد که خلاقیت و هوش کودکان را افزایش داده و با تحریک ذهن کودک او را به تخلیه هیجانی هدایت می کند.

خرید وسیله بازی باید متناسب با سن کودکان در نظر گرفته شود و با توجه به جنسیت کودکان از بازی های خلاق و جذابی استفاده کرد که نیازهای هوشی کودکان را برطرف کرده و مهارت های آنها را به میزان بیشتری افزایش دهد.

برای سنین مختلف از وسایل بازی استفاده می شود و انواع وسایل بازی فکری با اهداف خاصی طراحی می گردند تا مهارت های دست ورزی کودکان را به میزان بیشتری افزایش دهد، همچنین با بهره بردن از اسباب بازی، کودکان راحت تر می توانند حرکات دست و چشم خود را هماهنگ کنند و مهارت های حل مسأله را به کار می برند.

اسباب بازی فکری کودکان در ژورنال نوبشو

 

Originally posted on ۱۰/۱۶/۱۳۹۹ @ ۸:۵۳ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید