راهنمای خرید سرور hp نو و استوک

0
2515
5/5 - (1 امتیاز)

در این پست قصد دارم تا در مورد خرید سرور hp نو و استوک برند اچ پی اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهم و جزئیات یک سرور را به همراه مشخصاتش برای شما شرح دهم .

  1. سرور :

اولین مورد خوده سرور هست که شامل شاسی ، مادربرد ، دو عدد پاور و فن ها می شود . که البته بر روی مادر برد با توجه به نیاز شما رید کنترلر هم اسمبل شده !

شما با توجه به نیاز مجموعه مدل و نسل سرور را انتخاب می کنید ، آخرین نسل سرور اچ پی g10 هست که این مدل هم خوشبختانه استوکش هم در بازار ایران موجود شده است .

برای خرید سرور hp می بایست دقت کنید که سرور سلامت باشد و گارانتی معتبری داشته باشد . و اگر قصد خرید سرور استوک را دارید که به نظر من به صرفه تر و عاقلانه تر هست با این وضعیت اقتصادی در هنگام خرید کاملا سرور را تست نمائید . از طریق ارتباط با پورت iLo به سادگی می توانید این کار را کنید چرا که تمام زیر و بم سرور را به شما نشان می دهد و اگر اروری داشته باشد همون موقع متوجه می شوید .

رید کنترلر ظرفیت های مختلفی دارد که بهش میگن کش ! از ۵۱۲ تا ۲ گیگ هر چی کش بیشتر باشه سرعت نوشتن روی هارد ها بالاتر میره . تو بعضی سرور ها رید کنترلر یه باطری داره که اگر برق رفت وسط کار اطلاعات نصف و نیمه نمونه ! سلامت اون باطری رو حتما چک کنید و اگر تهش باد کرده بود یعنی خرابه و از فروشنده بخواهید که عوضش کنه براتون !

پاور ها هم وات های مختلفی دارن ، پاور فیک هم زیاده تو بازار تو گوگل سرچ کنید نشونه های فیک و اصلی رو میاره ! معمولا پاور های وات بالاتر قوی تر هستن !

فن ها هم که دیگه مشخصه ….

مادر برد رو هم چک کنید که تعمیری باشه و جای لحیم و اینا نداشته باشه البته مادربرد به این سادگیا خراب نمیشه !

مطالب پیشنهادی
مادربرد چیست؟ راهنمای خرید مادربرد مناسب و کارآمد برای سیستم

۲. رم سرور

رم سرور بسته به نسل سرور متفاوت است برای سرورهای نسل ۱۰ و ۹ باید رم ddr4 بگیرید و برای نسل ۸ به قبل رم ddr3 . ظرفیت و سرعت رم ها متفاوت از از ۴ گیگ هست الی ۶۴ گیگ یا بیشتر . سرورها معمولا ۲۴ تا اسلات رم دارند که ۱۲ تا برای هر سی پی یو اختصاص داده شده . مجددا بنده خرید رم سرور استوک رو به شما پیشنهاد می کنم چرا که رم به سختی خراب می شود و اینطوری برای شما خیلی به صرفه تر هست .

۳.هارد سرور

هارد سرور هم سرعت ها و ظرفیت های مختلف داره ، بسته به نوع سرور سایز ۲.۵ و ۳.۵ اینچی میخوره ! از ۱۴۶گیگ داریم تا ۱۸ ترابایت !! سرعت هم از ۵۴۰۰ دور هست تا ۱۵ هزار دور !

هارد رو استوک نگیرید بهتره ! چون هارد مصرفیه

اما برای خرید هارد سرور اگر فروشنده معتبر بود و هارد رو تضمین می کرد هارد استوک هم خیلی بد نیست ! به شرطیکه Raid ببندید که اطلاعاتتون به فنا نره .

۴. سی پی یو سرور

انتخاب و خرید CPU سرور بسته به نوع فعالیت و نیاز شما از سرور داره می تونید قبل از انتخاب بنچ مارک سی پی یو رو چک کنید تا از قدرت اون مطلع بشید . سری سی پی یو های v3 , v4 به سرور های اچ پی نسل ۹ و ۱۰ میخوره و قبل تر از اون به نسل ۸

Originally posted on ۱۱/۰۸/۱۴۰۱ @ ۱۲:۵۰ ب.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید