انتخاب بهترین هارد بکاپ

0
4344
هارد بکاپ در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

برترین هارد های موجود در بازار کدام اند و قیمت هارد لپ تاپ در چه رنجی قرار دارد؟

امروزه هارد ها به یکی از پرمصرف ترین کالاهای دیحیتال در سراسر دنیا تبدیل شده اند. لزوم تهیه و خرید یک هارد بکاپ به دلیل افزایش میزان اطلاعات هر کاربر با توجه به موقعیت و فعالی است که انجام می دهد و برای هر کاربر دارا بودن یک هارد بکاپ دارای اولویت می باشد. قیمت هارد لپ تاپ به موارد زیادی بستگی دارد که در ادامه این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید هارد، مورد بررسی قرار خواهیم داد. در این مقاله سعی داریم شما را با قیمت هارد لپ تاپ و برترین هارد های بکاپ موجود در بازار آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

هارد بکاپ در ژورنال نوبشو

هارد بکاپ

یکی از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر روی قیمت هارد لپ تاپ، انتخاب نوع هارد می باشد. اولین انتخابی که در خرید هارد باید داشته باشید این است که انتخاب کنید هارد را از چه نوعی خریداری نمایید؟ انواع هارد های لپ تاپ به دو دسته ی کلی هارد اس اس دی و هارد اچ دی دی تقسیم می شوند که هر دو گزینه دارای مزایای و معایب مربوط و خاص خود می باشند.

قیمت هارد لپ تاپ با توجه به نوع آن چگونه است؟

هارد های قابل استفاده برای لپ تاپ به دو نوع کلی هارد های اس اس دی (SSD ) و هارد های اچ دی دی (HDD ) تقسیم می شوند. هارد های اس اس دی دارای ویژگی های بسیار خوب و ایده آلی برای هارد یک لپ تاپ می باشند. قیمت هارد لپ تاپ از نوع اس اس دی بالاتر از قیمت هارد لپ تاپ از نوع اچ دید دی می باشد.

تفاوت قیمت هارد لپ تاپ بین این دو نوع گفته شده بنا به دلایل مختلفی می باشد که در ادامه شرح داده می شود.

از مهمترین دلایلی که سبب بالا رفتن هزینه قیمت هارد لپ تاپ اس اس دی می شود عبارت است از:

  • دارا بودن سرعت بالای خواندن و نوشتن نسبت به نوع دیگر هارد.
  • میزان انرژی مورد نیاز برای خواندن و نوشتن نسبت به هارد های اچ دی دی بسیار کمتر می باشد.
  • به دلیل عدم استفاده هیچ گونه قطعه ی محرک در این نوع هارد هیچ گونه سر و صدایی هنگام استفاده از آن وجود نخواهد داشت و همچنین هیچ گونه خرابی مشابهی که در نوع هارد اچ دی دی دیده می شود در این نوع هارد وجود ندارد.

هارد بکاپ در ژورنال نوبشو

هارد بکاپ

در صورتی که برای خرید این قطعه با قیمت هارد لپ تاپ مشکل دارید، بهتر است هارد نوع اچ دی دی را انتخاب نماید و در صورتی که از لحاظ مالی هیچ گونه محدودیتی ندارید، هارد اس اس دی یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای افزایش سرعت و کارایی لپ تاپ شما خواهد بود. البته ظرفیت هارد یکی از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر قیمت آن می باشد.

خرید هارد لپ تاپ با مورد توجه قرار دادن فضای ذخیره سازی مورد نیاز چگونه انجام می شود؟

به طور معمول خریداری یک هارد برای لپ تاپ با هدف های مختلفی مانند افزایش نیاز برای فضای ذخیره سازی، گرفتن بکاپ از اطلاعات مهم و مورد نیاز و … صورت می گیرد که با انتخاب نوع و قیمت هارد لپ تاپ می توان میزان فضای قابل خریداری با هزینه ی مشخص شده را خریداری نمود.

مطالب پیشنهادی
راهنمای جامع خرید هارد اکسترنال

انتخاب بهترین هارد بکاپ و همچنین یک انتخاب مناسب با توجه به قیمت هارد لپ تاپ باید با اطلاعات کافی در ارتباط با این زمینه صورت بگیرد.

هارد های اس اس دی با ظرفیت های مختلفی تولید و عرضه می شوند که امروزه کوچکترین ظرفیت آن برابر با ۱۲۸ گیگابایت می باشد. در صورتی که قیمت هارد لپ تاپ مهم و حائز اهمیت باشد این گزینه مناسبی برای لپ تاپ می باشد. در صورت استفاده از این نوع هارد به راحتی می توانید برنامه های آفیس، کروم و حتی فتوشاپ را بر روی سیستم خود نصب کنید. درست است که با استفاده از یک هارد با ظرفیت ۱۲۸ گیگ نیز به راحتی می توانید کارهای کوچک را انجام دهید اما بهتر است هاردی با ظرفیت ۲۵۰ گیگاباتی را خریدداری کنید تا علاوه بر افزایش میزان فضای ذخیره سازی سرعت کار نیز افزایش پیدا کند.

هارد بکاپ در ژورنال نوبشو

هارد بکاپ

بسیاری از افراد که از لپ تاپ های خود استفاده های زیادی اعم از کاری، بازی و … می کنند از دو نوع هارد برای راه اندازی لپ تاپ استفاده می کنند و این سبب می شود از هارد های اس اس دی برای انجام دادن و استفاده کردن برنامه ها و از هارد دیگر جهت ذخیره سازی داده ها استفاده می کنند.

در صورتی که قصد کارکردن زیاد با لپ تاپ را دارید بهتر است یک هارد ۲۵۶ گیگابایتی اس اس دی را خریداری نمایید ولی در صورت مهم نبودن قیمت هارد لپ تاپ بهتر است هارد اس اس دی را با ظفیت ۵۱۲ گیگابات بخرید و از لحاظ خرید بهترین هارد لپ تاپ اطمینان خاطر داشته باشید.

برترین هارد های لپ تاپ کدام اند؟

برندهای مختلفی در دنیا وجود دارند که در زمینه ی تولید و عرضه ی هارد لپ تاپ حرفی برای گفتن دارند. در این میان ما سعی داریم شما را با انواع هارد های لپ تاپ آشنا کنیم.

طرفیت هارد یکی از مهمترین ویزگی های آن محسوب می شود. استفاده از این مدل هارد سبب افزایش سرعت شده و اطلاعات را با سرعت بالایی انتقال می دهد.

  •  WD Red 8TB NAS Drive:

یک نوع هارد دسکتاپی دیجیتال شبکه می باشد که توسط برند وسترن تولید و عرضه می شود. بیشترین تمرکز در تولید این مدل هارد بر روی کارایی می باشد.

هارد های زیادی وجود دارند که بنا به دلایلی مانند ظرفیت هارد در سطح بالا و قیمت مناسب از محبوبیت زیاد بین عموم استفاده کننده ها برخوردار می باشند.

 ژورنال نوبشو

هارد بکاپ

Originally posted on ۰۵/۰۴/۱۳۹۹ @ ۵:۱۵ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید