دانستنی هایی درباره دوربین مدار بسته کوچک

0
7957
دوربین مدار بسته کوچک در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید دوربین مدار بسته کوچک

اگر بخواهید در مکانی به صورت مخفی به ضبط تصاویر بپردازید، ما به شما توصیه می کنیم از دوربین های مدار بسته کوچک استفاده کنید. این دوربین ها لنز بسیار کوچکی دارن وبه سادگی می توان آن ها را پشت وسایلی که سطح شفافی ندارند جای گذاری کرده و با ایجاد روزنه کوچک لنز دوربین را نصب کنید. بعضی از دوربین های مینیاتوری قابلیت ضبط صدا را هم دارا هستند، کنترل این دوربین ها به صورت دستی و ریموت انجام می گیرد.

لازم به ذکر است که استفاده از این دوربین ها برای عموم غیر قانونی است و برای استفاده از این دوربین ها باید مجوز داشته باشید.

ویژگی های دوربین های مدار بسته کوچک :

این دوربین های قابلیت های زیادی دارند از نمونه قابلیت این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کنترل و ضبط تصویر در شعاع وسیع
  • ضبط تصویر و صدا
  • می توانید مکانی را به صورت انلاین کنترل کنید
  • بعضاً دارای سنسورهای ۹۰ یا ۳۶۰ هستند
  • قابلیت بی سیم بودن و کنترل از راه دور
  • این دوربین ها نیاز به دستگاه تصویر ندارند
  • قابلیت زوم

انواع دوربین مدار بسته کوچک :

 

1 . دوربین مدار بسته کوچک معمولی :

یکی از ساده ترین دوربین های مینیاتوری است که بیشتر برای کارهای شخصی استفاده می شود. این دوربین قیمت مناسبی دارد و دارای کیفیت خوبی است .

دوربین مدار بسته کوچک در ژورنال نوبشو

  • ۲ . دوربین کوچک سوزنی :

این دوربین را بخاطر ساختار و لنز بسیار کوچکی که دارد خیلی راحت می توان جا گذاری کرد. اگر قصد استفاده از این دوربین را دارید باید در نظر داشته باشید که هنگام ضبط تصاویر باید نور مناسب داشته باشید. زاویه دید این دوربین حدودا ۶۹ درجه است .

دوربین مدار بسته کوچک در ژورنال نوبشو

۳ . دوربین بند انگشتی جاسوسی :

این دوربین ها به دلیل بدنه بسیار کوچکی که دارند به راحتی میتوان ان ها را در هر جایی نصب و مخفی کرد، پایه کوچک این دوربین جا گذاری ان را برای شما راحت تر کرده. سیستم این دوربین AHD است و دارای کیفیتی تقریباً ۲MP است .

ژورنال نوبشو

  • ۴ . دوربین مدار بسته کوچک پین هول :

پین هول به معنای حفره بسیار ریز است، دلیل نام گذاری ای دوربین بخاطر شکل ظاهری حفره مانند آن است . از مزایایه این دوربین قابل تشخیص نبودن آن پس از جا گذاری است ، این مدل از کیفیت تصویر بالایی بر خوردار است و به همین علت تقریباً قیمت بالایی دارد . این دوربین یکی از کاربردی ترین مدل های دوربین مداربسته کوچک است .

ژورنال نوبشو

۴ . دوربین آینه ای :

ظاهر این دوربین به شکل یک آینه برامده ( محدب ) است که دوربین پشت آینه جای گذاری میشود، این دوربین اگر نور مناسب برای تصویر برداری داشته باشد دارای کیفیت خوبی است .

ژورنال نوبشو

۵ . دوربین دتکتوری :

این دوربین ها کاملاً نامحسوس اند و به شکل دستگاه هشدار آتش سوزی یا اعلام سرقت اند.

ژورنال نوبشو

۶ . دوربین هالوژنی :

این دوربین ها داری کیفیت بالایی است، این دوربین ها را میتوانید در یک لامپ هالوژنی جای گذاری کنید .

دوربین مدار بسته کوچک در ژورنال نوبشو

محل های مناسب برای قردادن دوربین مداربسته کوچک :

اگر شما برای فرزندتان پرستار گرفته اید و نگران فرزندتان هستید می توانید یک عروسک با قابلیت ضبط تصویر را در اتاق کودک تان تعبیه کنید . یا مثلاً نیروهای پلیس با تعبیه کردن یک دوربین بر لباس خود می توانند جزئیات یک عملیات را ضبط کنند . شما می توانید بسته به نیاز خود دوربین ها به اشکالی مانند کلاه، روان نویس، پریز برق، دکمه، ساعت مچی و دیواری، قاب عکس ، فلش ، عینک و … انتخاب کنید .

مطالب پیشنهادی
دوربین های مدار بسته و امکانات و تجهیزات آن ها را بشناسیم

ژورنال نوبشو

دید در شب دوربین های مینیاتوری :

این دوربین ها اکثراً قاب قرمز هستند که اگر بر روی این دوربین ها نصب شود نور قرمز آن باعث می شود که محل قرارگیری دوربین مشخص شود.

کار برد دوربین های مدار بسته کوچک

کاربرد این دوربین ها برای مکان ها یا کارهایی است که نیاز به مراقبت دارند . مثلاً در عملیات های پلیس، شناسایی و تحت نظر داشتن افراد متخلف، مکان هایی که جرمی در آن صورت گرفته، یا مکان هایی که تجاری هستند و امکان سرقت و ارتکاب جرم در آن ها زیاد است این دوربین کار برد به خصوصی دارند.

کیفیت دوربین های مینیاتوری

از زمان ساخت اولین دوربین مدار بسته کوچک تا به حال پیشرفت های زیادی کرده

لنز این دوربین ها ثابت است که حدودا در فاصله کانونی MM 1.7 ,MM 2.8 و MM 3.6 می توانید تهیه کنید. وضوح تصویر آن ها حدوداً تا ۸ مگاپیکسل است.

حسن ها و عیب های یک دوربین مدار بسته کوچک :

از حسن های این دوربین ها این است که بسیار کوچک اند و نصب آن ها در جایگاه مورد نظر بسیار آسان است و دارای وضوح و کیفیت ضبط تصویر این دوربین ها نیز نسبتاً بالایی اند.

از عیب های این دوربین ها میتوان به این موارد اشاره کرد بعضی از این دوربین ها در تصویر برداری از نزدیک تصاویر را به صورت محدب نشان می دهند، چون لنز این قبیل دوربین ها قطورتر است در فواصل نزدیک تصویر را مقداری غیر واقعی می کنند یکی از عیب های دیگر دستگاه این است که به دلیل سایز کوچک فاقد قابلیت دید در شب است.

قیمت دوربین های مینیاتوری :

قیمت این دوربین ها به عوامل مختلفی مانند نوع دوربین و ویژگی های ان و نوع کاربری ان متغییر است.

 ژورنال نوبشو

باتری دوربین های مدار بسته کوچک :

به دلیل کوچک بودن دوربین باطری های آن ها نیز بسیار کوچک طراحی شده که با توجه به نوع و اندازه دوربین می توانند ما بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت روشن و تصویر برداری می کنند.

باتری دوربین مدار بسته کوچک با توجه به نوع دوربین تقریباً به زمانی بین ۲ تا ۸ ساعت برای شارژ کامل نیاز دارند.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید