با یکبار خوردن kfc ، طالب آن می شوید،بهتر است طرز پخت kfc را یاد بگیرید

0
4587
3
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

با یکبار خوردن kfc ، طالب همیشگی آن می شوید، پس بهتر است طرز پخت kfc را یاد بگیرید

در سری مقالات غذاهای فرنگی می پردازیم به این مقاله که درباره طرز پخت kfc :Kfc مخفف کلمه انگلیسی Kentucky Fried Chicken می باشد. که معنی مرغ سوخاری کنتاکی را می دهد که در واقع یک رستوران زنجیره ای آمریکایی است که فعالیت خود را از سال ۱۹۵۲ شروع کرد. این رستوران توسط شخصی به نام کلونل هارلند ساندرز در کنتاکی آمریکا ایجاد شد. ساندرز شغل های مختلفی را تجربه کرد. چون از همان کودکی بخاطر دعوا با ناپدری خود از خانه خارج شد و به صورت مستقل شروع به زندگی کرد. تا اینکه در سن ۴۰ سالگی به عنوان یک سرآشپز در یک رستوران فعالیت خود را آغاز کرد. در زمان بازنشستگی خود روزی نوه اش از او خواست که برایش یک دوچرخه بخرد اما هرچقدر حساب و کتاب کرد دید نمی تواند با حقوق بازنشستگی اینکار را انجام دهد. او شروع به مطالعه کتب موفقیت نمود. زمانی که داشت یک کتاب موفقیت میخواند یک جمله کتاب (قابلیت هایتان را بنویسید) باعث شد که زندگی او عوض شود، او در حین نوشتن توانایی های خود بود، که نوه اش گفت اینکه مرغ سوخاری خوشمزه هم درست می کنید بنویسید و همین استارت موفقیت او شد.

طرز پخت kfc در ژورنال نوبشو

طرز پخت kfc

طرز تهیه پودر کنتاکی

پودر کنتاکی در واقع همان پودری است که قبل از سرخ کردن مرغ آن را در این پودر می غلتانند و بعد سرخ می کنند. مواد تشکیل دهنده این پودر به شرح زیر است:

آرد سوخاری نصف لیوان، آرد گندم نصف لیوان، نشاسته خرد شده نصف استکان، جوش شیرین یک ق.چ، زیره کوبیده یک ق.چ، شکر یک ق.چ، ادویه های پاپریکا – دارچین – فلفل سیاه – میخک هرکدام نصف ق.چ، آویشن- جوزهندی – گشنیز – زنجبیل – زردچوبه هرکدام نصف ق.چ، نمک و فلفل قرمز به میزان دلخواه

شیوه آماده سازی: همه مواد را در مخلوط کن خرد و مخلوط می کنیم، اگر آرد سوخاری شما کامل پودر نشود آرد شما درشت می شود. برای خوش طعم و خوش رنگ تر شدن پودر می توانید مقداری پفک خرد شده به آن اضافه کنید. محل مناسب برای نگهداری این پودر یخچال است.

طرز پخت kfc در ژورنال نوبشو

طرز پخت kfc

آموزش طرز تهیه سس مرغ کنتاکی

مرغ سوخاری یا همان مرغ کنتاکی با انواع سس ها قابل سرو است. مثلا با سس چیلی، تایلندی، سس مایونز سفید و یا هزار جزیره، سس گوجه فرنگی، سس سیر، سس خردل، سس باربیکیو و… و انتخاب نوع سس بستگی به طبع مصرف کننده دارد که به کدام یک از مزه های ترش، شیرین، تند و یا شور علاقه مند باشند.

اغلب این سس ها به صورت آماده در بازار وجود دارند. اما شما می توانید بسته به مزه مورد علاقه خود سس مخصوص خود را آماده کنید و همراه با مرغ سوخاری میل نمایید.

طرز پخت kfc پفکی

ابتدا تکه های سینه یا ران مرغ (به انتخاب و سلیقه خود) را پخته و آماده کنید. سپس طبق دستوری که در بالاتر ذکر شد پودر مربوط به سوخاری کردن مرغ را آماده کنید. به علاوه یک یا دو عدد تخم مرغ (بستگی به تعداد تکه های مرغ شما دارد) که کاملا هم زده شده و یک دست باشد، سپس تکه های مرغ را اول در کمی آرد می غلتانید، بعد درون تخم مرغ گذاشته و کاملا آغشته به تخم مرغ می کنید، و در نهایت مرغ را به خوبی با پودر مخصوصی که از قبل آماده کردید می پوشانید. و در نهایت داخل یک ماهیتابه به میزانی روغن می ریزید که مرغ ها بتوانند در آن شناور شوند، بعد از داغ شدن روغن مرغ ها را درون آن سرخ می کنید.

مطالب پیشنهادی
آموزش آشپزی و فوت و فن بزرگ ترین آشپز های دنیا

دقت داشته باشید که در حین سرخ کردن نباید شعله گاز را خیلی زیاد کنید تا مرغ ها مغز پخت شوند.

طرز پخت kfc در ژورنال نوبشو

طرز پخت kfc

تشریح طرز پخت kfc در فر

برای تهیه طرز پخت kfc در فر به مخلفات دیگری بجز مخلفات مرغ سوخاری نیاز داریم. مثلا به قارچ، فلفل دلمه ای، پیاز، زعفران، آبلیمو، روغن مایع و ادویه جات مورد علاقه خود نیاز دارید.

برای شروع باید مرغ درسته را کاملا تمیز کنید و پوست آن را جدا کنید، بعد کمی زعفران روی آن میزنید و آن را داخل یخچال می گذارید تا زعفران به خورد مرغ برود. سپس موادی که نام بردیم را در روغن سرخ می کنید به شکلی که آب نیاندازد و برای خوش طعم شدن کمی آبلیمو هم به آن اضافه می کنید. بعد از آماده شدن مواد، مرغ را از یخچال خارج کرده و مواد را داخل شکم مرغ ریخته و کاملا می دوزید. بال ها و پاهای مرغ را بسته و سیخ های فر را به طوری که وزن مرغ کاملا تقسیم شود در مرغ فرو می کنید. و در نهایت به مدت نیم ساعت داخل فر قرار می دهید. این غذا به مرغ شکم پر هم شهرت دارد.

طرز تهیه مرغ سوخاری کریسپی

تفاوت عمده این نوع از مرغ سوخاری با دیگر انواع مشابه در شیوه تکه کردن مرغ و نحوه آماده کردن مواد مورد استفاده برای سرخ کردن آن می باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه مرغ سوخاری کریسپی که معروف است به چیکن استریپس شامل موارد زیر است:

فیله مرغ نزدیک به ۵۰۰ گرم – پودر سوخاری یک پیمانه – تخم مرغ دو عدد – سس مایونز یک ق – سس خردل یک و نیم ق – آرد چهار ق – ادویه های مورد علاقه مانند نمک و فلفل به میزان دلخواه.

فیله مرغ را به شکل تکه های دراز و باریک برش می زنید، همه مواد را به جز پودر سوخاری با هم مخلوط کنید. تکه های مرغ را داخل مواد غلتانده و بعد از پوشاندن با آرد سوخاری داخل روغن سرخ کنید.

طرز تهیه روکش اسپایسی

روکش اسپایسی در واقع همان مواد مرغ سوخاری را دارد با این تفاوت که از ادویه های تند بیشتری استفاده می کند اما معمولا ایرانی ها خیلی غذاهای تند را استفاده نمی کنند، به همین خاطر در متخلفات مورد استفاده برای اسپایسی تغییراتی ایجاد کرده و از تندی آن می کاهند.

بیشتر طعم این نوع روکش به ادویه های مورد استفاده برای درست کردن آن بستگی دارد. که شما می توانید با توجه به سلیقه خود انواع مختلف ادویه ها را به آن اضافه و یا از آن کم کنید.

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید