در زمان خرید قلاب ماهیگیری به چه نکاتی باید توجه کرد

0
6193
خرید قلاب ماهیگیری در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید قلاب ماهیگیری

در تمامی مسافرت ها و تفریحات دریایی وجود یک قلاب ماهیگیری منجر به خوبی حس می شود. دیدن آب دریا و رودخانه ها شما را به وجد می آورد و همین امر فکر خرید قلاب ماهیگیری را در ذهن شما پدیدار می کند. ممکن است بپرسید که چوب و قلاب ماهیگیری شی ساده ای است که در زمان خرید، می توانید یکی را برداشته و پول آن را بپردازید.

خرید قلاب ماهیگیری در ژورنال نوبشو

خرید قلاب ماهیگیری

بهتر است بدانید که با پیشرفت تکنولوژی تمامی امکانات و ابزار آلات در سراسر دنیا پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کرده اند و به واسطه همین امکانات کمپانی های بزرگ محصولات خود را با اختلاف رقمی بالا در اختیار مشتریان قرار می دهند. قیمت قلاب ماهیگیری بر اساس نکات و موارد زیادی قابل تغیر است که توجه به هر یک از آن ها نقش مهمی در انتخاب قلاب ماهیگیری دارد.

داشتن اطلاعات کامل در رابطه با هریک از مدل های مختلف قلاب ماهیگیری سبب خیرید محصولی با کیفیت و ماندگار می شود. سایت نوبشو با ارائه مهم ترین نکات درباره  راهنمای خرید لوازم ماهیگیری از جمله قلاب ماهیگیری سعی دارد به عنوان یک راهنمای خوب عمل نماید تنها لازم است بر روی لینک زیر کلیک کنید تا به دنیای پر روز و راز نوبشو وارد شوید.

https://www.nobesho.com

بر چه اساسی می توان یک قلاب ماهیگیری خوب انتخاب کرد

قلاب یکی از ابتدایی ترین لوازم و تجهیزات تفریحات به قصد ماهی گرفتن بود، این وسیله ساده که در ساخت آن هیچ تکنولوژی به کار نرفته بود می توانست ساعت ها افراد را سرگرم کند بدون آن که واکنشی از خود نشان دهد. البته این سادگی با پیشرفت فناوری نیز از بین رفت و در حال حاضر نمونه های پیشرفته قلاب ماهیگیری با امکانات فوق العاده ای در انواع فروشگاه ها و مراکز پخش این محصول توزیع می شود که حتی حرفه ای ترین ماهیگیران نیز در زمان استفاده از آن در ابتدا با مشکل رو برو می شوند.

یکی از نکاتی که در زمان انتخاب یک قلاب ماهیگیری خوب باید به آن توجه داشت، عملکرد و میزان کارایی آن است چرا که مهم ترین بخش خرید قلاب ماهیگیری را عنوان می کند.

در حال حاضر نمونه های مختلف و متفاوتی از این محصول توسط کمپانی های برتر با برند های معتبر و معروف ساخته می شود به نحوی که اگر وارد فروشگاه های پخش و توزیع تجهیزات ماهیگیری شوید می توانید مدل های مختلف از این محصول را خریداری نمایید . نکاتی که در زمان خرید قلاب ماهیگیری باید مورد توجه قرار گیرند به طور کلی در مباحث زیر خلاصه می شوند:

  • با چه هدفی قلاب ماهیگیری را خریداری می نمایید؟
  • در چه منطقه ای قصد ماهیگیری دارید؟
  • عمق آب محل مورد نظر چه مقدار است؟
  • کدام چوب را برای گرفتن ماهی در نظر دارید؟
  • چه میزان بودجه به خرید قلاب ماهیگیری اختصاص داده اید؟
  • ملاک شما برای خرید قلاب ماهیگیری چیست؟
  • و از این قبیل سوالات که می تواند نقش موثری در انتخاب شما داشته باشد.

در زمان خرید قلاب ماهیگیری به چه مشخصاتی باید دقت کرد

خرید قلاب ماهیگیری در ژورنال نوبشو

خرید قلاب ماهیگیری

علاوه بر میزان کارایی قلاب ماهیگیری نکته مهم دیگر که باید مورد توجه قرار بگیرد مشخصات و تجهیزات قلاب ماهیگیری است. با توجه به این که در مدل های تازه ساخته شده قلاب های ماهیگیری که به بازار ارائه شده است تجهیزات پیشرفته ای به کار رفته اما لازم است بدانید که یک چوب ماهیگیری مناسب باید تمامی مشخصات زیر را داشته باشد:

۱-قلاب فلزی:

قلاب استفاده شده در تولید قلاب از دو فلز مرغوب ضد خش و ضد زنگ ساخته شده است که قابلیت اتصال به تمامی سطوح نرم را دارد. قابلیت نگه داری از جسم سنگین اولین معیار و ملاک در زمانن تولید این وسیله کوچک لنگری شکل است.

مطالب پیشنهادی
همه چیز هایی که باید در مورد خرید لباس اسکی بدانید

قلاب ماهیگیری نمونه های فراوانی دارند و به طور کلی می توان گفت که هر مدل را با هدف ویژه ای تولید کرده اند:

  • قلاب ساده
  • قلاب گرد
  • قلاب اوشاوگ نسی
  • قلاب خودکش
  • و در پایان قلاب اختاپوس

تمامی موارد نام برده با هدف خاصی به چوب ماهی گیری متصل می شوند البته انتخاب این وسیله به منطقه ای که در آن ماهیگیری می کنید نیز بستگی دارد به عنوان مثال برای مناطقی که ماهی هایی با حفره دهانی کوچک دارند مانند کپور، بهتر است از قلاب های پایه کوتاه استفاده کنید و بر عکس قلاب پایه بلند ماهیگیری را برای صید ماهی هایی همچون سوف و اسبله به کار ببرید.

انواع قلاب ماهیگیری در ژورنال نوبشو

خرید قلاب ماهیگیری

۲-نخ قلاب ماهیگیری:

چوب های ماهیگیری هر چه قدر هم که بلند و قوی باشند نمی توانند به تنهایی ماهی را از آب بیرون بکشند. الیاف محکمی که در عین ظرافت ظاهر، بسیار محکم و مقاوم می باشد به طوری که در شگفت انگیزترین حالت ممکن قادر است ماهی هایی با وزن زیاد را از آب بیرون بکشد. البته میزان قدرت و این قسمت در قلاب ماهیگیری به انتخاب خود مشتری بستگی دارد چرا که در زمان خرید قلاب ماهیگیری باید مشخص کند که قصد ماهیگیری در چه منطقه ای را دارد و بر اساس حداکثر میزان وزن آبزیان منطقه مذکور قلاب را خریداری نماید.

۳-چوب مرغوب:

سازنده ترین بخش یک قلاب ماهیگیری چوب به کار رفته در ساخت آن است. امروزه با استفاده از تکنولوژی های برتر نمونه های متفاوتی از جنس بهترین چوب ماهی گیری مختلف ساخته می شوند که هر یک مزایای خاص خود را به دنبال دارند.

با توجه به این که ماهیگیری یک تفریح و سرگرمی بدون محدودیت سنی می باشد، در زمان تولید قلاب ماهیگیری بلندی و اندازه چوب ماهیگیری با توجه به انتخاب شخص متغیر می باشد و می توانید این محصول را در نمونه های ۷۰ سانتی متری تا ۶ متری خریداری نمود.

انواع چوب هایی که در ساخت قلاب ماهیگیری از آن استفاده میکنند از ترکیبات مختلفی ساخته شده اند و می توان از هر مدل برای ماهی گیری در مناطق مختلف استفاده کرد.

  • کاسی:

نمونه ای از چوب قلاب ماهیگیری که از جنس فیبر کربن ساخته شده و تقریبا فاقد هر گونه تکنولوژی می باشد. خرید این محصول برای افرادی که قصد ماهیگیری در رودخانه ها را دارند پیشنهاد می شود.

  • پشه:

چوب کاسی با ترکب فایبر گلاس تبدیل به چوب ماهیگیری پشه شد که در نهایت محکم بودن بسیار منعطف می باشد.

  • اسپینینگ:

نمونه پیشرفته ای از این محصولات که از ترکیب چوبی فوق پیروی می کند به علاوه شامل ۸ حلقه طعمه گذاری متفاوت برای گرفتن ماهی های بیشتر استفاده می شود.

  • ترولینگ:

این چوب مناسب مناطقی می باشد که آب دریا شور ات و نمی تواند تاثیر منفی بر چوب داشته باشد .

  • فلوتینگ:

پیشرفت در طراحی ساخت این محصولت به خوبی قابل دید می باشد. این محصولات با داشتن دو تلسکوپ مستقل شرایط ماهیگیری را بهش از پیش لذت بخش تر کرده است.

ژورنال نوبشو

کلام آخر در زمان خرید قلاب ماهیگیری:

تمامی برند هایی که در تولید قلاب ماهیگیری مشغول به کار هستند به نحوی کیفیت تولیدات خود را به رخ می کشند، البته برخی برند ها با دانستن فوت کوزه گری توانسته اند عنان بازار را بدست بگیرند پس توجه داشته باشید که برند قلاب ماهیگیری یکی از مهم ترین نکاتی است که در زمان خرید قلاب ماهیگیری باید به آن توجه داشت.

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید