ترفندهایی از آشپزی جدید که می توانند به شما کمک های بسیاری نمایند

0
8811
1
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

ترفندهایی از آشپزی جدید که می توانند به شما کمک های بسیاری نمایند

همانگونه که می دانید غذا و آشپزی در میان تمام مردم سراسر دنیا جایگاه ویژه ای دارد. همه ی ما به دنبال میل نمودن غذاهای خوشمزه می باشیم و تمام تلاش خود را برای دست یابی به آن به کار می گیریم. امروزه آشپزی دنیای جدیدی را پیش رو دارد و آشپزی جدید و ترفندهای جذاب آن که در مقالات قبل ( غذای های فرنگی ) توضیح داده شد، می تواند برای هر کدام از ما جالب باشد. این ترفندها به شما کمک می نمایند تا بتوانید غذاهای مورد علاقه ی خود را به بهترین نحو ممکن تهیه نموده و از خوردن آن ها نهایت لذت را ببرید.

آشپزی جدید دنیای خاص خود را دارد. امروزه از امکانات مختلفی برای این دسته از فعالیت ها استفاده می نمایند. یکی از ابزارهایی که می تواند در این امر به شما کمک های بسیاری نماید تخته های چوبی می باشند. این مسئله یکی از نکات مهم در آشپزی جدید می باشد که دقت و بررسی آن سبب می شود تا کار خود را تمیزتر به انجام برسانید. در آشپزخانه های حرفه ای معمولا از سطوح استیل برای برش استفاده می کنند اما بهترین مورد برای آشپزخانه های خانگی استفاده از تخته های چوبی برای برش و این قبیل فعالیت ها می باشد.

چوب ها عمدتا دارای خاصیت های خاصی می باشند که از جمله ی آن ها می توان به میکروب زدایی اشاره نمود. این تخته ها از نظر سلامت در حد عالی قرار دارند و می توانند سلامت شما را هم تضمین نمایند. علت اصلی این امر را می توان عدم فراهم نمودن فضای مناسب برای رشد باکتری ها و میکروب ها دانست که برای شما بسیار سودمند خواهد بود و می توانید غذای سالم تری را مصرف کنید.

 ژورنال نوبشو

ترفندهای جالب مهم درآشپزی جدید که بهتر است بدانید

همانگونه که بیان شد دنیای آموزش آشپزی امروزه دچار تغییرات بسیاری شده است که این تغییرات توانسته اند بسیار سودمند باشند. یکی از نکات مهم در زمینه ی بهداشت غذا عدم استفاده از دستمال آشپزخانه برای تمیز نمودن تخته های چوبی می باشد. سعی کنید آن ها را کاملا بشویید تا از تمیز شدن آن ها و عدم رشد باکتری های مختلف اطمینان یابید.

پوست قارچ را جدا ننمایید. کسانی که امروزه در آشپزی جدید در سطح حرفه ای کار می کنند تمایلی به جداسازی پوست قارچ ندارند. این امرعلاوه بر اینکه وقت گیر می باشد سبب از بین رفتن مزه و طعم قارچ نیز می شود. بهتراست برای این امر تنها قارچ را تمیز بشویید و یا اینکه با برس مخصوص اقدام به تمیز نمودن آن نمایید. امروزه در دنیای آشپزی جدید شیرینی ها و کیک های مختلف جایگاه ویژه ای کسب نموده اند. بهتر است برای تهیه ی شیرینی از خمیر تازه استفاده نمایید. این نوع خمیرها طعم بهتری داشته و راحت تر می توانید با استفاده از آن ها کیک و شیرینی های مورد علاقه ی خود را تهیه ی نموده و از طعم لذت بخش آن ها بهره مند شوید.

 

آشپزی جدید در ژورنال نوبشو

برخی از برنج ها در زمان پخت تغییر رنگ داده و به همان صورت اولیه ی خود باقی نمی مانند شما می توانید درامر آشپزی جدید و امروزی برای جلوگیری از تغییر رنگ برنج در زمان پخت از آبلیمو استفاده نمایید. برای انجام این کارمی توانید چند قطره آبلیمو را به برنج خود که در حال پخت می باشد اضافه نموده و نتیجه ی دلخواه خود را مشاهده نمایید. ماهی های منجمد دیرتر آب می شوند یا در واقع می توان گفت برای آب شدن یخ آن ها باید مدت زمان بیشتری را صرف نمایید علاوه براین ماهی منجمد دیگر دارای طعم اولیه ی خود نخواهد که شما می توانید برای راحت آب شدن یخ ماهی و از بین نرفتن طعم آن از شیر استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی
آموزش آشپزی و فوت و فن بزرگ ترین آشپز های دنیا

به هیچ عنوان قبل از پخت گوشت به آن نمک اضافه نکنید زیرا این امر طعم و مزه ی گوشت را از بین می برد. البته این امر بستگی به نوع گوشت نیز دارد زیرا افزدن نمک به گوشت ماهی قبل از پخت می توانند تاثیرات بسیار مثبتی بر روی طعم گوشت داشته باشد. اگر درغذاهای خود از ادویه ی جوز هندی استفاده می کنید بهتر است این ادویه را در پایان پخت به غذای خود اضافه کنید زیرا حرارت شعله گاز می تواند طعم خوشمزه ی این ادویه را از بین ببرد.

 ژورنال نوبشو

بادمجان های کبابی امروزه و در آشپزی جدید در میان ما محبوبیت بسیاری به دست آورده اند. شما می توانید با ترفند کباب نمودن بادمجان هم به سلامت خود کمک نمایید و هم یک غذای بسیار خوشمزه را میل نمایید. اکثر ما ممکن است با جدا نمودن پوست بادمجان های کبابی مشکل داشته باشیم اما شما می توانید از ترفندهای خاصی همچون انداختن آن ها در نایلون استفاده کنید. برای این کار پس از کباب شدن بادمجان ها آن ها درون یک نایلون انداخته و مدتی صبر نمایید پس از آن می بینید که بادمجان ها به راحتی پوست گرفته می شوند بدون آن که به بخش اصلی بادمجان یعنی گوشت آن آسیبی وارد گردد.

گلاب ها چه در گذشته و چه در دنیای آشپزی جدید جایگاه خاص خود را دارند. شما می توانید از گلاب ها برای مصارف مختلفی استفاده کنید. گلاب می تواند به خوشمزه شدن قیمه کمک های بسیاری نماید. در لحظات آخری که خورشت شما روی گاز قرار دارد گلاب را به قیمه ی خود اضافه نمایید و سریعا شعله را خاموش نمایید. این کار و اضافه نمودن گلاب به خورشت قیمه تاثیرات بسیاری بر روی طعم آن خواهد داشت.

خوش رنگ شدن زعفران با آشپزی جدید

زعفران درمیان ایرانیان به طور چشمگیری مورد استفاده قرار می گیرد. خواصی که زعفران به همراه دارد و رنگ بی نظیر آن سبب شده تا محبوبیت بسیاری داشته باشد. همه ی ما دوست داریم تا زعفرانی که استفاده می کنیم بسیار خوش رنگ بوده و به رنگ و لعاب غذا کمک های بسیاری نماید. برای این کار می توانید درون ظرفی که حاوی زعفران می باشد یک تکه یخ بیاندازید تا به مرور در دمای آشپزخانه آب گردد. زمانی یخ به طور کامل آب شد می توانید نتیجه ی فوق العاده ی آن را ببینید. علاوه بر خوش رنگ شدن زعفران این روش می تواند به طعم و ماندگاری رنگ و بو نیز کمک های شایانی نماید.

آشپزی جدید در ژورنال نوبشو

نحوه ی بستن مرغ شکم پر درآشپزی جدید

مرغ های شکم پر امروزه و دردنیای آشپزی جدید بسیار محبوب می باشند. طعم فوق العاده ی آن ها می تواند رضایت خاطر هر فردی را جلب نماید اما تهیه ی درست آن ترفندهای خاص خود را دارد. برای آن که مرغ خود را به طور صحیح ببندید باید نکات خاصی را رعایت نمایید. اولین نکته در این زمینه فراهم نمودن یک ریسمان که دارای اندازه ای در حدود ۴ الی ۵ برابر مرغ می باشد پس از ریسمان یا نخ را از وسط تا نموده و در زیر مرغ قرار دهید. پس از این کار دو طرف نخ را به طور ضربدری رد نموده و محکم ببندید به گونه ای که پاهای مرغ به طور کامل بهم بچسبدند. پس از آن نخ را از پشت مرغ رد نموده و دور بال های مرغ ببندید و درانتها در قسمت سینه ی مرغ گره بزنید. این کار از باز شدن شکم مرغ در زمان پخت جلوگیری می نماید.

https://www.nobesho.com

آشپزی جدید در ژورنال نوبشو

Originally posted on ۰۵/۰۹/۱۳۹۹ @ ۴:۲۲ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید