میزبانی اختصاصی وب با خرید هاست لینوکس

0
5211
خرید هاست لینوکس در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

خرید هاست لینوکس

هاست لینوکس دارای مزیت هایی می باشد که کاربران را مشتاق و جذب خود می کند اما برای خرید هاست لینوکس در ابتدا قبل از هر اقدامی باید به زبان برنامه نویسی وبسایت خود توجه کنید و در نظر داشته باشید که با هاست لینوکس مطابقت داشته باشد. خرید هاست لینوکس مناسب سایت هایی می باشدکه با زبان برنامه‌نویسی PHP ، Perl ، Python ، html نوشته شده باشند و بانک اطلاعاتی آنها MYSQL باشد. با ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید هاست و میزبانی وب همراه باشید.

هاست چیست؟

برای قرار دادن یک سایت بر روی اینترنت نیاز به دامنه، هاست(میزبان) و سیستم مدیریت محتوا داریم.

برای ساختن یک وبسایت لازم است که مکانی برای ذخیره و قرار گرفتن داده ها و اطلاعات وبسایت داشته باشیم. به محل قرار گرفتن داده های وبسایت که بین کاربر و سایت جابه جا می شود هاست می گویند. به بیانی دیگر اختصاص فضایی به وبسایت که برای تصاویر فایل و دیتابیس سایت استفاده می شود. قسمت مشخصی از هارد سرور به یک هاست داده می شود.

خرید هاست لینوکس در ژورنال نوبشو

خرید هاست لینوکس

هاست لینوکس

میزبانی وبسایت توسط سروری انجام می شود که سیستم عامل ارائه خدمات آن دارای سیستم عامل لینوکس می باشد. یعنی سیستم عامل سرور میزبان لینوکس است که به این نوع هاست لینوکس گفته می شود.

اما نیازی نیست که کاربرانی که قصد خرید هاست لینوکس را دارند بر روی سیستم خود سیستم عامل لینوکس داشته باشند یا نیازی به تسلط داشتن بر ویندوز لینوکس نیست و کاربران از این بابت نگرانی نداشته باشند و با هر سیستم عاملی که دارند میتوانند از هاست لینوکس استفاده کنند.

برای وارد شدن به هاست لینوکس کاربران از طریق مرورگر وب دسترسی پیدا میکنند و محیطی کاملاً گرافیکی است که نیازی به تخصص داشتن در سیستم عامل لینوکس را ندارد.

زبان های برنامه نویسی تحت وب که سازگار با هاست لینوکس می باشد عبارتند از: Perl،PHP،html

در صورتی که وبسایت کاربر با زبان asp.net برنامه نویسی شده باشد امکان استفاده از هاست لینوکس وجود ندارد.

محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا مانند دروپال، جوملا، وردپرس و… همگی با زبان برنامه نویسی PHP می باشند که با این زبان نوشته شده اند.

مزیت های خرید هاست لینوکس

  • هاست لینوکس از امنیت خیلی بالایی بر اساس سیستم عامل لینوکس برخوردار می باشد.
  • سیتم عامل لینوکس نسبت به سایر سیستم عامل ها از سرعت بسیار بالایی برخوردار می باشد که باعث عملکرد خوب و کارایی بالا در هاست لینوکس شده است.
  • با عملکرد بسیار بالا می تواند زبان PHP را اجرا کند.
  • سرعت بالا و کارایی در استفاده از بانک اطلاعاتی (MYSQL) را دارا می باشد.
  • از دستورات HTML در صورت امکان میتواند استفاده کند.
  • سیستم های مدیرت محتوا که به زبان PHP می باشند را می توان راه اندازی کرد.

خرید هاست لینوکس در ژورنال نوبشو

خرید هاست لینوکس

انواع هاست های مختلف

انواع مختلفی از هاست وجود دارد که بر اساس نیاز میتوانید از آنها استفاده کنید. همچنین در مقاله مقایسه هاست لینوکس و هاست ویندوز نیز در این باره صحبت شده است.

انواع هاست ها عبارتند از:

  • Shared Hosting (هاست اشتراکی)

هاست اشتراکی بیشترین تعداد هاست را دارد. تعداد زیادی از هاست که بر روی یک سرور قرار دارند که هر هاست میزبان یک سایت می باشد. در هاست های اشتراکی منابع کل سرور بصورت مشترک در بین هاست ها قرار میگیرد و همه سایت ها می توانند از منبع بصورت مشترک استفاده کنند.

  • Dedicated Hosting (هاست اختصاصی)

هر سایت بصورت اختصاصی میزبانی می شود. در هاست اختصاصی تمام منابع سرور در اختیار یک سایت قرار میگیرد و از این رو سرعت دسترسی فوق العاده، حافظه زیاد و مدیریت جامع را دارا می باشد.

  • VPS(هاست مجازی)

هاست مجازی ترکیبی از هاست اختصاصی و اشتراکی می باشد.

مطالب پیشنهادی
برای خرید هاست ارزان چه کنیم

در واقع همان روش هاست اشتراکی می باشد که با استفاده از نرم افزار مجازی سازی شده و یک سرور به چند سرور تقسیم شده از این رو می توان تعداد کمتری سایت بر روی هر سرور قرار داد و از منابع بیشتری نسبت به هاست اشتراکی و همچنین منابع کمتر به هاست اختصاصی استفاده کرد. این نوع هاست به دلیل قیمت مناسب تر از هاست اختصاصی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

  • WordPress Hosting (هاست وردپرس)

کانفیگ هاست وردپرس طوری طراحی شده که متناسب است با سیستم مدیریت محتوای ورد پرس به این شکل که هر ابزاری باعث بهبود کارایی وردپرس شود بر روی سرور راه اندازی می شود.

  • Cloud Hosting (هاست ابری)

از جدیدترین و آخرین هاست موجود می توان به هاست ابری اشاره کرد. در این نوع هاست چندین سرور بصورت همزمان وجود دارند که به هم متصل می باشند و در صورتی که مشکلی برای یک سرور رخ دهد بقیه سرورها جبران می کنند و از قطع کامل جلوگیری میکنند.

خرید هاست لینوکس در ژورنال نوبشو

خرید هاست لینوکس

به این ویژگی ها در خرید هاست لینوکس توجه کنید

  • Disk Space  (فضای هاست)

در هر هاست فضایی برای آپلود کردن فایل ها، ارسال و دریافت ایمیل و یاساختن دیتابیس و… در نظر گرفته می شود و در اختیار کاربر قرار داده می شود که به این فضا، فضای هاست گفته می شود. کاربران می توانند از فضای اشتراکی که بر روی سرور قرار داده شده به اندازه مجاز و تعیین شده استفاده کنند.

با تکمیل ظرفیت فضای تعیین شده هاست، کاربران باید هاست دیگری خریداری کنند یا هاست موجود را ارتقاء دهند زیرا با پر شدن فضای هاست کاربران نمی توانند داده ای را اضافه کنند. فضای اختصاص داده شده به هاست معمولاً از ۵۰۰ مگابایت تا حدود ۱۰ گیگا بایت است که می توان این فضا را افزایش داد.

در خرید هاست لینوکس به پهنای باند توجه کنید. مقدار اطلاعاتی که در هر ماه روی هاست کاربران رد و بدل می شود را پهنای باند می گویند. هر کاربر در ماه مجاز به مصرف مقدار مشخصی از ترافیک پهنای باند می باشد. اگر پهنای باند کاربران به اتمام برسد باید پهنای باند اضافی خریداری کنند در غیر اینصورت سایت از دسترس خارج می شود.

  • control panel (کنترل پنل)

مدیریت و کنترل هاست در قسمتی بنام کنترل پنل انجام میگیرد. که از فضایی گرافیکی برخوردار می باشد در کنترل پنل می توانید دسترسی داشته باشید به قسمت های مختلف هاست مانند ساخت دیتابیس، دامنه، مدیریت فایل و …

  • پشتیبان گیری

در هر زمان امکان بروز اختلال و خرابی در هاست وجود دارد مانند خرابی و اختلال در نرم افزار یا خرابی سخت افزار که ممکن است اطلاعات کاربر به خطر بیافتد و کلیه اطلاعات سایت در لحظه از بین برود. در خرید هاست لینوکس به این نکته توجه کنید که از شرکتی هاست تهیه کنید که تهیه پشتیبان جز برنامه هایشان باشد و البته برای اطمینان بیشتر بهتر است که خود کاربران هم بصورت روزانه از وبسایت خود پشتیبان تهیه کند.

  • uptime (آپ تایم بالا)

در خرید هاست لینوکس به آپ تایم توجه لازم را داشته باشید چرا که از مهمترین معیار ها می باشد. به زمان در دسترس بودن سایت آپ تایم گفته می شود. به معنی دیگر توانایی مدیریت و بارگذاری وبسایت ها توسط سرور را آپ تایم می گویند. سرور باید بتواند وبسایت ها را در همه زمان در دسترس نگهدارد.

آپ تایم در ژورنال نوبشو

خرید هاست لینوکس

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید