عوامل تعیین کننده قیمت بلیط هواپیما ماهان

0
4508
قیمت بلیط هواپیما ماهان در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

قیمت بلیط هواپیما ماهان

ماهان ایر در سال ۱۳۷۱ در شهر کرمان فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت هواپیمایی در مدت زمان کوتاهی به خاطر پروازهای با کیفیت اعتبار بسیار زیادی به دست آورد و در حال حاضر به معتبرترین ارائه کننده خدمات پروازی در کشور ایران تبدیل شده است. عوامل متعددی تعیین کننده قیمت بلیط هواپیما ماهان هستند که امروز مورد بررسی قرار می‌گیرند در ادامه این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید بلیط هواپیما / قطار ما امکاناتی که این ایرلاین ارائه می کند را نیز برخواهیم شمرد.

قیمت بلیط هواپیما ماهان در ژورنال نوبشو

نوع بلیط

بلیط هایی که از شرکت های هواپیمایی ماهان می توانید پیدا کنید دو دسته هستند، بلیط های سیستمی و بلیط های چارتری

۱-بلیط های سیستمی

این نوع بلیط ها توسط خود شرکت هواپیمایی ماهان به فروش می رسند و قیمتی ثابت دارند یعنی شما نمی توانید قیمت بلیط هواپیما ماهان از نوع سیستمی را در جای دیگر با قیمت کمتر مشاهده کنید.

بلیط های سیستمی دارای مزایایی نسبت به بلیط های چارتری هستند که از این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان کنسل کردن بلیط

اگر به هر دلیلی از سفر خود پشیمان شوید و به دنبال کنسل کردن آن باشید، اگر بلیط شما از نوع سیستمی باشد، می‌توانید آن را مرجوع کنید، مبلغی به عنوان جریمه از بلیط شما کسر می گردد و مابقی آن به شما عودت داده می شود.

  • نرخ های مختلف برای گروه های سنی

قیمت بلیط هواپیما ماهان از نوع سیستمی برای رده های مختلف سنی با یکدیگر متفاوت است. گروه های سنی به سه بخش تقسیم می شوند، سنین بالای دوازده سال بزرگ سال، سنین دو تا دوازده سال کودکان و سنین زیر دو سال را نوزادان تشکیل می دهند. به طور کلی قیمت بلیط کودکان پنجاه درصد و قیمت بلیط نوزادان بیست درصد قیمت بزرگسالان محاسبه می گردد.

  • امکان رزرو بلیط از ماه ها قبل

اگر سفری مهم دارید که حتماً باید در روز و ساعت مشخصی انجام شود بهتر است از بلیط های سیستمی استفاده کنید، چون بلیط های چارتر به صورت لحظه ای هستند و ممکن است الان موجود باشند و چند دقیقه دیگر تکمیل ظرفیت شوند، در صورتی که بلیط های سیستمی از ماه ها قبل امکان رزرو کردنشان وجود دارد.

  • امکان تغییر زمان پرواز

اگر به هر دلیلی زمان سفر شما تغییر کند، می توانید زمان بلیط سیستمی خودرا تغییر دهید و نگرانی از پروازتان نداشته باشید، اگر بلیط شما در زمان بعدی که رزرو کرده اید تغییر قیمت پیدا کند، شما فقط تفاوت قیمت بلیط ها را پرداخت خواهید کرد.

قیمت بلیط هواپیما ماهان در ژورنال نوبشو

۲-بلیط های چارتری

تعداد زیادی از آژانس های هواپیمایی و شرکت های چارتر کننده تعدادی از صندلی های یک هواپیما را در مسیری مشخص برای مدت زمانی کرایه می کنند و اقدام به فروش بلیط برای آنها می کنند. قیمت بلیط هواپیما ماهان از نوع چارتری به صورت لحظه ای تغییر می کند. عوامل متعددی بر روی قیمت این نوع از بلیط ها تأثیرگذارند که مهمترین آنها میزان تقاضای مردم است، هر چقدر که تقاضای مردم برای بلیط یک مسیر بالا باشد به همان نسبت قیمت آن بلیط افزایش پیدا می‌کند. اگر در زمان کوتاهی قبل از انجام پرواز بلیط های آن به فروش نرسد، شرکت چارتر کننده برای جلوگیری از متضرر شدن قیمت بلیط ها را به مقدار چشم گیری کاهش می دهد، این نوع از بلیط ها تفاوت عمده ای با بلیط های سیستمی دارند که موارد زیر عمده ترین آنها به شمار می‌روند .

  • قیمت بلیط هواپیما ماهان در ژورنال نوبشوامکان کنسل کردن ندارند

اگر به هر دلیلی از سفر خود پشیمان شوید اگر بلیط شما از نوع چارتری باشد امکان کنسل کردن آن را ندارید و پول شما سوخت می شود. در این نوع از بلیط ها امکان تغییر زمان سفر نیز وجود ندارد.

  • نرخ های پروازی ثابت

قیمت بلیط هواپیما ماهان از نوع چارتری برای تمامی رده های سنی مختلف ثابت است و قیمت بلیط کودکان و بزرگسالان یک قیمت محاسبه می گردد، تنها در مواردی خاص و بنا به قوانین چارتر کننده قیمت بلیط نوزادان کمتر محاسبه خواهد شد.

  • بلیط ها ثانیه ای هستند

بلیط های سیستمی از ماه ها قبل در دسترس هستند و امکان تنظیم کردن سفر را از مدت ها قبل به مسافر می دهند، اما بلیط های چارتری به صورت لحظه ای هستند و چند روز قبل از پرواز در دسترس قرار می گیرند و تضمینی وجود ندارد که در هر لحظه ای در دسترس باشند.

مطالب پیشنهادی
شرایط و قوانین بلیط هواپیما ملی چارتر

کلاس های پروازی مختلف

مورد دیگری که تأثیر بسیار زیادی بر قیمت بلیط هواپیما ماهان می گذارد، کلاس پروازی است که انتخاب می کنید به صورت کلی سه نوع از کلاس های پروازی برای هواپیما ماهان در دسترس است.

۱-بلیط های معمولی یا اکونومی

قیمت بلیط هواپیما ماهان کلاس اکونومی نسبت به کلاس های پروازی دیگر پایین‌تر است. امکانات این نوع از بلیط ها در سطح کاملاً معمولی قرار می‌گیرند و خدمات ویژه اضافی در اختیارتان قرار نخواهد گرفت.

۲-بلیط های تجاری

فضایی که برای صندلی های این کلاس پروازی نسبت به بلیط های اکونومی در نظر گرفته شده است بیشتر می باشد و استراحتی همراه با آرامش را در سفر برایتان به دنبال خواهد داشت. این کلاس پروازی با نوشیدنی های مخصوص و غذاهای ایرانی و خارجی ویژه مورد پذیرایی قرار می‌گیرد.

۳-بلیط های درجه یک یا فرست کلاس

تفاوت بلیط های اکونومی و تجاری به راحتی قابل مشاهده است. اما بلیط های درجه یک مزایایی نسبت به بلیط های تجاری دارند که گاهی قیمت آنها را تا دو برابر یا بیشتر افزایش می دهد.

مسافران بلیط های فرست کلاس در زمان انتظار در فرودگاه در اتاق های ویژه با امکانات رفاهی مناسب مورد پذیرایی قرار می گیرند.

بلیط های درجه یک صندلی هایی بسیار راحت را در اختیار شما قرار می دهند که عموماً فضایی اختصاصی دارند.

در بلیط های فرست کلاس منویی شامل انواع غذاها و نوشیدنی ها در اختیار شما قرار می گیرد که بنا به سلیقه خود میتوانید هر کدام از آنها را انتخاب کرده و میل کنید.

بلیط های درجه یک معمولاً برای سفرهای خارج کشور و کسانی که هزینه کردن برای آنها اهمیتی ندارد پیشنهاد می شود.

ژورنال نوبشو

Originally posted on ۱۱/۲۸/۱۳۹۹ @ ۱:۱۹ ب.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید