در زمان آموزش نصب دوربین مداربسته چه نکاتی باید عنوان شود

0
4282
آموزش نصب دوربین مداربسته در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

در زمان آموزش نصب دوربین مداربسته چه نکاتی باید عنوان شود

به منظور یادگیری و دریافت آموزش نصب دوربین مداربسته لازم است در ابتدا به تکنسین ها و متخصصان در این حوزه مراجعه کرد البته در برخی موارد افراد با داشتن اطلاعات کمی سعی دارند با مراجعه به برخی سایت ها و جستجو در گوگل به نحوی خود اقدام به نصب و راه اندازی سیستم های مدار بسته کنند.

داشتن اطلاعات کافی برای راه اندازی و پیاده سازی انواع سیستم های مداربسته می تواند علاوه بر کاهش هزینه های مربوط به این فناوری می توانند زمینه ساز کسب شغل و درآمد باشد تنها لازم است همیشه اطلاعات خود را در رابطه با آموزش نصب دوربین مدار بسته آپدیت کنید. ما در سری مقالات راهنمای خرید دوربین مداربسته اطلاعات به روز و جامعی را در اختیاز شما قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

http://www.nobesho.com

آموزش نصب دوربین مداربسته در ژورنال نوبشو

راه اندازی دوربین مدار بسته بر عهده چه کسی است؟

دوربین های مدار بسته نقش به سزایی در تأمین امنیت محل زندگی شما دارند به علاوه می توانید هر نقطه از دنیا که باشید با بهره گیری از فناوری DVR تمامی تصاویری و ویدئوهای ضبط شده را بررسی کنید. البته چنین امنیتی را می توان مدیون تکنسین هایی بود که در زمان نصب دوربین مداربسته کار خود را به بهترین شکل انجام می دهند. البته در برخی موارد ممکن است خود مالک اقدام به نصب و راه اندازی سیستم های مداربسته کند این اقدام بی شک نقش مهمی در کاهش میزان چشمگیری از هزینه ها خواهد داشت البته مشروط بر آن که اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشد در غیر این صورت ممکن است زیان فراوانی را متحمل شود.

مراحل آموزش نصب دوربین مداربسته به چه صورت می باشد؟

چنانچه قصد دارید خود زمام کار را به دست بگیرید و دوربین مدار بسته را نصب و راه اندازی نمایید پس لازم است با دقت مراحل زیر را دنبال کنید.

  • محل نصب را آماده کنید:

در اقدام اول می بایست مکانی مناسب برای نصب دوربین مدار بسته انتخاب کنید. مکان مورد نظر باید به تمامی محیط اطراف دید داشته باشد به علاوه باید دوربین را در مکانی نصب شود که احتمال سرقت آن تقریباً صفر باشد. برای مخفی کردن سیم کشی های مربوطه نیز می توانید از راه های مخفی همانند عبور از زیر زمین یا زیرنما و ایجاد راهی بین سقف کاذب یا کناف استفاده کرد. برای ایجاد فضای مناسب که امنیت دوربین مدار بسته را تأمین نماید تنها لازم است حفره به اندازه دوربین داخل دیوار ایجاد کنید.

  • چرا دوربین مدار بسته به کار می برید؟

آماده کردن تجهیزات لازم برای نصب دوربین مدار بسته بی شک هزینه زیادی به دنبال دارد از این رو به منظور کاهش هزینه ها نیاز است از حداقل تجهیزات حداکثر استفاده را ببرید بدین معنی که در ابتدا انتظارات خود را از نصب دوربین مدار بسته مشخص کنید. مطمئناً قصد ندارید نقطه به نقطه فضای مورد نظر را رصد کنید چرا که در این حالت باید بودجه کلانی را صرف نصب دوربین مدار بسته کنید.

لازم از این نکته را در زمان یادگیری و آموزش نصب دوربین مدار بسته به خاطر داشته باشید که برای استفاده از بهینه تجهیزات دوربین مداربسته و صرفه هزینه کمتر لازم است بر اساس نقشه محل مورد نظر، نقاطی که به مهمترین بخش ها دید و دسترسی دارند مشخص کنید این کار سبب می شود که به سادگی مکان های پر تردد را زیر نظر داشته باشید.

آموزش نصب دوربین مداربسته در ژورنال نوبشو

  • نوع دوربین مداربسته را مشخص کنید:

از مهمترین اقدامات پیش از نصب انتخاب کردن نحوه سیم کشی دوربین است شما می توانید با انتخاب یکی از دو گزینه پیش رو عملیات سیم کشی را آغاز نمایید. کابل ها به دو شکل ترکیبی و جداگانه قابل نصب هستند. در حین نصب دوربین مدار بسته می توانید کابل برق را پس از عبور در داکت لوله فلکسی به آداپتور تعبیه شده متصل کنید. در روش ترکیبی کبل تصویر و برق با هم از محل عبور گذشته و به آداپتور وصل می شوند.

  • فضای حافظه را فراموش نکنید:

برای این که بتوانید تصاویر را ضبط کنید نیاز به یک منبع ذخیره سازی دارید. البته پیش از آن باید تمامی مربوط به DVR را انجام دهید. در انتخاب برند دی وی آر نهایت دقت را داشته باشید چرا که اهمیت زیادی در ذخیره و نگهداری تصاویر ضبط شده دارد، تمامی اتصالات مربوط به برق و تصاویر را بر اساس استانداردهای تعریف شده انجام دهید.

مطالب پیشنهادی
قیمت دوربین مداربسته بیسیم به چه عواملی بستگی دارد ؟

در قسمت بعدی لازم است DVR و HARD را به هم متصل کنید. اقدامات مربوط به این اتصال بسیار ساده است شما می توانید محفظه دستگاه را باز کرده و کابل SATA داخل آن را به هارد وصل کنید و از سوی دیگر کابل وصل شده را به مادر برد DVR متصل نمایید به این ترتیب پس از پایان اتصال تنها لازم است پس از فرمت کردن هارد، منتظر لود شدن دستگاه DVR باشید.

برای نصب دوربین مدار بسته به چه نکاتی باید دقت کرد؟

آموزش نصب دوربین مداربسته در ژورنال نوبشو

  • بهترین مکان، بهترین ضبط

یکی از اصلی ترین نکاتی که باید به آن توجه خاصی داشته باشید و به جرأت میتوان آن را مهمترین بخش پیش از نصب دوربین مدار بسته عنوان کرد محل قرار گیری دوربین می باشد. انتخاب مکان درست یکی از وجه تمایز نصاب تازه کار و حرفه ای می باشد. کنج و زاویه اتاق معمولاً بهترین مکان برای نصب دوربین می باشد چرا که به راحتی منطقه دید زیادی را پوشش می دهد.

  • بهره وری کامل از پورت ها:

برای اینکه در کاهش هزینه ها نهایت اقدامات را انجام دهید می توانید چند پورت مربوط به دوربین های مختلف را به یک دستگاه DVR متصل کنید در چنین حالتی می توانید تصاویر مربوط به تمامی دوربین ها را در یک مانیتور مشاهده کنید.

  • اتصالات را چک کنید :

پس از انجام تمامی مراحل نصب دوربین لازم است اتصالات مربوط به دستگاه DVR را چک کنید تا در زمان ضبط تصاویر هیچ مشکلی به وجود نیاید به علاوه می توانید از دو کابل BNC یا HDMIبرای ایجاد اتصال میان مانیتور و دستگاه مزبور استفاده نمایید.

 ژورنال نوبشو

در مرحله پایانی و در تکمیل فرآیند آموزش نصب دوربین مدار بسته لازم است به ایجاد یک Central Monitoring Center اقدام نمایید. این اقدام مناسب شرایطی است که قصد دارید دوربین های زیادی را در محل زندگی یا محیط کار خود نصب کنید در چنین حالتی نیاز است که حجم سیم کشی ها افزایش پیدا می کند لازم است مکانی را به مرکز نظارت مرکزی اختصاص دهد تا بتوانید تمامی فید ها را به DVR متصل نمایید. توجه کنید که مکان انتخابی باید به گونه ای باشد که دسترسی به آن از هر جای خانه راحت و امکان پذیر باشد تا بتوانید به سادگی سیم کشی ها را انجام دهید.

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید