راهنمای خرید دوربین مدار بسته ، حس امنیت را تجربه کنید

0
4013
خرید دوربین مدار بسته در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید دوربین مدار بسته 

در دنیای امروز اولین قدم تأمین امنیت اماکن نظارت بر آن‌ها است، که این کار توسط دوربین های مدار بسته انجام میشود. اگر شما مایل به نصب دوربین مداربسته در منزل یا محل کار خود هستید، باید به نکاتی مهم و ضروری دقت کنید و ما در مقاله ی “ راهنمای خرید دوربین مدار بسته، حس امنیت را تجربه کنید ! “ میخواهیم مهمترین نکات در مورد خرید دوربین مدار بسته که کار نه چندان آسانی نیست اشاره کنیم، که امیدواریم برای شما عزیزان مفید واقع شود .

انواع دوربین مدار بسته :

ما دارای دو نوع دوربین مدار بسته هستیم، یکی آنالوگ و دیگری تحت شبکه، که هر کدام دارای ویژگی و امکانات خاص خود هستند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

  • دوربین مدار بسته آنالوگ :

دوربین مداربسته آنالوگ دوربینی است که تصاویر را به صورت آنالوگ فیلمبرداری میکند و لازمه آن کابل کواکسیال و دستگاه DVR میباشد، که تصاویر آنالوگ ما با کابل کواکسیال به دستگاه DVR منتقل میشود و در آن جا سیگنال های آنالوگی را که DVR دریافت کرده را تبدیل به سیگنال های دیجیتال کرده و نمایش داده میشود. از دوربین مداربسته های آنالوگ در مکان هایی که میخواهند هزینه کمتری را برای دوربین مدار بسته بدهند مناسب است.

خرید دوربین مدار بسته در ژورنال نوبشو

  • دوربین مداربسته تحت شبکه :

دوربین های مداربسته تحت شبکه تصاویر را به صورت دیجیتال فیلمبرداری میکنند و سیگنال دیجیتال تصاویر را بر روی کابل Twisted Pair ارسال میکنند. دوربین مداربسته تحت شبکه نیازی به اتصال مستقیم ندارد و تنها کافی است که به یک شبکه کامپیوتری در محل مورد نظر متصل شود. دوربین مداربسته تحت شبکه برای کنترل تصاویر به دستگاه NVR متصل میشود. کار دستگاه NVR این است که تصاویر دریافتی کابل شبکه را دریافت کند و آن ها را ذخیره سازی کند. دوربین مدار بسته تحت شبکه نیاز به کابل برق جداگانه ندارد و انرژی مورد نظر خود را با استفاده ی از قابلیت PoE یا برق روی اترنت تامین میکند و این مسئله باعث جلوگیری از هزینه کابل کشی و کابل مصرفی میشود .

خرید دوربین مدار بسته در ژورنال نوبشو

و در ادامه ما حتی شاهد مدل های مختلفی از هر نوع دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه خواهیم بود که در ادامه میخواهیم به آن ها اشاره کنیم .

انواع دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه

  • دوربین مدار بسته دام:

دوربینی است که شکل آن گنبد مانند است. زاویه این نوع دوربین در ابتدا تنظیم میشود و قابلیت نصب زیر سقف را نیز دارد، این دوربین برای فضاهای داخلی بسیار کارآمد میباشد .

  • دوربین مداربسته بولت:

این دوربین انعطاف بسیار زیادی دارد و شکل آن به صورت استوانه ای میباشد. این نوع دوربین را میتوان در هر مکانی به دیوار، ستون، و حتی به حصارها نصب کرد. این دوربین امکان تنظیم زاویه را پس از نصب را نیز دارد و میتوان زاویه دید دوربین مدار بسته بولت را تغییر داد .

  • دوربین مدار بسته سوپردام :

همانطور که از نام این دوربین مشخص است، از نوع دوربین دام هستند اما با امکانات بیشتر و پیشرفته تر، این دوربین های مدار بسته سوپردام قادر به تغییر زاویه به صورت اتوماتیک هستند. سیستم نظارتی این دوربین ها مجهز به تجهیزات کنترل کننده زاویه دوربین است و به راحتی می‌توان از اتاق کنترل سیستم دوربین مدار بسته با جابه‌جا کردن یک دسته زاویه دوربین را به صورت دلخواه تغییر داد، این نوع دوربین ها بسیار گران هستند .

مطالب پیشنهادی
دوربین های مدار بسته و امکانات و تجهیزات آن ها را بشناسیم

امکانات دوربین مدار بسته :

  • کیفیت تصویر :

دوربین های مدار بسته تصاویر را با کیفیت های مختلفی نشان میدهند. در مکان هایی که از نظر امنیت در اولویت قرار دارند و امنیت برای آن ها بسیار مهم میباشد، باید از دوربین مدار بسته هایی با کیفیت تصویر بالا استفاده شود تا تصاویر را به خوبی نشان بدهند .

  • لنز دوربین :

هر نوع لنزی، کاربرد متفاوتی در دوربین های مدار بسته دارد، لنزی که عموماً شاهد استفاده آن در دوربین های مدار بسته هستیم لنز ثابت میباشد. انواع لنزهای وریفوکال، زوم و موتورایز در دوربین های مدار بسته تعبیه می‌شوند که هر کدام امکانات متفاوتی را برای سیستم نظارتی در اختیار ما می‌گذارند. برای وضوح بالا و بزرگنمایی از لنز زوم استفاده میشود. برای وضوح مناسب از لنز موتورایز که به صورت اتوماتیک فوکوس را انجام میدهد استفاده میشود. لنزهای وریفوکال نیز برای مکان‌هایی که برای دریافت تصویر صحیح نیاز به تغییر دیافراگم و فاصله کانونی است استفاده می‌شوند. دوربین های مدار بسته ای که در آن ها از لنز ثابت استفاده شده قیمت کمتری نسبت به دیگر دوربین های مدار بسته دارد.

  • دید در شب :

شما میتوانید با استفاده از پرتو مادون قرمز و لامپ‌های IR در شب دید داشته باشید. دید در شب به معنی تصویربرداری در تاریکی کاملاً مطلق میباشد. تفاوت دوربین های مدار بسته در قابلیت دید در شب به اندازه عمق فاصله ثبت تصاویر در تاریکی مطلق مربوط می‌شود.

  • سیستم های بهبود دهنده تصویر :

در سیستم های دوربین مداربسته قابلیت هایی وجود دارد که در شرایط گوناگون بهترین تصویر را ارائه دهد. با الگوریتم های پیچیده تصحیح رنگ و نور دوربین مدار بسته بهترین تصویر هارا برای ما ایجاد میکند. در شرایط اختلاف بیش از حد نور مانند زمانی که بخشی از فضای مورد نظارت ما تحت تابش نور خورشید قرار دارد بقیه قسمت‌ها در تصویر تاریک فیلمبرداری می‌شوند. الگوریتم ها باعث میشود در این شرایط همه قسمت های در حال فیلمبرداری تصویری شفاف و با تمام و کمال جزئیات داشته باشد و نور آفتاب خللی در تصاویر ما ایجاد نکند .

خرید دوربین مدار بسته در ژورنال نوبشو

سنسور های دوربین مدار بسته :

دوربین های مدار بسته با تکنولوژی بالا مجهز به سنسورهایی با قابلیت‌های پیشرفته هستند. که این سنسورها شامل سنسورهای تشخیص حرکت، سنسور تشخیص حرارت و سنسورهای شناسایی چهره و شمارش افراد میباشد. که هر کدام از این قابلیت ها برای نیازهای گوناگونی تعریف شده است و به اقتضای نیازمان می‌توانیم از این دوربین ها خریداری کنیم.

ژورنال نوبشو

بودجه برای خرید دوربین مدار بسته :

مهمترین مسئله برای خرید دوربین مدار بسته برای سیستم نظارتی بودجه آن است. باید با توجه به سطح امنیت و با توجه به نیازی که داریم دوربین مداربسته ای را که میخواهیم انتخاب کنیم. در حال حاضر برندهای فعال در زمینه تولید سیستم‌های نظارت امنیتی دوربین مدار بسته مانند هایک ویژن، داهوا و های لوک که بزرگترین تولید کنندگان دوربین مداربسته جهان هستند، که برای هر سطح بودجه ای محصولاتی با کیفیت و قیمت های مختلف و مناسب تولید میکنند .

ما در این مقاله با راهنمای خرید دوربین مدار بسته در خدمت شما همراهان عزیز بودیم، امیدواریم این مقاله مورد پسند و استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد.

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید