کاربرد درب و پنجره upvc در کجاست؟

0
3336
درب و پنجره upvc در ژورنال نوبشو
5/5 - (1 امتیاز)

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

UPVC چیست؟

(درب و پنجره upvc (UPVC ماده ای پلاستیکی و قابل ارتجاع می باشد که از پلیمریزاسیون و ترکیب سه ماده کلر، اتیلن و وینیل کلرید با یکدیگر به وجود می آید و ماده جدیدی به نام پلی وینیل کلرید یا به اختصار همان پلیمر PVC به ما می دهد. اتیلن از نفت خام گرفته شده و کلر هم از نمک به دست می آید. در واقع می توان مواد اصلی این پلیمر را نفت خام و نمک طعام دانست.

پلیمر تولید شده قابلیت ترکیب شدن با اکسیژن را دارد و حساسیت بالایی در مقابل نور و گرما دارد به همین دلیل یک نوع پایدار کننده به آن اضافه می شود. در صنایع شیمیایی انواع پایدار کننده ها مورد استفاده قرار می گیرند تا کیفیت PVC در پروسه تولید UPVC کاهش پیدا نکند. مثلاً یکی از این مواد کربنات کلسیم می باشد. البته در حال حاضر بسیاری از مواد مانند پلی اتیلن، پلی پروپیلن و پلی استیرول در کنار PVC در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

درب و پنجره UPVC

درب و پنجره upvc که بعضاً با نام درب و پنجره دو جداره هم شناخته می شود، از ماده PVC که بسیار سخت و محکم می باشد، ساخته می شود، طراحی و داشتن چندین محفظه در آن از هدر رفتن گرما و سرما جلوگیری می کند و همچنین در مقابل تعریق بسیار مقاوم تر می باشد. در صورت قرار گرفتن درب و پنجره upvc در مقابل گرما و یا سرمای شدید این محصول دچار انبساط و انقباض نمی شود و شما متوجه هیچ گونه تغییر شکلی در ابعاد آن ها نمی شوید.

در داخل درب و پنجره UPVC یک هسته فلزی قرار دارد که باعث تثبیت فرم و پایداری بیشتر آن می شود، همچنین گوشه های درب و پنجره upvc با ابزار مکانیکی به یکدیگر متصل نمی شوند بلکه به هم جوش داده می شوند که همین مورد باعث پیوسته شدن و یک تکه شدن قالب می شود.

موارد مصرف UPVC

محصولات تولید شده توسط پلیمر PVC بسیار متنوع و زیاد می باشد که از جمله مهم‌ترین آن‌‌ها می‌توان به: پروفیل‌ های استفاده شده در ساخت درب و پنجره، انواع کرکره، کف پوش و سقف های کاذب، تولید کابل ‌های ایزوله، تولید چرم مصنوعی، محافظ قرص و کیسه خون و سرم اشاره کرد.

ویژگی های درب و پنجره UPVC

محصولات تولید شده از این پلیمر به دلیل داشتن ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود در تولید درب و پنجره بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و همین مسئله رضایت مشتریان و مصرف کنندگان را در پی داشته است. داشتن استحکام بالا، زیبایی فوق العاده و دادن نمایی عالی به ساختمان، جلوگیری از خروج هوای سرد و گرم و کاهش اتلاف انرژی، کاهش آلودگی صوتی، قابلیت بازیافت مجدد و عدم وارد کردن آسیب به محیط زیست، ممانعت از ورود گرد و غبار و دود به محیط داخل، قابلیت اشتعال ناپذیری و عدم نیاز به رنگ آمیزی از جمله مهمترین ویژگی های درب و پنجره UPVC می باشد.

مطالب پیشنهادی
کاربرد توری پلیسه در ساختمان چیست؟

نظافت پروفیل های UPVC

با توجه به نوع ماده ای که درب و پنجره را آلوده کرده است می توان برای نظافت آن ها اقدام کرد، اما در حالت کلی بهترین مواد برای تمیز کردن آن ها آب و شوینده های معمولی مانند صابون های مایع می باشد. این دو باعث جلوگیری از تشکیل الکتریسیته و در نتیجه آن عدم جذب گرد و غبار و دوده به پنجره می شوند. لازم به ذکر است که بنزین و مواد اسیدی باعث از بین رفتن پروفیل می شود پس اکیداً توصیه می کنیم برای نظافت سطح آن از این مواد استفاده نکنید.

مقاومت UPVC در مقابل زلزله

توجه به ایمن سازی ساختمان ها و بالا بردن مقاوت مصالح و اجزا آن در هنگام بروز زلزله، از مهمترین مواردی است که در حین ساختن هر ساختمانی مد نظر سازنده قرار دارد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته در حوزه زلزله در ساختمان هایی که در نمای آن ها از سیمان و فلز استفاده می شود، به هنگام زلزله باعث ایجاد بار مرده در یک سمت سازه ایجاد می شود و به اصطلاح در ساختمان پیچش ایجاد می کند. اما در ساختمان هایی با نمای UPVC این اتفاق نمی افتد و به نوعی این کار باعث سبک سازی و ضد زلزله کردن بنا می شود.

تأثیر درب و پنجره UPVC در کاهش آلودگی صوتی

در دنیای امروز، یکی از مشکلات اصلی بشر آلودگی های صوتی می باشند. سلامت اعصاب و روح انسان ها در گرو آرامش محیط آن ها می باشد. در چند سال گذشته با استفاده از درب و پنجره های تولید شده از UPVC محیط های زندگی کم تر تحت تأثیر آلودگی های صوتی قرار گرفته اند. شما با انتخاب پنجره مورد نظر خود و ضخامت شیشه ای که در آن به کار می رود، می توانید تا ۴۰ دسی بل میزان صدای محیط بیرون را کاهش بدهید.

اجزا و قسمت های مختلف پنجره UPVC

در هر پنجره ای شما با قسمت های مختلفی مواجه هستید ولی در حالت کلی می توان تقسیم بندی زیر را برای آن در نظر گرفت: شیشه، یراق آلات، پروفیل گالوانیزه، لاستیک درزبندی ای پی دی ام، قاب، بازشو و زهواره پنجره اجزا تشکیل دهنده هر پنجره و درب تولید شده از جنس UPVC می باشند.

در سایت نوبشو مجموعه ای از پنجره های UPVC با ابعاد، ابزار و ویژگی های مختلف آن قابل مشاهده می باشند و شما می توانید موارد مورد نیاز خود را با رفتن به وبسایت آن به آدرس www.nobesho.com پیدا کنید و مطالعه نمایید.

امیدوارم که از خواند این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید درب و پنجره لذت برده باشید و توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم.

 

Originally posted on ۰۹/۲۵/۱۳۹۹ @ ۸:۴۰ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید