شرایط و قوانین بلیط هواپیما ملی چارتر

0
4452
بلیط هواپیما ملی چارتر در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید بلیط هواپیما ملی چارتر

بلیط هواپیما ملی چارتر جزو بلیط های مشهور است، در صورتی که در پی خرید بلیط هواپیما بوده باشید بدون شک این نوع بلیط را دیده اید، بسیاری از کسانی که تمایل به مسافرت دارند موقع خرید بلیط هواپیما بلیط چارتری را تهیه می کنند، در این صورت بهترین کار این است که در رابطه با بلیط هواپیما ملی ‌چارتر اطلاعات بیشتری را به دست آورند تا به راحتی بتوانند این نوع بلیط را خریداری کنند.

  • تهیه بلیط چارتر هواپیما

شما قادرید برای خرید بلیط هواپیما ملی چارتر از طریق سایت‌های مربوطه اقدام کنید، بلیط چارتری هواپیما نوعی از بلیط های پرواز هواپیمایی است که از سوی آژانس های مسافرتی عرضه می شود، در حقیقت این آژانس‌ها در گفتگو با کمپانی هواپیمایی تعدادی از صندلی ها را برای خود اجاره می کنند و آن ها را به فروش می رسانند، در این شیوه به آن کمپانی هواپیمایی چارتر دهنده و به دفتر آژانس مسافرتی چارتر کننده می گویند.

  • قیمت بلیط چارتر ملی هواپیما

در صورتی که تمایل به مسافرت و تهیه بلیط چارتر ملی هواپیما دارید باید به آژانس مسافرتی مراجعه نمایید یا از طریق سایت‌های مربوطه خرید خود را انجام بدهید، توجه داشته باشید مشخص کردن قیمت از سوی چارتر کننده صورت می‌گیرد و چارتر دهنده هیچ ربطی به این موضوع ندارد، اگر پیمان نامه چارتر در بین چارتر دهنده و چارتر کننده صورت بگیرد وظیفه فروش کلی ظرفیت چارتر شده و خطر آن بر عهده چارتر کننده می باشد، یا به منظور دیگر اگر آژانس مسافرتی توانایی اجاره تمامی صندلی ها را نداشته باشد وی در این خصوص تعهدی ندارد و هزینه اجاره داده شده را پس می‌ گیرد، به همین علت هزینه بلیط هواپیما ملی چارتر در نوسان می باشد و در دوره‌های گوناگون دچار تغییرات می شود، زیرا چارتر کننده تلاش می کند بلیط هواپیما را کم یا زیاد کند تا تمامی آن ها به فروش برسد و از طرف دیگر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

توجه داشته باشید هر چه بیشتر به زمان پرواز نزدیک بشویم ارزش بلیط کاسته می شود زیرا این تغییر قیمت به دلیل این است که بلیت خیلی سریع به فروش برسد چون چارتر کننده می ترسد که تمامی صندلی های اجاره شده تکمیل نشود، ولی اگر احساس کند درخواست برای آن بلیط ‌چارتر زیاد باشد و مسافران زیادی وجود دارد قیمت بلیط ها را بالا می‌برد و این پدیده یعنی بالا رفتن یا کم شدن قیمت بلیط هواپیمایی چارتر که بسیار اندک بوجود می آید، به عنوان مثال موقعی که در ایام تعطیلات هستیم یا آب و هوا مناسب می باشد هزینه بالا می ‌رود ولی در بعضی زمان‌های دیگر قیمت بلیط کم می شود.

بلیط هواپیما ملی چارتر در ژورنال نوبشو

قوانین و اصول ملی چارتر

ملی ‌چارتر سری مقررات جمهوری اسلامی ایران، جریمه‌های اینترنتی و اصول کسب و کار الکترونیکی مشغول به کار است و خریدار موقع خرید اینترنتی بلیط باید قوانین و مقررات سایت را بپذیرد. تمامی مقررات موجود در سایت نگهداری شده است و کپی برداری از هر کدام قسمت های سایت فقط با به دست آوردن اجازه کمپانی مربوطه امکان پذیر است.

مطالب پیشنهادی
خرید بلیط چارتری هواپیما از چه طریقی انجام می شود؟

تمامی اطلاعات محرمانه کاربران باید نگهداری شود و در اختیار افراد دیگر قرار نگیرد، لذا کمپانی مربوطه تمام سعی خود را برای نگهداری از اطلاعات کاربران انجام بدهد، در این حالت کلیه کوشش ها برای ورود یا از بین بردن سایت مورد بررسی قرار می گیرد و توسط مراجع قانونی ارزیابی خواهد شد.

بعد از به کارگیری امور پرداخت تهیه بلیط هواپیما باید اطلاعات کاربر ثبت شود، در این حالت توسط یک پیامک و ایمیل به مشتری ارسال می ‌شود و اگر عملیات با موفقیت صورت نگیرد هزینه برداخت شده بازگردانده خواهد شد.

در پروازهای چارتر یک رسید از بلیط چاپ شده در پروازهای سیستمی به مشتری داده می ‌شود سپس اعلام شماره بلیط با کارت شناسایی رسمی به کانتر هواپیمایی لازم می باشد.

سایت ملی چارتر جهت عرضه اینترنتی بلیط هواپیما به کار می رود و با وضعیت لغو و تأخیر پرواز کاری ندارد ولی مسئولیت اشتباه توسط کمپانی هواپیمایی را بر عهده می‌گیرد.

بلیط هواپیما ملی چارتر در ژورنال نوبشو

شرایط و مقررات بلیط ملی چارتر

در صورتی که قصد خرید بلیط هواپیما ملی چارتر را دارید باید با قوانین و شرایط آن آشنا شوید، از جمله قوانین بلیط ملی چارتر به صورت زیر می باشد؛

  • پرواز چارتری نسبت به پرواز سیستمی با تحولات زیادی روبرو است و در بعضی مواقع خیلی کم پیش می‌آید که بلیط ثبت شده بلا استفاده باشد، ملی چارتر سعی دارد که این وضعیت پیش نیاید و اگر در شرایط نادری این اتفاق به وجود بیاید جلوی زیان را می گیرد، به گونه ای که یک بلیط دیگر را به مشتری تحویل می دهد.
  • طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری هر گونه لغو در پرواز یا تأخیر بر عهده کمپانی هواپیمایی می باشد و فقط در شرایط کنسلی کامل پرواز چارتر و دریافت نکردن بلیط جایگزین توسط چارتر کننده است و هزینه بلیت به مشتری پرداخت می ‌شود.
  • هر نوع کنسلی بلیط توسط مشتری تا قبل از یک روز مانده به زمان پرواز بر اساس مقررات لغو هر چارتر کننده گوناگون است، بعد از تقاضای استرداد از سوی مشتری ملی‌چارتر تقاضای لغو و استرداد هزینه را به چارتر کننده مورد نظر صادر و آن را ارزیابی می کند و فقط در صورت قبول این تقاضا توسط چارتر کننده مبلغی به عنوان غرامت از هزینه بلیط کم می‌شود و بقیه پول به طور غیر حضوری در حداقل دو روز به حساب مشتری پس داده می شود.

در پایان از تمامی کسانی که این مقاله را مطالعه کردند متشکرم.

 

Originally posted on ۰۸/۰۳/۱۳۹۹ @ ۶:۳۰ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید