خرید سرور مجازی راهی برای راه اندازی آسان وبسایت شما

0
5070
خرید سرور مجازی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

سرور چیست؟

سرور مانند یک رایانه همواره فعال است که باید همیشه در دسترس کاربران باشد و به نیازهای آنان پاسخ دهد. استفاده از سرور شبکه تنها به تعداد کامپیوترهایی که به آن شبکه متصل شده اند محدود می شود. اگر سرور محدود به یک شبکه باشد، به آن «سرور شبکه» اطلاق می شود. اما اگر این شبکه بزرگتر شود و تمامی سیستم های متصل به اینترنت را پشتیبانی کند، به آن سرور اینترنتی می گویند. سرورهای اینترنت حاوی تمامی اطلاعاتی هستند که توسط کاربران استفاده می شوند و سرور باید در زمان درخواست کاربر بلافاصله اطلاعات را ارائه دهد. بنابراین فروشگاه های آنلاین و وبسایت های بزرگ با خرید سرور مجازی می توانند به راحتی از امکانات این سرور استفاده کنند.

خرید سرور مجازی در ژورنال نوبشو

معرفی منابع سخت افزاری سرور

قطعه اصلی در یک سرور همان پردازنده است که باید برای پاسخ دهی به کاربران از سرعت بالایی برخوردار باشد. از دیگر اجزای سخت افزاری تشکیل دهنده سرور می توان به RAM، هارد دیسک و… اشاره کرد که هر کدام از اینها هم باید دارای حافظه بالایی جهت نگهداری از اطلاعات باشند.

آشنایی با انواع سرور

سرورها از نظر خدمت رسانی به کاربران سه نوع می باشند: ۱-سرور اشتراکی ۲-سرور مجازی ۳-سرور اختصاصی

  • سرور اشتراکی:

با در نظر گرفتن نوع کاربرد آنها دارای تعدادی وبسایت، پایگاه داده و دامنه هستند که بتوانند به خواسته های کاربران سریعاً جواب دهند.

  • سرور مجازی:

در واقع گسترده شده سرور اشتراکی است که منابع را با توجه به درخواست های کاربران تقسیم بندی می کند. (در خصوص سرور مجازی در ادامه این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید vps و سرور مجازی توضیح می دهیم.)

  • سرور اختصاصی:

این سرور برای سایت های با بازدیدکننده بالا و فروشگاه های آنلاین کاربرد دارد. زیرا می تواند حجم بالای کاربران را پشتیبانی کرده و درخواست های آنان را پاسخگو باشد.

همچنین سرورها از نظر کاربرد شامل وب سرور، میل سرور، دیتا سرور، اپلیکیشن سرور، فایل سرور، DNS سرور، گیم سرور، مدیا سرور، پروکسی سرور می شوند.

خرید سرور مجازی در ژورنال نوبشو

شرح وظایف برخی از سرورها

  • وب سرور:

مورد استفاده در سایت های پربازدید.

  • میل سرور:

برای ارسال ایمیل بدون محدودیت در روز نسبت به سرویس اشتراکی کاربرد دارد.

  • اپلیکیشن سرور:

برای راه اندازی برنامه خاص و با منابع مخصوص استفاده می شود.

  • دیتا سرور:

لغو محدودیت استفاده از حجم پایگاه داده را فراهم می کند.

  • پروکسی سرور:

به نوعی نقش واسطه دارد. زمانی که یک درخواست فرستاده می شود، توسط پروکسی سرور ارسال می شود. آدرس IP را عوض می کند و بعد درخواست را به منبع اطلاعات می فرستد.

پروکسی در ژورنال نوبشو

سرور مجازی چیست؟

این سرور از منابع سرور فیزیکی تغذیه می کند. این منابع عبارتند از رَم و پردازنده که بصورت اختصاصی برای VDS      (Virtual Dedivated Server) ذخیره می شوند. VDS برای هر سرور مجازی یک سیستم عامل کامل و مستقل که قابلیت reboot کردن هم دارد اختصاص می دهد. سرور فیزیکی با استفاده از تکنیکی به نام «مدیر ماشین مجازی» (Hypervisor) در VDS ایجاد شده و امکاناتی مانند انتشار و مدیریت منابع را برای افرادی که خرید سرور مجازی داشته اند، فراهم می کند همچنین قابلیت نصب چندین سیستم عامل بر روی یک سرور واقعی را دارد.

خرید سرور مجازی چه مزیت هایی دارد؟

از جمله دلایلی که سرور مجازی دارای محبوبیت زیادی در بین کاربران است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برای مدیریت سیستم عامل و نیز نصب کردن نرم افزارهای مورد نیاز مستقل هستید.
  2. داشتن قابلیت خاموش روشن و نیز ریبوت کردن سرور
  3. استقلال کامل در منابع
  4. بالا بودن امنیت ذاتی
مطالب پیشنهادی
خرید اینترنتی محصولات ارایشی و بهداشتی

ویژگی های خرید سرور مجازی

  • منابعی مانند پردازنده، حافظه اصلی و فضای ذخیره سازی اختصاصی هستند.
  • می توانید از راه دور مدیریت اختصاصی داشته باشید.
  • قابلیت ارتقا بخشی به منابع در مدت زمان کوتاه
  • قابلیت پذیرش وبسایت های زیادی بدون ایجاد محدودیت (در صورتی که منابع کافی باشد)
  • اختصاص IP مخصوص
  • به صرفه بودن از نظر هزینه در برابر سرور اختصاصی
  • از طریق دسترسی به کنترل پنل امکان خاموش و روشن کردن سرور و نیز مدیریت آن فراهم می شود.
  • قابلیت نصب سیستم عامل ویندوز و یا لینوکس با توجه به خواسته کاربر
  • قابلیت انتقال سریع اطلاعات به سرور دیگر در صورت معیوب شدن سرور و همچنین می توان سریع عیب سرور را پیدا کرد.

شرح سرور ویندوزی

در واقع سرور ویندوزی بدین معنا است که سرور، از یکی از نسخه های سیستم عامل ویندوز استفاده می کند. برای میزبانی سایت های تحت asp.net و asp (که مربوط به شرکت مایکروسافت هستند) نیاز به سرور ویندوزی می باشد. asp فقط در سرور ویندوزی کاربرد دارد، و در لینوکس کار نمی کند. از جمله سیستم عامل های ویندوز سرور می توان به ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و… اشاره کرد. کاربران امکان استفاده از سرور ویندوزی در قالب سرور مجازی، سرور ابری و سرورهای اختصاصی را دارند.

سیستم عامل در ژورنال نوبشو

نحوه خرید سرور مجازی ایران نامحدود

سایت های مختلفی برای خرید سرور مجازی ایران نامحدود وجود دارند. هر کدام از این سایت ها پلن های متنوعی را برای خریداران ارائه کرده اند. برای هر پلن یکسری خصوصیات وجود دارد که فروشندگان این خصوصیات را در قالب جداول در سایت خود برای بررسی و مقایسه خریداران ارائه می دهند. از جمله این خصوصیات می توان به حافظه رم، پردازنده، فضای دیسک، پورت شبکه، ترافیک مجاز (که معمولاً بصورت نامحدود هم وجود دارد)، لوکیشن (مثلاً ایران، آمریکا و…)، دیتاسنتر، کانفیگ، پشتیبانی و قیمت اشاره کرد.

خرید سرور مجازی در ژورنال نوبشو

خرید سرور کالی و تشریح آن

سرور کالی در واقع نسخه ای از سیستم عامل لینوکس است که بر پایه دبیان و با هدف تست نفوذ و شناسایی نقطه های آسیب پذیر در همه موارد امنیتی سیستم های متنوع ایجاد شده است. این سیستم عامل ابزارهای مختلفی برای مسائل امنیتی دارد. از جمله این ابزارها عبارتند از: تست نفوذ، چک کردن شدت آسیب پذیری، و تحقیقات امنیتی. کالی در ۱۳ مارس ۲۰۱۳ بوجود آمده است. این سرور نیز مانند سرور ویندوزی بصورت آنلاین قابل خریداری می باشد.

چگونگی خرید vps کرکی

کرک (حملات بروت فورس) روی سرور مجازی یعنی آزمایش کردن لیست رمز بر روی سرور مجازی می باشد. در نتیجه این تست، می توان به رمز اصلی دست یافت. جهت انجام این کار برنامه ها و وبسایت های زیادی وجود دارند. از جمله: برنامه kport scan nlbrute و نیز کمک گرفتن از سایت myip.ms برای یافتن ip فعال سایت. برای خرید این vps می توانید به روش خرید سرور ویندوزی اقدام کنید.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید