چرا به درب و پنجره دو جداره در ساختمان نیاز داریم ؟

0
6301
درب و پنجره دو جداره در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید درب و پنجره و معرفی پلیمر UPVC

کلمه  upvc که مخفف شده عبارت Unplasticised Poly Vinyl Chloride می باشد یک پلیمر است که از مشتقات نفت خام ساخته می شود. این مواد در مقابل تغییرات آب و هوایی مثل سرما و یا گرمای شدید بسیار مقاوم هستند و هیچ گونه تغییر شکلی نمی دهند. درب و پنچره دو جداره از اواخر دهه ۶۰ در ایران تولید شد و توانست در مدت زمان کوتاهی جایگزین پنجره ها و درب های آلومینیومی و آهنی قدیمی شود، در حال حاضر محصولات تولید شده دوجداره یکی از پر کاربرد ترین انواع درب و پنجره می باشند.

درب و پنجره دو جداره در ژورنال نوبشو

طراحی ظاهری درب و پنجره UPVC

طراحی درب و پنجره دو جداره بر اساس نیاز هر ساختمانی صورت می گیرد و شما می توانید از مدل های موجود در بازار با توجه به نیاز خود بهترین مورد را انتخاب کنید. مثلاً یکی از معروف ترین مدل ها پنجره های دو حالته فرانسوی می باشند که طراحی آن ها به گونه ای است که دو لنگه ای با هم باز می شوند. در مواقع غیر ضروری می توان یکی از درب ها را ثابت نگه داشت و دیگری را باز کرد. از جمله مزیت های آن می توان به طراحی عالی و خاص آن اشاره کرد که موفق به دریافت رتبه A++ در صرفه جویی انرژی شده است و همچنین امکان باز شدن هم زمان پنجره و قرار گرفتن در سیستم تک حالته یا دو حالته را دارد.

یکی دیگر از مدل های معروف درب و پنجره دو جداره مدل فولکس واگنی می باشد که به سه مدل مکانیکی، اتوماتیک و فول اتوماتیک تقسیم می شود. علت نام گذاری این مدل به دلیل باز شدن ریلی درب آن ها می باشد و برای خانه هایی مناسب هستند که فضای بسیار کوچکی دارند. مهمترین مزیت آن ها باز شدن به صورت ریلی و زیبایی خاص و عایق بودن آن ها می باشد.

تعویض پنجره های قدیمی با دو جداره

این سبک از پنجره ها به دلیل مدل خاصی که دارند می توانند به راحتی جایگزین پنجره های قدیمی شوند. برای ساختن آن ها هم هیچ محدودتی در ابعاد نیست و شما به راحتی می توانید ابعاد مورد نظر خود را سفارش دهید.

استحکام درب و پنجره دو جداره

بر خلاف ظاهر ظریف و زیبای آن ها این نوع از درب و پنجره را می توان یکی از مستحکم ترین پنجره ها دانست که ضریب امنیتی بالایی دارند چرا که ساختار upvc به صورت شبکه ای می باشد و در مقابل ضربه و فشار مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. داشتن نوع خاص از زبانه های قفلی که از سه طرف قفل می شوند امنیت آن ها را بالا می برد و امکان ورود سارقان به محیط را به کمترین حد خود رسانده است.

درب و پنجره دو جداره در ژورنال نوبشو

علت انتخاب درب و پنجره دو جداره

امروزه تقریباً در اکثر خانه های ساخته شده، مهندسان و طراحان از پنجره های دو جداره UPVC استفاده می کنند که دلایل خاص و زیادی برای این انتخاب وجود دارد که در ادامه به معرفی و بررسی آن ها می پردازیم. مهمترین مورد صرفه جویی در مصرف انرژی تا حدود ۴۷ درصد می باشد و همین موضوع باعث عدم خروج هوای گرم یا سرد از محیط به بیرون می باشد و در حقیقت به عنوان یک عایق گرمایی استفاده می شود. به دلیل داشتن نوع خاصی ای شیشه که از نوع خاصی از گاز پر شده است، استفاده از آن ها به عنوان عایق صدا، آلودگی های صوتی بیرون را تا اندازه چشمگیری کاهش می دهد.

مطالب پیشنهادی
کاربرد توری پلیسه در ساختمان چیست؟

سهولت در نصب، داشتن مقاومت بالا در برابر طوفان و رطوبت، عدم نیاز به رنگ زدن، جلوگیری از عرق کردن شیشه، امکان ایجاد طرح های هندسی و خم منطبق بر معماری ساختمان، غیر قابل اشتعال بودن، تنوع در طرح و نوع باز و بسته شدن، مقاومت بالا در برابر ضربه و زلزله، نظافت راحت، امکان نصب پرده و توری بر روی آن ها و جلوگیری از گرمایش زمین از جمله مزیت های دیگر استفاده از درب و پنجره دو جداره برای ساختمان ها می باشد.

گاز استفاده شده در بین فضای دو پنجره

بهترین عایق برای گرما و سرما هوا می باشد، به همین دلیل در درب و پنجره دو جداره از دو لایه شیشه استفاده می شود و فضای موجود در بین دو شیشه را با یک گاز به عنوان عایق پر می کنند. این گاز آرگون می باشد و به دلیل داشتن رسانایی کمتر از هوا، مورد استفاده قرار می گیرد.

در مباحث شیمی به گاز آرگون یک گاز نجیب گفته می شود و این به معنی آن است که از ترکیب چند ماده شیمیایی درست نشده است. این گاز همچنین غیر آتش زا، بدون بو و مزه می باشد. از دیگر علت های این انتخاب پایین بودن هزینه تهیه آن می باشد که بسیار مقرون به صرفه است.

عمر مفید در نظر گرفته شده برای گاز درون درب و پنجره دو جداره حدودا ۲۰ سال می باشد که علت آن پر شدن گاز درون محفظه تا حدود ۹۰ درصد می باشد. هر ساله در حدود ۰.۵ تا ۱ درصد از میزان گاز کم می شود و به هنگام رسیدن گاز به ۷۵ درصد مرغوبیت پنجره ها پایین می آید.

درب و پنجره دو جداره در ژورنال نوبشو

مدت زمان تولید درب و پنجره دو جداره

با توجه به مکانیزه بودن سیستم های تولید، زمان ساخت این محصولات بسیار پایین بوده و تولید کنندگان می توانند در کم تر از یک هفته محصول مورد نظر شما را آماده کنند.

شما می توانید با مراجعه به وبسایت نوبشو به آدرس www.nobesho.com نسبت به تهیه و سفارش انواع درب و پنجره دو جداره اقدام کنید و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

نوبشو موتورجستجوی کالا است، این سایت موتورجستجوی کالا به حساب می آید که در آن می توانید نیازهای خود را برطرف کنید و محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید.

امیدوارم که از خواند این مقاله لذت برده باشید و توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را به شما ارائه بدهیم.

 

Originally posted on ۰۹/۰۱/۱۳۹۹ @ ۹:۵۸ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید