در خرید سرور مجازی ارزان ، حرفه ای باشید

0
3912
خرید سرور مجازی ارزان در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

خرید سرور مجازی ارزان

ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید vps و سرور مجازی میخواهیم راهنمای شما برای خرید سرور مجازی ارزان باشیم، در ابتدا ممکن است خرید سرور مجازی برای شما مسئله ای ساده باشد، پس در ادامه مقاله با ما باشید و حرفه ای شوید!

خرید سرور مجازی ارزان در ژورنال نوبشو

سرور مجازی (vps) مخفف عبارت Virtual Private Server است که به معنی سرور مجازی خصوصی میباشد. سرور مجازی یک بخش از سرور اختصاصی است که این کار با مجازی سازی صورت میگیرد و به این گونه است که یک سرور به چند بخش مختلف تقسیم میشود و ما میتوانیم در مقاصد مختلف از آن استفاده کنیم. هزینه خرید سرور مجازی ارزان نسبت به خرید سرور اختصاصی بسیار پایین تر و به صرفه تر است.

کاربرد های سرور مجازی

سرور مجازی کاربرد های بسیار زیادی دارد که ما میخواهیم به تعدادی از آن ها اشاره کنیم:

  • شما میتوانید میزبان تعدادی سایت با مصرف متوسط و یا میزبان سایت نسبتاً پر مصرف باشید.
  •  استفاده از سرور مجازی برای وب سرویس هایی مانند : میل سرور، دیتابیس سرور و … .
  • کنترل و عملکرد بهتر سیستم ها
  • رمز نگاری اطلاعات
  • با استفاده از آی پی خارج از کشور، استفاده از سایت هایی که ایران را تحریم کرده اند.
  • عامل ارتباط ثانویه
  • انجام دادن بعضی از کار ها که نیازمند اینترنت پرسرعت با ترافیک بالا هستند.
  • ده ها مصارف دیگر …

به طور معمول سرورهای مجازی برگرفته از یک سرور اختصاصی میباشند. برای این کار که به مجازی ساز معروف است نیازمند به یک عامل (نرم افزار مجازی ساز) هستیم. سیستم های مجازی بر اساس عملکردشان برای سیستم عامل های مختلف در دسترس هستند. همچنین لازمه دیگر این است که تکنولوژی مجازی سازی سرور ما را پشتیبانی کند. سیستم های مجازی ساز بر اساس تعداد هسته های مجاز، cpu، مقدار حجم هارد دیسک و … برای هر سرور مجازی به صورت اشتراکی یا اختصاصی قابل پیکربندی هستند. منظور از منابع اختصاصی یا اشتراکی این است که سرور حق دسترسی را به منابع به صورت کلی داشته باشد یا بتواند از منابع به صورت اشتراکی استفاده کند. معمولاً در حالت اشتراکی شاهد کیفیت و کارایی بالا نیستیم.

انواع مجازی ساز:

مجازی سازهای Openvz و XEN و VMWare و KVM از محبوب ترین و پر استفاده ترین مجازی ساز ها هستند. این مجازی سازها با توجه به محدودیت هایی که در اورسل و اشتراک منابع بین چند سرور را دارند معمولاً از کیفیت بالاتری نسبت به بقیه مجازی سازها برخوردار هستند.

خرید سرور مجازی ارزان در ژورنال نوبشو

سیستم عامل :

برای استفاده از نرم افزارهای تحت سیستم عامل ویندوز، استفاده از پهنای باند بالا برای دانلود/آپلود ، برنامه نویسی تحت ویندوز، از سرور های سیستم عامل ویندوز استفاده کنید.

برای نصب و اجرای نرم افزار های تحت لینوکس، در اکثر سرورهای مجازی از سیستم عامل لینوکس استفاده میشود.

اگر به صورت کلی بخواهیم بگوییم، انتخاب سیستم عامل کاملاً به کاربر و با توجه به نوع استفاده خود ربط دارد.

مطالب پیشنهادی
سایت خرید اینترنتی چه مزایایی برای شهروندان فراهم می آورد

در تعدادی از سرور های مجازی، با توجه به نوع مجازی سازی ای که انجام شده است، کاربر امکان نصب مجدد یا تغییر سیستم عامل را یک کلیک به صورت فوری را دارد.

سرعت و کیفیت :

سرور های مجازی مانند سرور های اختصاصی، دارای منابع سخت افزاری مشخصی میباشند، معمولا با افزایش منابع سرعت عملکرد سرور نیز بهتر میشود، با این حال، بیشتر بودن منابع اختصاص یافته به منزله بالا تر بودن کیفیت سرور نیست.

در سرورهای مجازی امکان اشتراک رم و پردازنده بین چند سرور وجود دارد، اگر رم و پردازنده ای که به سرور اختصاص دادیم از رم و پردازنده فیزیکی سرور اصلی بیشتر باشد، باعث کاهش کیفیت و غیرواقعی بودن منابع اختصاص یافته به سرور خواهد شد، که این عمل را اورسل (over sell) یا فروش بیش از حد میگویند.

اورسل رواج زیادی بین سرورهای مجازی دارد و اکثراً سرور ها بر اساس اورسل به فروش میرسند، به همین دلیل استاندارد کلی کیفیت سرورهای مجازی در سطح پایینی ثبت شده است و بیشتر کاربران نیز انتظار عملکرد مطابق مشخضات درج شده سرور را نداشته باشند.

بررسی سرعت و کیفیت :

همانطور که در بالا تر گفتیم، بالاتر بودن منابع اختصاص یافته به یک سرور مجازی هیچگاه نمیتواند به معنای کیفیت بالا تر سرور باشد، این امکان وجود دارد که یک سرور مجازی با ۳ گیگابایت رم و ۲ هسته پردازنده با منابع اختصاصی عملکرد بهتری را نسبت به یک سرور با ۵ هسته پردازنده و ۱۰ گیگابایت رم با منابع غیر اختصاصی داشته باشد، که دلیل آن اشتراک پردازنده و رم بین تعداد سرور های بیشتر و عدم اختصاصی بودن آن باشد.

توصیه ما این است که بعد از خرید سرور مجازی، پردازنده و رم و همینطور سرعت نوشتن و خواندن اطلاعات بر روی هارد دیسک را با نرم افزار های تست بنچمارک بررسی کنید تا از اختصاصی بودن این منابع اطمینان پیدا کنید.

پنل مدیریت سرور :

یکی از معیارهای مهم خرید سرور مجازی ارزان، پنل مدیریت آن میباشد. که هر پنل با توجه به نوع مجازی سازی امکانات متنوعی را در اختیار کاربران میگذارد.

برخی از پنل ها تنها امکاناتی مانند خاموش، روشن، ریبوت و برخی پنل های دیگر علاوه بر موارد ذکر شده، امکانات پیشرفته تر مانند دسترسی به سرور از طریق VNC، نصب یا تغییر خودکار سیستم عامل، مدیریت مصرف منابع، مشاهده لاگ ها و …را در اختیار کاربران میگذارد که میتواند در مواقع ضروری بسیار مفید واقع شود.

خرید سرور مجازی ارزان در ژورنال نوبشو

امکان ارتقا دادن سرور مجازی :

در صورت کافی نبودن میزان پردازنده و رم، در صورت امکان ارتقا، میتوانید سخت افزار اختصاص شده به سرور خود را ارتقا دهید.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید