چرا باید از هاست ویندوز استفاده کنیم

0
4053
هاست ویندوز در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

هاست ویندوز

در زمان استفاده از سرور ها و برای آپلود کرد اطلاعات از سایت های مختلف در ابتدا باید فضایی برای آن مشخص شود و شما بر اساس فضای اختصاص داده شده می توانید منابع خود را آپلود نمایید. به زبان ساده می توان هاست را همان فضای اختصاص داده شده از هارد سرور معرفی کرد که در اختیار شما قرار گرفته است و دلیل نام گذاری هاست ویندوز استفاده کاربر از سیستم عامل ویندوز مخصوص به سرور می باشد.

داشتن اطلاعات جامع و کامل در رابطه با تمامی میزبان ها و بستر آن برای نگهداری از اطلاعات آپلود شده نقش مهمی در انتخاب شما خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید هاست و میزبانی وب در رابطه با هاست ویندوز، نحوه استفاده و مزایای آن بر روی لینک نوبشو کلیک کنید تا با دنیایی بزرگتر شبکه بیشتر آشنا شوید.

  http://www.nobesho.com

هاست ویندوز در ژورنال نوبشو

استفاده از هاست ویندوز بر اساس چه شرایطی امکان پذیر است؟

در بیان کلی هدف اصلی ساخت یک سایت نمایش اطلاعات آن بر روی فضای بزرگ اینترنت به منظور قرار گرفتن در دسترس افرادی که نیاز به جمع آوری آن را دارند، می باشد. البته آپلود کردن چنین اطلاعاتی نیاز به داشتن حافظه و فضایی برای برای نگهداری اطلاعات استکه با نام هاست یا میزبان اطلاعاتی از آن ها یاد می شود. در بیان ساده می توان گفت هاست را به میزان فضای حافظه که برای ذخیره سازی اطلاعات بر روی سایت مورد نیاز است، اطلاق می شود.

هاست ها بر بسترهای مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند و هاست ویندوز به عنوان یکی از پرکاربرد ترین در نوع خود معرفی می شود. از مشخصه های اصلی و به نحوی معرف های چنین میزبانی با ربان برنامه نویسی و بانک اطلاعاتی یا پایگاه داده آن اشاره کرد. هاست ویندوز بر اساس زبان ASP.NET برنامه نویسی شده است و و پایگاه داده آن می بایست SQL باشد، چنین میزبانی به دلایل مختلف هزینه ای بیشتر نسبت به سایر نمونه های مشابه دارد که از مهمترین دلایل اختلاف می توان به هزینه خرید لاینسس سیستم عامل مایکرو سافت اشاره کرد که هزینه بیشتری نسبت به میزبانی مبتنی بر لینوکس خواهد داشت.

هاست ویندوز در ژورنال نوبشو

استفاده از هاست ویندوز برای افرادی امکان پذیر است که در ابتدا زبان برنامه نویسی ASP.NET یا ASP را انتخاب نموده اند به علاوه به بانک اطلاعاتی SQL Server نیز مراجعه می کنند این افراد علاوه بر موارد مذکور می بایست برای راه اندازی سایت خود حتما از وب سرور IIS ویندوز استفاده نمایند.

ویژگی های کلیدی هاست ویندوز در یک نگاه:

  • کمپانی ارائه دهنده سیستم عامل ویندوز، مایکروسافت می باشد و به دلیل انحصار قابلیت توسعه امکان پذیر نیست.
  • در زمان ارائه هاستینگ، کمپانی های مربوطه با رعایت تمام اصول امنیتی می توانند امنیت کامل را به مشتریان هدیه دهند.

در زمان به کارگیری هاست ویندوز از کدام کنترل پنل استفاده می شود؟

در زمان استفاده از هاست با سیستم عامل ویندوز علاوه بر زبان برنامه نویسی و بانک اطلاعاتی مورد نظر لازم است اطلاعاتی در رابطه با کنترل پنل های ویندوز نیز آشنا شوید:

  • PLESK:

محبوب، بی نظیر و کار آمد ترین نوع کنترل پنل که در حال حاضر قادر به پشتیبانی هاست ویندوز و هاست لینوکس می باشد. البته قدرت نمایی پلسک در هاست ویندوز به گونه ای است که آن را به مجموعه ای بی نظیر تبدیل کرده است و اگر بخواهیم نمونه مشابهی برای آن در لینوکس معرفی کنیم بی شک باید به سراغ cPanel برویم. دلیل فرمانروایی کردن پلسک در هاست ویندوز را می توان تنها استفاده آسان و بدون هیچ گونه پیچیدگی اعلام کرد. تنها در زمان نصب و پیاده سازی این کنترل پنل بر روی OS Windows می بایست ۳۵۰ مگابایت از حفظه هارد را به آن اختصاص داد به علاوه نیاز مند RAM 512 MB و پردازشگر ۱GHz هستید.

  • دات نت:

استفاده از این کنترل پنل تنها به سایت هایی پیشنهاد می شوند که از زبان های برنامه نویسی PHP و ASP.NET استفاده کرده اند. از چنین کنترل پنل می توان در هاست ویندوز نهایت استفاده را برد و دلیل آن نیز جامع تر بودن عملکرد آن نسبت به سایر کنترل پنل های معرفی شده می باشد.

مطالب پیشنهادی
میزبانی اختصاصی وب با خرید هاست لینوکس

دات نت در ژورنال نوبشو

  • HELM:

کنترل پنل معرفی شده تنها توانایی ساپورت و پشتیبانی از سایت های مبتنی بر ویندوز را دارد و به نحوی میتوان آن را یکی از ابر کنترل پنل های موجود در بازار تجهیزات شبکه عنوان کرد. وجود ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی که تنها به منظور حمایت از هاست ویندوز ها ایجاد شده اند سبب شده که هلم را یکی از قدرتمند ترین گزینه های انتخابی برای هاست ویندوز معرفی کنند. با استفاده از HELM می توان به سادگی چند سرور را به طور همزمان و بدون بروز هیچ گونه خطا و مشکلی مدیریت کرد و به نحوی این قابلیت را می توان نقطه عطف و قابلیت کلیدی کنترل پنل هلم معرفی کرد.

  • WEB SITE PANEL :

در برخی موارد وجود امکانات رایگان ممکن است ذهنیت شما را به ماهیت اصلی آن عوض کند و به نظر برسد که رایگان بودن بی شک تأثیرات نفی بر کیفیت آن خواهد گذاشت. چنین تعبیری ممکن است در برخی موارد درست باشد اما نه در همه مورد. کنترل پنل وب سایت با وجود رایگان بودن امکان انجام برخی عملیات را به شما می دهد که در نهایت قدرت مند بودن خود را به نمایش می گذارد.

کنترل پنل مذکور به شما این امکان را می دهد که بتوانید با توجه به برخی شرایط، سرور خود را به دلخواه مدیریت کنید و با اعمال برخی تغییرات بتوانید ساختار قوی و منسجم برای سرور خود ایجاد نمایید. رایگان بودن این محصول در کنار پیاده سازی و راه اندازی ساده ای که دارد سبب شده که در ابتدای آغاز کار برخی سرور ها مورد استفاده قرار بگیرد البته توجه داشته باشید که چنین کنترل پنل رایگان نمی تواند هیچ گاه به پای رقابت با سایر موارد مذکور برسد.

هاست ویندوز در ژورنال نوبشو

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید