برای خرید یک مانیتور ارزان و با کیفیت باید به چه نکاتی توجه داشت

0
4168
مانیتور ارزان در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید مانیتور ارزان قیمت

بسیاری از افراد هنگام خرید مانیتور به دنبال مانیتور ارزان هستند. برای خرید یک مانیتور با کیفیت با قیمت مناسب باید به تمامی نکات مهم هنگام خرید مانیتور توجه شود. رایج ترین دستگاه خروجی مانیتور است که برای نمایش دادن تمامی اطلاعات و … مورد استفاده قرار گرفته می شود. به طور کلی مانیتور دارای انواع مختلفی می باشد که با توجه به کاربرد ویژگی های متفاوتی نیز دارد. در محیط هایی مانند داس (Dos) هر صفحه ای از نمایش به ۲۵ سطر و ۸۰ ستون تقسیم می شود و با استفاده از این تقسیم بندی نمایش هر کارکتر به راحتی امکان پذیر خواهد بود. مانیتورها دارای انواع مختلفی هستند که به طور کلی به سه دسته ی اصلی به صورت زیر تقسیم می شوند:

۱) مانیتورهای CRT:

نمایش تصاویر در این نوع مانیتورها با استفاده از پرتاب الکترون صورت می گیرد. در این روش در میدان های الکترو مغناطیسی الکترون ها پرتاب شده و در نتیجه ی آن تصاویر نمایش داده می شود. امروزه به دلیل افزایش تولید و استفاده از انواع دیگر مانیتورها این نوع مانیتور جزء مانیتور ارزان محسوب می شود، البته باید به این نکته توجه داشت که امروزه سری های اول مانیتورهایی که از این تکنولوژی ساخت استفاده می کردند، ارزان هستند و سری هایی جدید که تولید می شوند دارای صفحه نمایش بزرگتری مانند ۲۲ اینچ و … بود، جزء مانیتور ارزان به حساب نمی آیند.

مانیتور ارزان در ژورنال نوبشو

۲) مانیتورهای LCD:

در ساخت این مانیتور از لامپ تصویر استفاده نمی شود و بر خلاف مانیتورهای سی آر تی، دارای ضخامت (قطر کم) هستند. نام دیگر این نوع مانیتور، مانیتورهای کریستال مایع است. در این نوع مانیتور از کریستال مایع استفاده می شود به شکلی که سلول های کریستال مایع کنار همدیگر قرار داده می شود. برای داشتن دید مستقیمی در این مانیتورها باید به طور کاملاً مستقیم رو به روی آن ها نشست و گرنه تصویر به طور کامل و واضح دیده نمی شود. این نوع مانیتور به نسبت مانیتورهای سی آر تی، ارزان نمی باشد و جزء مانیتور ارزان قرار نمی گیرد.

مانیتور ارزان در ژورنال نوبشو

۳) مانیتورهای LED:

مانیتورهای ال ای دی به نسبت مانیتورهای ال سی دی دارای طراحی ظریف و زیبایی هستند. در این مدل از مانیتور برای نمایش تصاویر از دیودهای نوری استفاده می شود. این مانیتور جزء دسته مانیتور ارزان به حساب نمی آید زیرا از تکنولوژی جدیدتری برای نمایش تصویر استفاده می کند و علاوه بر آن دارای ظاهری زیباتر و شیک تر می باشد. در ادامه قصد داریم به طور خلاصه این سه مانیتور را با هم مقایسه کنیم تا شما کاربران گرامی به راحت و متناسب با نیاز خود اقدام به خریداری مانیتور مورد نیاز خود نمایید.

ژورنال نوبشو

در مانیتورهای ال ای دی روشنایی صفحه بسیار بیشتر از صفحه نمایش در مانیتورهای سی آر تی می باشد. اما برتری مانیتورهای سی آر تی نسبت به مانیتورهای ال سی دی، دارا بودن وضوح تصویر بالا است. بیشتر افراد برای خریداری مانیتور به ارزان بودن آن توجه بسیاری دارند و به دنبال یک مانیتور ارزان در فروشگاه ها می باشند در حالی که علاوه بر داشتن قیمت مناسب، باید به نکات دیگر نیز توجه داشت.

برای خرید یک مانیتور مناسب، هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در این قسمت شما را با تمامی نکاتی که هنگام خرید یک مانیتور مناسب باید مورد توجه قرار دهید، آشنا خواهیم کرد.

  • سایز مانیتور:

بسیاری از افراد که قصد خریداری مانیتور ارزان را دارند و به اندازه ی صفحه نمایش توجه می کنند از این موضوع بی خبر می باشند که میزان صفحه ی قابل نمایش مانیتور، با سایزی که بر روی کارتن مانیتور نوشته شده است تفاوت بسیار زیادی را دارد. به عنوان مثال یک مانیتور که به گفته ی فروشنده ۱۵ اینچ می باشد، به طور دقیق ۱۵ اینچ را نمایش نمی دهد و امکان نمایش سایز صفحه ای تا مقدار ۱۳ اینچ را نیز دارد. هنگام خرید یک مانیتور ارزان علاوه بر توجه به اندازه ی مانیتور باید به اندازه ی نوشته شده در بروشور تحت عنوان فضای قابل نمایش توجه ویژه ای داشته باشید.

  • عمق مانیتور:

هنگام خرید یک مانیتور باید علاوه توجه به اینچ آن، به عمق مانیتور نیز توجه نمود. عمق مانیتور عبارت است از فاصله ای که بین صفحه ی نمایش تا پشت مانیتور وجود دارد. اگر در محیط کاری و یا منزل با محدودیت فضا رو به رو هستید علاوه بر توجه به قیمت و ابعاد به عمق مانیتور هنگام نیز توجه نماییدو

  • میزان وضوح صفحه نمایش:

مانیتور ارزان با وضوح صفحه نمایش بالا در بازار بسیار کم پیدا می شود. هنگام خرید یک مانیتور باید به میزان وضوح تصویر توجه ویژه ای داشت زیرا یکی از ویژگی های هر مانیتور، وضوح تصویر می باشد. هر چقدر میزان وضوح تصویر بالاتر باشد، کیفیت تصویر نمایش داده شده در مانیتور بیشتر خواهد بود و به نسبت آن قیمت مانیتور افزایش پیدا خواهد کرد.

مطالب پیشنهادی
معرفی برترین مانیتورهای گیمینگ سامسونگ

مانیتور ارزان در ژورنال نوبشو

  • دارا بودن پورت یو اس بی (USB):

اگر یک مانیتور دارای پورت یو اس بی باشد، مسلماً دارای قیمت بیشتری است و در مانیتور ارزان نباید به دنبال چنین آپشنی باشید. دارا بودن پورت یو اس بی می تواند بسیار کارآمد باشد به عنوان مثال، افراد می تواند با اتصال بین گوشی یا دوربین های دیجیتال به صورت مستقیم تصاویر و یا فایل های موجود را مشاهده نمایند.

  • دارا بودن اسپیکر:

امروزه در بسیاری از مانیتورها اسپیکر به صورت داخلی قرار داده می شود و فرد به راحتی می تواند بدون استفاده از اسپیکر خارجی، اقدام به شنیدن صوت نماید. در این موارد فرد به راحتی می تواند فضای اشغال شده توسط اسپیکر را از بین ببرد. البته امری واضح است که یک مانیتور ارزان چنین ویژگی را نخواهد داشت.

  • تیوب:

مانیتورها با توجه به نوع تیوب به سه دسته ی اصلی تقسیم می شوند. یک دسته از مانیتور که اولین دسته از مانیتورهای تولید شده می باشد، دارا ی صفحه ی محدب هستند و از نظر قیمت به عنوان یک مانیتور ارزان شناخته می شوند. گروه دوم از سری مانیتورها دارای صفحه ای تخت هستند که از نظر قیمت مانیتور جزء دسته ی مانیتور ارزان محسوب نمی شوند و نسبت به مانیتورهای سری اول که دارای صفحه ای محدب می باشند، گران تر هستند.

سری دیگری و بعدی صفحه نمایش دارای صفحه ی داخلی و همچنین صفحه ی دورنی به صورت تخت می باشند. این دسته از مانیتور نسبت به دو نوع مانیتور قبلی گران تر می باشند. اگر قیمت مانیتور برای شما اهمیت زیادی دارد بهتر است از مانیتورهایی با ابعاد کوچک تر و با کیفیت تر استفاده نمایید.

کاربران گرامی می توانید برای خرید مانیتور ارزان با ویژگی ها و مزایای برتر فروشندگان حاضر در سایت نوبشو با آدرس http://www.nobesho.com ، دیدن کرده و خرید خوبی را داشته باشید.

ژورنال نوبشو

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید