برای خرید هاست ارزان چه کنیم

0
4465
هاست ارزان در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

هاست ارزان

ما برای راه اندازی یک سایت به دامنه، سیستم مدیریت محتوا یا همان محتوای درست و هدفمند و در آخر به هاست نیاز داریم. هاست یا همان میزبان وبسایت ها به شما این امکان را می دهد که به راحتی مطالب و محتوای خود را برروی سایت مورد نظر ذخیره کنید تا محتوای سایت شما به راحتی بین کاربران آن سایت رد و بدل شود حال که تا حدودی با هاست آشنا شدید با ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای راهنمای خرید هاست و میزبانی وب همراه باشید تا توضیحات بیشتری درباره ی این سرویس به شما بدهیم و اگر خواستید یک هاست ارزان و کارآمد بخرید شما را راهنمایی کنیم.

اگر بخواهیم به صورت اختصاصی تر درباره ی هاست توضیح دهیم باید بگوییم که به سیستم پی سی خود را نگاه کنید از کامپیوتر و یا لپ تاپ خود برای کارهای روزمره مثل فیلم دیدن، اهنگ گوش کردن، کارهای مهمتر مثل کار با برخی از نرم افزار ها استفاده می کنید کامپیوتر شما برای دریافت و انجام کارهای مورد نظر شما یا به عبارتی دریافت، ذخیره و پردازش داده ها به سیستم عامل و یک سری برنامه ها و نرم افزارها دارد، ساخت سایت، ذخیره ی اطلاعات ما و نمایش اطلاعات مورد نظربر روی سایت هم احتیاج به هاست دارد که به آن hosting هم می گویند.

همانطور که گفته شد شما باید متوجه شده باشید که وجود هاستینگ گاهی اوقات از وجود دامنه ی سایت هم مهمتر می باشد چرا که اگر دامنه داشته باشید و هاست مناسب و خوبی را خریداری نکرده باشید محتوای تولید شده ی شما بر روی سایت قرار نمی گیرد اما اگر هاست خریداری کرده باشید و هنوز دامنه ی سایت خود را نساخته اید می توانید از ای پی هاست کمک گرفته و از آن به جای دامنه هم استفاده کنید.

هاست ارزان در ژورنال نوبشو

هاست ارزان

حال جالب است اگر بخواهیم به بحث ساخت هاست بپردازیم تا یک هاست ارزان را برای خود تهیه کرده و یا با شناخت بهتر کارایی آن یک هاست ارزان قیمت و مناسب با بودجه ی خود خریداری کنید.

با بیان مطالب بالا می توان گفت که هاست یک فضایی کوچک است که بر روی سرور سایت شما قرار دارد، ما با اینترنت می توانیم به آن دسترسی پیدا کنیم و هاست سرور همیشه و به صورت ۲۴ ساعته باید در دسترس باشد چرا که اگر دسترسی شما و هاست شما به اینترنت قطع شود سایت شما هم از دسترس خارج شده و قطع خواهد شد.

ما برای ساخت hosting مورد نیاز خود به سرور احتیاج و نیاز داریم و همانطور که می دانید سرور همان سیستم سخت افزاری سایت می باشد و در دیتا سنتر قرار دارد و cpu، رم، هارد دیسکف یک سری نرم افزار و … را شامل می شود که بر روی این سرور نصب و اجرا شده باشند. در حال حاضر و امروزه بیشتر از دو سیستم عامل پی سی (ویندوز) و لینوکس برای ساخت هاستینگ و کانفیگ سرور استفاده می شود که سیستم لینوکس از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

پس کار اصلی ساخت هاستینگ پس از نصب سیستم عامل اصلی اغاز می شود که بعد از آن برنامه های امنیتی مخصوص و یک سری نرم افزار مانند سی پنل و… روی سرور شما نصب خواهد شد که این نرم افزار ها به تقسیم کردن فضای سرور می پردازند و آن را به تیکه های کوچکتری تقسیم می کنند و همچنین مدیریت و امنیت هاست را هم انجام می دهند.

هاست ارزان در ژورنال نوبشو

هاست ارزان

همچنین هاست ها با توجه به نیاز و استفاده ی شما دارای انواع مختلفی می باشند که در این جا هاست های بسیار محبوب از نظر استفاده ی کاربران را برای شما با اندک توضیحی نام می بریم:

مطالب پیشنهادی
چرا باید از هاست ویندوز استفاده کنیم

Shared hosting یا همان هاست اشتراکی

بیشترین فروش در بین hosting ها را هاست اشتراکی دارد. به عبارتی هاست اشتراکی به مجموعه ای از هاست های زیاد بر روی یک سرور می باشد و هر سایت شما بر روی یک هاست قرار دارد و میزبانی می شود.

Dedicated hosting یا هاست اختصاصی

در هاست اختصاصی سرور تنها میزبان یک سایت می باشد و نیاز به کانفینگ به صورت خیلی دقیق نیست. در هاست اختصاصی تمام فضای سرور در دسترس تنها یک سایت قرار دارد بنابراین سایت شما با این نوع هاست دارای سرعتی فوق العاده، فضای ذخیره سازی زیاد و مدیریت بهتری می باشد.

فضای ذخیره سازی در ژورنال نوبشو

هاست ارزان

Vps یا هاست مجازی

هاست مجازی چیزی بین هاست اشتراکی و هاست اختصاصی می باشد و به نوعی می توان گفت همان هاست اشتراکی با مجازی سازی است که باعث شده تعداد سایت های کمتری روی سرور قرار بگیرد در این نوع هاست مجازی در سایت شما به منبع های بیشتری نسبت به هاست اشتراکی و منبع های کمتری در مقایسه با هاست اختصاصی نیاز دارید این نوع هاست به دلیل قیمت مناسب تر و به صرفه تر جزء هاست ارزان قیمت می باشد.

هاست ارزان در ژورنال نوبشو

هاست ارزان

ورد پرس و ابری

از دیگر هاست های پر مصرف می توان به هاست ورد پرس و ابری هم اشاره کرد.

  • نکات خرید هاست ارزان 

و اما مهمترین نکاتی که در حین خرید هاست ارزان و با قیمت مناسب باید به آنها توجه کرد را هم برای شما بیان می کنیم تا با اطلاعات و آرامش بیشتری به خرید هاست بپردازید.

  • به اولین نکته ای که در حین خرید هاست ارزان باید توجه کنید این است که فضای مورد نیاز شما چقدر است و شما تا چه اندازه برای خرید هاست هزینه می کنید. هاست ها با فضای ذخیره سازی ۵۰۰ مگایابت تا ۱۰ گیگ عرضه می شوند که شما با توجه به نیاز خود به آپلود فایل، ساخت دیتابیس و… می توانید اندازه ی فضای آن را تعیین کنید اما اگر فضای کمی را تهیه کردید و فضای ذخیره سازی شما تمام شد نگران نباشید چرا که امکان ارتقا وجود دارد.
  • دومین نکته باید به پهنای باند و حجم ترافیک مورد نیاز در سایت خود توجه کنید.
  • در حین خرید هاست به کنترل پنل هم توجه کنید چرا که بخش مدیریت سایت و امکانات موجود در سایت در این بخش قرار دارد و با مراجعه به این بخش می توانید سایت خود را مدیریت کنید.
  • در حین خرید به این نکته هم باید توجه ویژه ای شود که هاست را از شرکتی بخرید که به مسئله بکاپ گیری اهمیت بدهد چرا که ممکن است دلایلی مثل خرابی سخت افزاری، ورود اختلال در نرم افزار ها و… باعث شود اطلاعاتی که چندین مدت بر روی سایت بوده از بین برود.
  • همچنین در حین سفارش و خرید هاست ارزان اپتیم بالا باشد یعنی قطعی سایت کم باشد حتی باید توجه کنید به چه نوع هاستی نیاز دارید هاست لینوکس و یا هاست ویندوز چرا که برای پرداخت هزینه هاست لینوکس از قیمت پایین تری برخوردار است.
  • از دیگر مواردی که حتماً باید توجه صد در صد شود بحث امنیتی و پشتیبانی host خریدار شده می باشد.

امیدواریم این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید اینترنتی به شما در شناسایی بهتر هاست ها و خرید هاست ارزان کمک کرده باشد.

لینوکس در ژورنال نوبشو

هاست ارزان

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید