راهنمای جامع خرید هارد اکسترنال

0
3999
خرید هارد اکسترنال در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید هارد اکسترنال

قبل از خرید هارد اکسترنال این را بدانید که می توان از آن به عنوان یک فضای همیشه در دسترس که هم ظرفیت بالایی دارد و هم قیمتش مناسب است نگاه کرد از این فضا می توانید از تمامی داده های محرمانه ای که می ترسید حذف شوند یک نسخه پشتیبان در اصطلاح پک آپ تهیه کنید در ادامه شما را با انواع هارد هایی که تا به امروز تولید شده اند آشنا می کنیم پس با ما همراه باشید.

خرید هارد اکسترنال در ژورنال نوبشو

به چه نوع هاردی هارد اکسترنال می گویند

خوب است بدانید که هارد اکسترنال در واقع همان هارد اینترنالی است که درون لپ تاپ یا کامپیوتر های خانگی وجود دارد با این تفاوت که اینترنال دارای پوشش و نوعی پورت مخصوص برای متصل شدن به مادربورد می باشد. ولی پورت های هارد اکسترنال را به صورت USB طراحی می کنند برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت www.Nobesho.com مراجعه کنید.

انواع هارد

دو درایو برای ذخیره کردن اطلاعات داریم

  • SSD یا Solid-State Drives
  • HDD یا Hard Disk Drive

-هارد اکسترنال SSD به چه نوع هاردی گویند

از لحاظ سرعت هارد های SSD نسبت به HDD سرعت بیشتری دارند اما قیمت آن نیز بالاتر می باشد برای خرید هارد اکسترنال SSD که حجم بالایی دارند باید تقریباً ۴ برابر هارد HDD هزینه کنید اگر امنیت هارد برای شما مهم باشد می توانید از هارد های SSD که از امنیت بالاتری برخوردار هستند استفاده کنید SSD با توجه به پوشش بیرونی که دارد سبب شده دستگاه مقاوم تر باشد.

خرید هارد اکسترنال در ژورنال نوبشو

قبل از خرید هارد اکسترنال به این نکته توجه داشته باشید که هارد های SSD نسبت به HDD از قسمت های مکانیکی برخوردار نیستند و آسیب پذیری آن ها از HDD کمتر است.

بد نیست بدانید اگر هارد اکسترنال شما از نوع HDD باشد و مواقعی که مشغول خواندن یا نوشتن اطلاعات بر روی آن هستید ضربه ای به آن بخورد به احتمال خیلی زیاد دیسک سخت شما آسیب جدی می بیند.

-هارد اکسترنال HDD

هارد هایی با نام HDD ارزان می باشند اگر دنبال خرید هارد اکسترنال ارزان قمیت هستید گزینه خوبی است اما باید همه جوانب آن را نیز در نظر بگیرید این هارد ها دارای ظرفیت های ۵۰۰GB، ۱TB و ۲TB در بازار موجود می باشد.

انواع هارد اکسترنال

قبل از آنکه بخواهیم درایو های HDD را در دسته بندی های متلف توضیح دهیم بهتر است بدانید که درون این درایو ها یک HDD قرار گرفته، در واقع هارد اکسترنال متشکل از یک HDD معمولی و یک مدار تبدیل SATA به USB است که درون کیس قرار می گیرند درایو های سخت یا HDD از نوع اکسترنال به دو دسته تقسیم می شوند.

  • هارد های اکسترنال بدون آداپتور
  • هارد های اکسترنال با آداپتور

-هارد های اکسترنال بدون آداپتور

برای خرید هارد اکسترنال بدون آداپتور لازم است نکاتی را درباره آن بدانید این هارد ها که در اصطلاح با نام هارد های اکسترنال پاسپورتی نیز شناخته شده اند از لحاظ سرعت نسبت به نوع با آداپتور دارای سرعت کم تر می باشد همچنین برق مورد نیاز آن از طریق پورت USB تامین می شود.

سرعت HDD داخل آن تقریباً ۵۴۰۰ دور در ثانیه است بد نیست بدانید درون این هارد های اکسترنال یک HDD نوت بوک قرار داده اند و با توجه به اندازه کوچکی که این درایو ها نسبت به نوع آداپتوری به راحتی می توانید آن را حمل کنید از لحاظ قیمت نیز برای خرید هارد اکسترنال پاسپورتی باید هزینه ای نزدیک به دو برابر داریو های آدپتوری صرف کنید.

مطالب پیشنهادی
انتخاب بهترین هارد بکاپ

-هارد های اکسترنال با آداپتور

هارد های اکسترنال نوع آداپتوری دارای وزن بیشتر و اندازه بزرگتر هستند در عوض سرعت بیشتری دارند اگر سرعت برای شما مهم است برای خرید هارد اکسترنال HDD با توجه به اینکه درون آن ها از یک HDD معمولی با سرعتی تقریباً ۷۲۰۰ دور در ثانیه قرار داده شده توصیه می کنیم نوع آداپتوری را انتخاب کنید .

نکاتی مهم درباره هارد های اکسترنال

برای خرید هارد اکسترنال حتماً باید به این نکات توجه کنید، یکی از نکات فنی درباره هارد ها مدت زمان شناسایی شدن آن ها توسط سیستم است به این معناست که وقتی شما هارد را به کامپیوتر یا لپ تاپ خود وصل می کنید چند ثانیه طول می کشد تا توسط سیستم عامل شناسایی شود.

به عنوان مثال هارد های LaCie که در حال حاضر جزء بهترین هارد اکسترنال در دنیا می باشد در زمانی کمتر از ۵ ثانیه شناسایی می شود و بسیار عالی است و هارد اکسترنال وسترن دیجیتال آلترا حدود ۸ ثانیه طول می کشد تا توسط سیستم شناسایی شود.

نکته بعدی در هنگام خرید هارد اکسترنال حائز اهمیت است ضد ضربه بودن آن است توصیه می کنیم برای خرید هارد ها تا جایی که امکان دارد هارد خود را از نوع ضد ضربه و ضد شوک تهیه کنید زیرا این هارد ها دارای سنسور تشخیص ضربه هستند که به هنگام وارد آمدن ضربه به دیسک هد از روی آن یک لحظه جدا می شود.

سرعتی که فروشنده ها به شما می گویند یک سرعت تئوری است به عنوان مثال حداکثر سرعت USB 3.0 نزدیک به ۵ گیگابیت در ثانیه یا ۶۲۵ مگابایت است، در واقع اینگونه نیست نهایت حجمی که هارد می تواند انتقال دهد حجمی حدود ۱۲۰ مگابایت در ثانیه است.

خرید هارد اکسترنال در ژورنال نوبشو

برای خرید هارد چه ظرفیتی مناسب است

با توجه به اینکه مقدار اطلاعاتی که هر فرد می خواهد ذخیره کند متغیر است در نتیجه نوع خرید هارد اکسترنال نیز متفاوت می باشد و باید شما نسب به میزان حجمی که می خواهید ذخیره سازی کنید تصمیم بگیرید.

اگر فایل هایی که برای ذخیره سازی دارید از نوع Word و در کل این چنین فایل هایی هستند توصیه میکنیم برای خرید هارد اکسترنال هزینه زیادی صرف نکنید می توانید با خرید هارد ۲۵۰ یا ۳۲۰ گیگابایتی مشکل خود را حل کنید.

اما در صورتی که برای ذخیره اطلاعاتی همچون فایل های موسیقی، عکس و فیلم نیاز به هارد دارید می توانید هارد ۵۰۰ گیگابایتی را خریداری کنید. اما توجه داشته باشید که قیمت هارد اکسترنال ۵۰۰ گیگ بالاتر از ۲۵۰ و ۳۲۰ است در کل هر چقدر حجم بالا باشد قیمت بالا می رود.

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید