آیا می دانستید بهترین چوب ماهیگیری نسبت به نوع و وزن ماهی که صید می کنید مشخص می شود

0
11214
بهترین چوب ماهیگیری در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید چوب ماهیگیری

ماهی گیری برای تفریح و گذراندن وقت خود در مکان های طبیعی و برای سرگرمی انجام می شود اما بعضی از مردم برای کسب درآمد به ماهی گیری روی می آورند. که معمولاً این کار را با چوب ماهیگیری انجام می دهند برای همین ما تصمیم گرفتیم به شما در خرید بهترین چوب ماهی گیری در سری مقالات راهنمای خرید لوازم ماهیگیری کمک کنیم تا در کنار خانواده یک ماهی گیری لذت بخش را تجربه کنید.

ویژگی ها، انواع چوب و مشخصات چوب ماهیگیری

بهترین چوب ماهیگیری در ژورنال نوبشو

بهترین چوب ماهیگیری

چوب ماهیگیری یک میله بلند است که انعطاف قابل توجهی دارد و برای صید ماهی از آن استفاده می کنند.معمولاً بهترین چوب ماهی گیری از چوب های درختان بامبو، نی و موادی همچون کامپوزیت ، فیبر کربن و …برای صید ماهی به منظور تجارت یا تفریح مور استفاده قرار می دهند.

بهترین چوب ماهی گیری نسبت به نوع ماهی و در اندازه های مختلفت ۶۰ الی ۸۰ سانتی متر در انواع مختلف ساخته شده است.

همچنین برای داشتن تجربه ماهی گیری لذت بخش باید بدانید که انتخاب بهترین چوب ماهیگیری بستگی به اندازه ماهی و یا محل زندگی ماهی به این صورت که ماهی در آب شور باشد یا آب شیرین حائز اهمیت است و فردی که اقدام به صید ماهی می کند باید به این نکات توجه کند.

همانطور که گفتیم بهترین چوب ماهی گیری در انواع مختلفی طراحی و ساخته اند که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم امیدواریم اطلاعات مناسبی را برای رفتن به شکار ماهی در اختیار شما قرار دهیم

  • چوب ماهی گیری کاسی

بهترین چوب ماهیگیری در ژورنال نوبشو

بهترین چوب ماهیگیری

جنس این چوب از فیبر کربن است و برای ساخت این چوب از حلقه و تلسکوب استفاده نکرده اند. می توان گفت که بهترین چوب ماهیگیری برای صید ماهی های رودخانه ای همچون کپور، کولی و ماهی سفید است. چوب کاسی در اندازه های مختلفی ساخته شده است و حتی به ۵ متر می رسد.

  • چوب ماهی گیری پشه

چوب ماهیگیری پشه در نوبشو

بهترین چوب ماهیگیری

در ساخت چوب ماهی گیری پشه از مواد فایبرگلاس و فیبر کربن استفاده شده است و انعاف پذیری بالایی دارد.برای صید ماهی ازطعمه پشه استفاده می کنند برای همین به چوب پشه معروف است این چوب بهترین چوب ماهی گیری برای استفاده در رودخانه و دریاچه ها می باشد و آن را در اندازه های مختلف و متنوعی می سازند

  • چوب ماهی گیری اسپینینگ

بهترین چوب ماهیگیری در ژورنال نوبشو

بهترین چوب ماهیگیری

مواد تشکیل دهنده برای ساخت این چوب فایبرگلاس و کربن فشرده است. طول آن ۱۷۰ الی ۳۲۰ سانتی متر می باشد. همچنین روی چوب حدود ۵ الی ۸ حلقه هدایت نخ وجود دارد شایان ذکر است که برای صید ماهی با استفاده از این چوب از طعه های مصنوعی استفاده می کنند. اگر شما علاقه خاصی به ماهی های قزل آلا دارید به جرات می توان گفت که بهترین چوب ماهیگیری برای صید ماهی قزل آلا چوب اسپینینگ می باشد.

  • چوب ماهی گیری ساحلی

در ساخت چوب ماهی گیری ساحلی الیاف کربن به کار برده اند و عبور دادن نخ از روی چوب حلقه های متعددی را تعبیه کرده اند بهترین چوب ماهی گیری برای صید ماهی های دریایی به حساب می آید.

  • چوب ماهی گیری ترولینگ

ژورنال نوبشو

بهترین چوب ماهیگیری

توصیه می کنیم که از چوب ماهی گیری ترولینگ استفاده کنید تا به راحتی به هدف خود برسید. این چوب بهترین چوب ماهیگیری برای آن دسته از افرادی است که علاقه خاصی به صید ماهی آب های شور را دارند و از صید آن ها لذت می برند.

ترولینگ سرعت عمل بالایی در هنگام صید دارد به این صورت که صیاد در قایق در حال حرکت با قلابی که طعمه به آن متصل است اقدام به صید ماهی می کند.

  • چوب ماهی گیری اسپینینگ دریایی

ژورنال نوبشو

بهترین چوب ماهیگیری

قطر و ضخامت این چوب از چوب های دیگر به نسبت بیشتر است و اجزای مقاوم تری را دارد. اسپینینگ دریایی در اندازه ی ۲۰۰ الی ۳۲۰ سانتی متر طراحی و می سازند به سبب وزن آن پرتاب های نسبتا بالایی دارد و این امکان را برای صیاد ها فراهم آورده که در ساحل و یا در قایق از آن استفاده کنند.

مطالب پیشنهادی
نکات مهم درخرید چوب اسکی مناسب با توجه به مهارتتان در اسکی

اسپینینگ بهترین چوب ماهیگیری برای شکار ماهی های سنگین است .همچنین برای صید ماهی نیزمی توانید ازطعمه های مصنوعی استفاده کنید.

  • چوب صید کپور

بهترین مدل برای صید ماهی های کپور است و عملا برای صید این نوع ماهی آن را طراحی و ساخته اند. این چوب دارای مقاومت بسیاری است و روی این چوب حلقه های متعددی را همانند سایر چوب ها برای عبور دادن نخ تعبیه کرده اند با این تفاوت که دهانه حلقه های چوب ماهی گیری کپور نسبت به سایر چوب هایی که به شما معرفی کردیم باز تر است. همچنین وزن پرتاب بالایی دارد.

  • چوب ماهی گیری فلوتینگ

چوب ماهی گیری فلوتینگ در نوبشو

بهترین چوب ماهیگیری

چوب فلوتینگ را به صورت تلسکوپی و چند تکه ای طراحی ساخته اند طول چوب تلسکوپی بین ۶۰۰ الی ۸۰۰ سانتی متر است و به منظور صید ماهی هایی که در دریاچه و یا رودخانه های پهن زندگی می کنند مورد استفاده قرار می گیرد و چوب چند تکه ای با طول ۳۰۰ الی ۴۰۰ سانتی متر مناسب ماهی گیری در رودخانه است.

  • چوب ماهی گیری بیت کستینگ

بهترین چوب ماهی گیری در نوبشو

بهترین چوب ماهیگیری

این چوب با سایر چوب هایی که تا به حال ساخته شده تفاوت بسیار زیادی دارد و آن هم حلقه های تعبیه شده روی چوب که وظیفه هدایت نخ را دارند است به این صورت که سمت بالا قرار گرفته و روی دسته چرخ آن مکانی برای قرار گرفتن انگشت صیاد مشخص کرده اند تا در صورت نیاز ماهی گیر بتواند به صورت پی در پی پرتاب قلاب را انجام دهد.

  • چوب ماهی گیری سطحی(SURF)

بهترین وسیله در صیدهای دریایی است. با استفاده از این چوب صیاد می تواند پرتاب های بلندی را انجام دهد. طول این چوب ۴۰۰ سانتی متر است و بهترین گزینه برای صید ماهی های نزدیک ساحل می باشد

  • چوب ماهی گیری جیبی

این مدل از چوب های ماهی گیری با طول تقریبا ۹۷۰ میلی متر با قابلیت باز شدن تا اندازه یک متر و به صورت تلسکوپی را دارند. که بهترین مدل برای مسافرت است.

توجه داشته باشید که چوب ماهی گیری جیبی فقط مناسب صید ماهی هایی با وزن یک کیلو گرم می باشد.

  • چوب ماهی گیری کامپوزیت مدل ZS450-a

ژورنال نوبشو

بهترین چوب ماهیگیری

طول چوب ماهی گیری کامپوزیت حدود ۴.۵ متر است که به صیاد این امکان را می دهد تا قلاب خود را به مسافت های بلند پرتاب کند. این ویژگی باعث شده که صیاد به راحتی بتواند کنار ساحل از آن استفاده کند.

یکی دیگر از قابلیت های این چوب که آن را به بهترین چوب ماهیگیری تبدیل کرده و با سایر چوب ها متفاوت است وزن پرتاب ۴۰ تا ۴۵۰ گرم آن می باشد. به این معنی که توان متصل شدن ریسه تا وزن ۴۰ تا ۴۵۰ گرم را دارد. به قلاب، طعمه و سربی که صیاد آن را به وسیله نخ به هم متصل کرده ریسه گویند.

در مقالات بعدی به توضیحاتی در خصوص راهنمای خرید قلاب ماهیگیری و انواع آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی بهترین چوب ماهیگیری در نوبشو

چوب ماهیگیری مدل کاسی کد cr_360

برند:بدون برند
ابعاد:۸۰x۵x۵ سانتی متر
وزن:۱۰۰ گرم
جنس:کربن فایبر
نوع چوب:۷ تکه
طول چوب:۷۰ سانتی متر
طول چوب در حالت بسته:۷۰ سانتی متر
طول دسته:۷۰ سانتی متر

چوب ماهیگیری ساپا مدل VALERIE-240

برند:بدون برند
ابعاد:۲۴۰x۵x۵ سانتی متر
وزن:۱۳۰ گرم
جنس:فایبرگلاس
سایر توضیحات:طول چوب در حالت باز ۲ متر و ۴۰ سانتی متر
مناسب برای:آب شور , آب شیرین
نوع چوب:۵ تکه
طول چوب:۲۴۰ سانتی متر

چوب ماهیگیری مدل کاسی کد cr-450

برند:بدون برند
ابعاد:۴۵۰x۵x۵ سانتی متر
وزن:۱۵۰ گرم
جنس:کربن فایبر

چوب ماهیگیری یانگ سونگ مدل Rapid Surf 4.5

برند:بدون برند
ابعاد:۴۵۰x۲٫۵x۲٫۵ سانتی متر
وزن:۲۰۰ گرم
جنس:کربن فوق سبک
نوع چوب:۸ تکه
طول چوب:۴۵۰ سانتی متر
طول چوب در حالت بسته:۹۰ سانتی متر

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید