هر آن چه در رابطه با خرید VPS باید بدانید

0
4826
خرید vps در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید vps

سرور های اختصاصی با داشتن منابع و امکانات خاص خود، توجه بسیاری از شرکت ها و موسساتی که امنیت اطلاعات و سرعت ترافیک ورودی و خروجی از اهمیت زیادی برای آن هابرخوردار می باشد، جلب نموده است. این گونه وب سرور ها قادر هستند در حداکثر میزان امنیت داده ها را با توجه به سرعت دلخواه مشتریان انتقال دهند. در زمان خرید VPS توجه داشته باشید که ویژگی های آن براساس پروتکل های مربوط به سرور اختصاصی تولید و تنظیم شده اند و البته استفاده از آن ها از مزیت های خاصی برخوردار است.

خرید vps در ژورنال نوبشو

خرید VPS

داشتن اطلاعات کافی در رابطه با کاربرد تمامی زیر شاخه های سرور ها می تواند نقش مهمی در انتخاب کاربران و خریداران داشته باشد. VPS با وجود پیروی از خط مشی سرور اختصاصی مزایای خاص خود را به دنبال دارد و البته در حیطه خاصی به کار برده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه چگونگی خرید VPS می توانید بر روی لینک نوبشو کلیک کنید و با دنیایی پر از تکنولوژی سرور ها آشنا شوید.

http://www.nobesho.com

در زمان ساخت و ارائه سرور های اختصاصی و با توجه به میزان علاقه سایر موسسات و شرکت ها به ویژگی های این سرور، برخی مجازی ساز ها سعی در ساخت بخشی متفاوت برای ارائه خدمات خاص داشتند که در ادامه آن را با نام virtual private server یا به اختصار VPS معرفی نمودند. این سرور مجازی با توجه به خط مشی ها و استاندارد های سرور اختصاصی عمل می کرد البته با تفاوت این که منابع این بخش امکان اختصاص و اشتراک را به صورت همزمان دارا بود.

برای داشتن وی پی اس چه اقداماتی لازم می باشد؟

در اقدام اولیه مدیران می توانند با استفاده از یک مجازی ساز مانند ESXI، Kvm، Xen و … سرور اختصاصی خریداری شده را در اندازه های کوچک تر تقسیم بندی کنند و بر اساس پروتکل ها و خط مشی های تعریف شده سرور های اختصاصی، منابع و دسترسی های متفاوتی را برای هر بخش تعریف نمایند البته لازم است بدانید که دسترسی های مجاز برای هر بخش بر اساس نیاز و تقاضای کاربران متفاوت می باشد. مدیرانی که بخش های کوچک شده را خریداری می نمایند به نحوی یک معامله پر سود را انجام داده اند چرا که با میزان هزینه کمتر سرور متناسبی با شرایط سرور اختصاصی در اختیار گرفته است.

خرید vps در ژورنال نوبشو

خرید VPS

در زمان خرید VPS به چه ویژگی هایی باید دقت کرد؟

به بیان کلی می توان استفاده از VPS یا همان سرور مجازی را مختص به مدیریت و کنترل برخی بخش ها از راه دور دانست. اگر بخواهیم کاربرد های اساسی و مشخص سرور مجازی را به اختصار توضیح دهیم لازم است به موارد زیر دقت نمایید:

  • کنترل و مدیریت از منابع و ترافیک های یک سایت با هدف قبول میزبانی وب
  • امکان اعمال تغییرات و کنترل دیگر سایت های مورد دسترس
  • امکان ایجاد و تنظیم برخی کد ها بر روی سرور های مشخص شده
  • قابلیت اجرای نرم افزار های خاص موجود بر روی سرور

موارد مذکور از کاربرد های کلی VPS محسوب می شوند که در نهایت برای استفاده و پیاده سازی از آن می توان از مجازی ساز ها و یا سیستم عامل لینوکس و ویندوزه بهره گرفت. برای استفاده از چنین امکاناتی لازم به آموزش های خاص نیست چرا که فضای کاربری کاملاً مشابه به desktop ویندوز دارد و به راحتی می توانید تغییرات لازم را اعمال نمایید.

مطالب پیشنهادی
سرور مجازی ارزان چه مزایایی را به دنبال دارد

خرید vps در ژورنال نوبشو

خرید VPS

خرید VPS چه مزایایی به دنبال دارد.

با وجود این که VPS به نحوی بخشی از سرور مجازی معرفی شده اند اما روند کاملاً جدا از آن ها را نیز دنبال می کنند و به نحوی می توان استفاده از وی پی اس ها را بر سرور اختصاصی مقدم شمرد. از مزیت های مهم و قابل توجه استفاده از چنین سرور هایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وی پی اس ها می توانند تمامی خدماتی که وب سرور های اختصاصی ارائه میدهند را در اختیار شما قرار دهد با تفاوت این که میتوانید هزینه خیلی کمتری را تقبل نمایید. داشتن فضا و منابع مجزا با حداقل قیمت به نوعی برتری VPS را عنوان خواهد کرد.

با وجود این که محدوده مدیریت VPS نسبت به سرور اختصاصی کمتر می باشد پس در نتیجه به سادگی می توان فضای سرور مجازی را مدیریت نمود.

علاوه بر محدوده کمتر نرم افزاری، سرور های مجازی از لحاظ سخت افزاری نیز مقیاس کمتری را به خود اختصاص می دهند در نتیجه می توان با توجه به نیاز کاربران و صلاح دید مدیران وی پی اس را توسعه و گسترش سخت افزاری داد بدون آن که در روند عملکرد آن مشکلی به وجود آید.

کاربرانی که سرور مجازی یا VPS را خریداری می نماید می تواند از قابلیت پنل مدیریتی استفاده نماید. در چنین شرایطی به سادگی امکان استفاده از تمامی مکانات و قابلیت های سرور تا میزان ۹۰ درصد به مصرف کننده داده می شود و برای اعمال تغییرات کمترین نیاز را به فروشنده سرور خواهد داشت. در چنین شرایطی کاربر قادر است بررسی های مربوط به حافظه و پهنای باند را انجام دهد، سرور را با توجه به زمان نیاز خاموش یا روشن کند حتی می تواند آن را ریست نماید.

چرا باید از وی پی اس استفاده کنیم؟

مجازی ساز ها سرور مجازی را به گونه ای تولید نموده اند که بتوانند منابع موجود را به دو صورت اشتراکی و اختصاصی به کاربران ارائه نمایند. البته در دو نوع عنوان شده تفاوت هایی وجود دارد که لازم است با آن ها آشنا شوید. در برخی نمونه های تولید شده از VPS ، شرایطی فراهم می شود که مدیران بتوانند برای سرور های متفاوت نقش ها و وظایف خاصی معرفی کند.

به عنوان مثال آن ها می توانند دسترسی ها را محدود، منابع را پشتیبانی و حتی برای برخی دستورات مدیریتی صادر نمایند. وجود چنین امکانات و قابلیت هایی سبب می شود که برخی مدیران سرور های اشتراکی را فراموش و به سمت چنین سرور های اختصاصی تمایل پیدا کنند.

وی پی اس در ژورنال نوبشو

خرید VPS

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید