معرفی نرم افزار فروش آنلاین بلیط سیستمی هواپیما

0
5554
بلیط سیستمی هواپیما در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

بلیط سیستمی هواپیما

روش های مختلفی برای مسافرت وجود دارد. مانند سفر با هواپیما، قطار، اتوبوس و یا وسایل حمل و نقل شخصی. اما برای تهیه بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس نیز روش های متعددی وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از نرم افزار فروش آنلاین بلیط سیستمی هواپیما است. که با روش های مختلف دیگر در ادامه این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید بلیط هواپیما آشنا خواهیم شد.

آشنایی با بلیط سیستمی

به طوری کلی در کشور ما دو دسته بلیط هواپیمای سیستمی و چارتری وجود دارد. بلیط های سیستمی به دسته ای گفته می شود که به طور مستقیم از نمایندگی های موجود تهیه و رزرو می گردند. و در این مدل تمامی موارد مربوط به پرواز به آن نمایندگی مرتبط است. این نوع بلیط ها دارای مزایا و معایب متعددی هستند. که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

  • امکان برگرداندن بلیط حتی پس از پرواز

در صورتی که مسافر به هر علتی پرواز را نخواهد، با کسر درصدی از هزینه بخاطر جریمه، بقیه هزینه را به خریدار برمی گردانند. نرخ جریمه ها طبق قانون ها و جداول جریمه تصویب شده به واسطه هواپیمایی کشوری تعیین می شود.

  • انواع کلاس نرخی مختلف جهت رزرو بلیط سیستمی

قیمت بلیط ها برای رده های سنی مختلف فرق دارند. مثلا سنین ۲ تا ۱۲ سال و نوزادان ۲ سال دو نرخ متفاوت دارند. اما در پروازهای چارتری اینگونه نبوده و قیمت بلیط برای همه مسافران یکسان است. به همین خاطر برای خانواده هایی که فرزندان زیادی دارند، می توانند اینگونه بلیط هواپیما ارزان تهیه کنند.

  • هزینه فروش بلیط های سیستمی در انواع سامانه های رزرو ثابت است.

این نوع بلیط ها با نرخ های متنوعی ارائه می شوند. و در سامانه هایی مانند نرم افزار فروش آنلاین بلیط سیستمی هواپیما به خریداران عرضه می گردند. بلیط های سیستمی در تمامی سامانه ها هزینه یکسان دارند اما چارتر ممکن است متغییر باشد.

  • امکان رزرو بلیط برای مدت زمانی طولانی

بازه زمانی که در پرواز های چارتری در دسترس هستند، معمولاً ۱۵ روزه است. اما در برخی نیز ممکن است بیشتر یا کمتر شود. ولی برای رزرو بلیط های سیستمی دست مسافر باز بوده و حتی می تواند برای یک ماه بعد نیز رزرو کند.

  • اختلاف قیمت بلیط های سیستمی و چارتر

در بعضی از مسیرها و تاریخ های مختلفی، هزینه بلیط سیستمی به نسبت چارتر بیشتر است. اما به طور کلی قیمت بلیط هواپیما چارتر خارجی به نسبت سیستمی ارزان تر است و گاهی اوقات نیز مسافران تنها قادر به یافتن بلیط های چارتر هستند. این امر بستگی به زمان و مسیر پرواز دارد.

بلیط سیستمی هواپیما در ژورنال نوبشو

تمامی پرواز های سیستمی از نظر نوع نرم افزار رزرو شامل ۳ گروه می باشند.

۱.GDS:

این نرم افزار دارای مشهورترین سیستم های پخش بلیط سیستمی در دنیا است.

۲.CRS:

دارای سیستم رزرو گابریل است که خصوصیات خاصی از جمله، PNR، ثبت و ارائه اطلاعات، فراهم بودن انواع امکان اشتراک گذاشتن کد، وصل شدن به سیستم های پخش جهانی و متصل به سیستم گزینش صندلی و… دارد.

مطالب پیشنهادی
نحوه خرید بلیط هواپیما اینترنتی چگونه است؟

۳.ORS:

این سیستم در واقع سیستم رزرو بلیط هواپیما به صورت آنلاین می باشد. اغلب خطوط هوایی داخلی در حال استفاده از این سیستم و بهره مندی از خدمات او هستند.

خصوصیات نرم افزار فروش آنلاین بلیط سیستمی هواپیما برای پروازهای داخلی

در برخی نرم افزارهای رزرو بلیط چندین نرم افزار با خصوصیات مخصوص به خود در زمینه های متفاوت معرفی می شوند. این خصوصیات عبارتند از

  1. نرم افزار مخصوص برای آژانس های هواپیمایی زیرمجموعه برای خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی
  2. تحویل نرم افزار خرید یا فروش بلیط های معلق هتل، تور و انواع پروازهای سیستمی به شکل رایگان
  3. قابلیت وصل شدن به شبکه های بانکی برای انجام عملیات پرداخت در زمان خرید بلیط
  4. ارائه همه امکاناتی که چارتر کنندگان پروازها به آنها نیاز دارند.

بلیط هواپیمایی خارجی برای چه کسانی است؟

افرادی که قصد مسافرت به خارج از کشور را با اهداف گوناگون مانند درمان، کسب و کار، گردشگری و… را دارند از این نوع بلیط استفاده می کنند. با توجه به اینکه هزینه بلیط های خارجی بخاطر دور بودن مسافت، اختلاف شرکتهای هواپیمایی و… بیشتر است، خرید بلیط هواپیما خارجی چالش برانگیز است. به همین علت مسافران می توانند با استفاده از سامانه های خرید بلیط، اندکی از دشواری های تهیه بلیط را کاسته و خریدی راحت تر داشته باشند. برخی از این سامانه ها شامل سایت فروش بلیط هواپیما یا نرم افزار امکاناتی مانند مقایسه قیمت ها را برای شما فراهم می کنند.

بلیط سیستمی هواپیما در ژورنال نوبشو

چطور می توان بلیط هواپیما ارزان خریداری کرد؟

از جمله دل مشغولی های مسافرانی که قصد مسافرتی را دارند که حداقل هزینه را در بر داشته باشد، تهیه بلیط ارزان و یا با قیمتی مناسب است. آنها دوست دارند با پرداخت هزینه ای کم، سفری با کیفیت نیز داشته باشند. اما تهیه بلیط ارزان و داشتن مسافرتی به صرفه بستگی به برخی عوامل دارد. مثلاً در صورتی که در زمان اوج گردشگری در کشور مورد نظر خود، اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید، ممکن است هزینه بلیط هواپیما بیشتر شود.

علاوه بر اینها نوع کلاس پروازی (مانند اکونومی، بیزنس، فرست کلس و…)، تعداد دفعات متوقف شدن و نیز نوع شرکت هواپیمایی نیز از جمله عوامل موثر در هزینه تهیه بلیط می باشند. ولی مهمترین نکته ای که برای صرفه جویی در هزینه بلیط هواپیما باید مد نظر داشته باشید، اختلاف قیمت بلیط های چارتر و سیستمی است. که معمولاً بلیط های چارتر دارای هزینه کمتری هستند.

 

Originally posted on ۰۸/۱۷/۱۳۹۹ @ ۱۰:۰۲ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید