بهترین و خوشمزه ترین آشپزی مدرن در دنیا

0
4645
1
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

بهترین و خوشمزه ترین آشپزی مدرن در دنیا

دنیای آشپزی مدرن پر از رمز و رازهای معلوم و نا معلوم و دستور پخت های سری و دست نیافتنی است، سبک های آشپزی بسیار زیادی در دنیا وجود دارد که دارای شهرت جهانی می باشند و رقابت بسیار زیادی در این زمینه برای بهتر بودن وجود دارد .

در ملل مختلف دنیا علاوه بر جاذبه های دیدنی و توریستی و فرهنگ های متفاوت انها ، دستور پخت غذاهای لذیذ و دوست داشتنی زیادی دارد که در ادامه با انها بیشتر اشنا می شویم .

* کانادا : (پوتین)

آشپزی مدرن در ژورنال نوبشو
آشپزی مدرن در کانادا

یکی از غذاهای معروف کانادا پوتین می باشد که از تیکه های سیب زمینی سرخ شده ، سس گریوی( آب گوشت ) و تیکه های پنیر خامه ای تهیه می شود ، این غذا در برخی از رستوران های کانادا بیش از ۱۰۰ مدل سرو می شود کاندا به دلیل اینکه کشور نو پا و جوانی است مردم ان طرفدار آشپزی مدرن هستند و از دیگر غذا های معروف کانادا می توان به : پای توت ساسکاتون ،نان بنوک ،گوشت دودی به سبک مونترال و غذای پیمل بیکن اشاره کرد .

* استرالیا : (چیکن پارم و پای گوشت)

مردم استرالیا علاقه ی زیادی به پای گوشت دارند و چیکن پارم یکی از معروف ترین غذا های دنیا است که در استرالیا پخته و در تهیه ی آن از فیله ی مرغ استفاده می شود و چاشنی و سس آن متشکل از سس گوجه با طعم سیر و فلفل به اضافه ی پنیر موتزرلای آب شده و پنیر پارمزان می باشد .

* برزیل: کارتولا و پودیم ( دسر بسیار لذیذ و محبوب )

یکی از محبوب ترین دسرهای برزیل در آشپزی مدرن کارتولا و پودیم است ماده ی اصلی و سازنده ی این دسر موز می باشد و چاشنی های آن دارچین و پنیر است، قرار دادن موز و پنیر در کنار هم بسیار هوشمندانه می باشد و ترکیب آنها با یکدیگر طعم بسیار لذیذی را تولید می کند ودر آخر ترکیب شکر و دارچین طعم بسیار خاصی به این معجون خوشمزه می دهد.

* اسپانیا : (سیفود پائلا)

یکی از محبوب ترین غذاهای اسپانیا سیفود پائلا است این غذای لذیذ متشکل از (برنج ، سوسیس ، مرغ ، سیب زمینی ، میگو و زعفران ) است . این غذا به غذای سنتی والنسیا معروف است ودر جشنهای ملی اسپانیا ازجمله غذاهایی است که تهیه و سرو می شود .

* ایران :

آشپزی مدرن و کباب میکس نوبشو
آشپزی مدرن و کباب میکس نوبشو

انواع کباب بخصوص کباب کوبیده بدون شک از محبوب ترین غذاهای ایرانی است و در بین توریستان بسیار پرطرفدار می باشد که از گوشت چرخ شده ی گوسفندی یا گوساله برای تهیه ی آن استفاده می شود و معمولا در کنار آن برنج ، گوجه ، فلفل کبابی و مخلفات دیگر سرومی شود .

قرمه سبزی:

اگر از یک ایرانی بپرسید که چه غذاهایی را بیشتر دوست دارد بی شک قرمه سبزی یکی از غذاهای مورد علاقعه ی می باشد . قورمه سبزی با استفاده از ( سبزیجات معطر ، لوبیای قرمز ، پیاز ، لیموی عمانی و گوشت گوساله یا بره ) تهیه می شود

دیزی:

دیزی یا آبگوشت نیز از اصیل ترین غذاهای ایرانی می باشد که در جهان شهرت بسیار زیادی دارد و طرز تهیه ی آن ( گوشت گوسفندی ، حبوبات ،سیب زمینی و گوجه می باشد )

مطالب پیشنهادی
آموزش آشپزی و فوت و فن بزرگ ترین آشپز های دنیا

* اتریش : (اشترودل سیب یکی از دسرهای لذیذ اتریشی)

از دسر های معروف و لذیذ اتریش اشترودل سیب می باشد و در میان مردم اروپا بسیار پرطرفدار است

این دسر شباهت بسیار زیادی به پای سیب آمریکا دارد و از ترکیب میوه ی سیب با خمیر شیرینی پزی تهیه می شود .

* ایتالیا : (پیتزا و پاستا)

پیتزا و پاستا و آشپزی مدرن
پیتزا و پاستا و آشپزی مدرن

در آشپزی مدرن ایتالیا جایگاه خاصی در دنیا دارد پیتزا پرطرفدار ترین و محبوب ترین فست فود دنیا محسوب می شود و زادگاه آن ایتالیا می باشد و با کمترین مواد اولیه می توان آن را پخت و مقداری پنیر پیتزا و سس گوجه فرنگی را به روی خمیر قرار بدهید و آن را درون فر بگزارید تا پخته شود. امروزه در دنیا صدها مدل پیتزای متفاوت تهیه و طبخ می شود.

پاستا یا ماکارونی از لذیذ ترین غذاهای دنیا محسوب می شود ودر بین مردم دنیا از محبوبیت فراوانی برخوردار است و طرفداران زیادی دارد و از ترکیب آرد سمولینا ، آب و تخم مرغ بدست می اید گاهی بعضی سبزیجات معطر و افزودنی های دیگر در تهیه ی آن استفاده می شود.

* هند : (خوراک ماسالا دوسا)

خوراک مایالا دوسا از محبوب ترین غذا های هند است در تهیه آن از پنکیک نازک و خمیری که برای تخمیر ان به چند ساعت وقت نیاز است استفاده می شود لازم به زکر است این خمیر از برنج و عدس سفید تهیه شده و آن را با سیب زمینی ، پیاز و چاشنی های متفاوت پر می کنند

* تایلند : (آبگوشت کاری ماسامان)

آبگوشت کاری ماسامان پر ادویه ترین غذای دنیا . به جرات می توان گفت از خوشمزه ترین غذاهای جهان آبگوشت کاری ماسامان است . تند ،با طعم نارگیل ،خوشمزه و لذیذ در طبخ آن از ادویه های متفاوت و تند استفاده می شود مرغ، سبزیجات معطر ،سس گوجه فرنگی و برنج مواد تشکیل دهنده ی این غذا می باشد .

* ژاپن : (سوشی)

آشپزی مدرن سوشی
آشپزی مدرن سوشی

به جرات می توان گفت که شاید بزرگترین برندهای ژاپنی به اندازه ی سوشی یا همان ماهی خام و برنج نتوانستند مردم دنیا را مجذوب خود کنند و به گقته ی خود مردم ژاپن بدون سوشی نمی توانند زندگی کنند .

* فلاند : (نان پنیر)

بهترین و مرغوب ترین پنیرهای دنیا در فلاند تهیه و تولید می شوند بعید است بتوانید نان پنیر فلاندی را در کشوری به غیر از فلاند پیدا کنید روش تبخ این غذا بدین گونه است که پنیر را در ظرف یا ماهیتابه تفت می دهند و در ادامه با مربای تمشک قرمز سرو می شود.

در این مقاله به معرفی آشپزی مدرن و امروزی در دنیا پرداختیم و غذا های کشورهای مختلف دنیا رو مورد برسی قرار دادیم امیدوارم که مورد توجه و استقبال شما قرار گرفته باشد .

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید