خرید موبایل و آشنایی با ویژگی های مختلف آنها برای داشتن یک انتخاب خوب

0
8848
خرید موبایل در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید موبایل و آشنایی با ویژگی های مختلف آنها:

گوشی های موبایل در سال های اخیر تبدیل به جزء لاینفک زندگی ما تبدیل شده اند و زندگی بدون آنها تقریبا مختل خواهد شد و خرید موبایل یکی از دغدغه های اصلی این روزهای ماست. البته منظور ما فقط جنبه تماس گرفتن یا ارسال پیامک با آن نیست بلکه امروزه گوشی های هوشمند کاربردهای بیشمار دیگری نیز دارند. موبایل ها یک تنه می توانند زندگی را برای شما تا حد زیادی راحت کنند.

به عنوان مثال می توانند امکان گرفتن تماس تصویری را برای شما فراهم کنند یا کوتاهترین مسیر برای رانندگی را به شما نشان دهند؛ آنها حتی می توانند در خرید کردن که برای بعضی افراد ممکن است کاری خسته کننده و وقت گیر باشد به شما کمک کنند شما می توانید هرچه را میخواهید از طریق اینترنت سفارش دهید. همه این دلایل باعث میشود که خرید موبایل به یک نیاز اساسی تبدیل شود. اما چه موبایلی بهتر است؟

بیایید کمی با حوزه خرید موبایل هوشمند آشنا شویم:

هنگام خرید موبایل ممکن به برخی اصطلاحات بر بخورید که معنی آنها را نمی دانید اما بر قیمت موبایل تاثیر گذارند و اگر آنها را بدانید میتوانید انتخابی هوشمندانه تر و متناسب با بودجه تان داشته باشد.

-برند ها و شرکت های ساخت موبایل

برندهای زیادی در سطح بازار به چشم میخورد که هر کدام محصولاتی با درجه کیفیت و قیمت متفاوت را عرضه میکنند از جمله برند های محبوب موجود در بازار ایران میتوان برند سامسونگ، هواوی، قیمت گوشی اپل، آنر، نوکیا و سونی اشاره کرد.

  • هواوی:

موبایل هواوی چند سالی است وارد ایران شده و جزء پر فروش هاست. این گوشی ها به دلیل قیمت مناسب می تواند توجه ها را به خود جلب می کند.

 ژورنال نوبشو

  • سامسونگ:

اگر شما قصد خرید گوشی موبایل سامسونگ را دارید باید بدانید که این برند در بین مردم بسیار محبوب است. چون علاوه بر کیفیت و مدل های متنوعی که دارد نسبت به دیگر رقبای خود قیمت کمتری دارد.

خرید موبایل در ژورنال نوبشو

-سیستم عامل

در خرید موبایل به سیستم عامل دستگاه توجه کنید. برای تعریف سیستم عامل به شکلی ساده میتوان گفت سیستم عامل در واقع یک رابط بین کاربر و سخت افزار موبایل است. شما از طریق محیط گرافیکی که برای کاربر طراحی می شود میتوانید با سخت افزار موبایل ارتباط برقرار کنید و دستورات لازم را بدهید. محبوب ترین سیستم عامل هایی که برای موبایل طراحی شده اند Android و iOS هستند.

  • اندروید:

در حال حاضر این سیستم عامل در رتبه اول سیستم عامل های گوشی قرار دارد و تخمین زده می شود حدود ۸۰ درصد گوشی های جهان از این سیستم عامل استفاده می کنند و کاربران در خرید موبایل این سیستم عامل را ترجیح میدهند. شاید چیزی که آن را محبوب کرده است متن باز بودن آن است که باعث شده کاربر و توسعه دهنده بتوانند کدهای آن را ویرایش کنند در نتیجه گوشی های مجهز به اندروید در بازه های قیمتی متفاوت یافت میشوند و هر کاربر میتواند با بودجه ای که در نظر دارد یک گوشی اندروید تهیه کند.

 ژورنال نوبشو

  • ios:

آی او اس در رتبه دوم قرار دارد. توسعه این سیستم عامل به صورت انحصاری در اختیار شرکت اپل قرار دارد یعنی فقط گوشی های آیفون می توانند از این سیستم عامل استفاده کنند. در هنگام خرید موبایل و بررسی مشخصات وقتی اسم این سیستم عامل را می شنویم شاید امنیت چیزی باشد که به ذهنمان میرسد. شرکت اپل اهمیت بالایی برای توسعه امنیت آن قائل است.

خرید موبایل در ژورنال نوبشو

-کیفیت دوربین برای خرید موبایل مناسب عکس برداری

با توجه به اینکه شبکه های اجتماعی امروزه بیشتر محتوایشان مربوط به تصاویر و ویدیوهاست یک دوربین با کیفیت در موبایل شما مزیتی بزرگ محسوب می شود. اگر به عکاسی و فیلم برداری علاقه دارید دقت کنید که موقع خرید موبایل محصول انتخابیتان کیفیت لازم را داشته باشد.

خرید موبایل

  • رزولوشن:

شاید خیلی از ما گمان می کنیم که برای دوربین فقط رزولوشن مهم است و مثلا اگر یک دوربین ۱۸ مگاپیکسلی داشته باشیم کیفیت عکسمان عالی خواهد بود در حالی که این فقط یکی از ویژگی های دوربین است البته تاثیر آن خیلی زیاد است اما از بقیه ویژگی ها غافل نشوید.

  • اهمیت نسبت کانونی:

نسبت کانونی یک مشخصه مهم در دوربین است. زمانی که شما بخواهید در شب عکس بگیرید این ویژگی برای شما کاربردی میشود چون در آن دیافراگم دوربین بیشتر گشوده میشود تا نور بیشتری به حسگر دوربین برسد.

-CPU یک ویژگی کلیدی برای خرید موبایل

این قسمت اصلی ترین بخش هر موبایل یا کامپیوتر است و مسئول پردازش داده هایی است که دریافت میشوند، پس از پردازش داده ها آنها را به خروجی تحویل میدهد. ARM معروفترین شرکت در حوزه سی پی یو موبایل است. در گوشی های جدید از پردازنده هایی با معماری ۳۲ یا ۶۴ بیتی استفاده می شود که در مدل های ۶۴ بیتی توان پردازشی گوشی به میزان زیادی افزایش می یابد و می تواند داده های خیلی بیشتری را به صورت همزمان پردازش کند. بنابراین نقش CPUها در خرید موبایل را فراموش نکنید.

  • واحد پردازش گرافیکی(GPU) چیست؟

این واحد مسئولیت پردازش کارهای گرافیکی را بر عهده دارد و در استفاده از تصاویر دو بعدی و سه بعدی و پردازش آنها از GPU استفاده می شود. در گوشی های رده پایین تر پردازش تصاویر دو بعدی بر عهده CPU یا واحد پردازش مرکزی بود این باعث میشد که CPU نتواند کارایی لازم را داشته باشد چون بخشی از CPU توسط پردازش تصاویر به کار گرفته میشد و این از توان CPU کم می کرد. اما حالا با بهره گیری از GPU موبایل ها به لحاظ گرافیکی کیفیت خوبی را ارائه می دهند.

مطالب پیشنهادی
اطلاعات کاربردی درباره تبلت اپل که قبل از خرید باید بدانید

خرید موبایل در ژورنال نوبشو

-RAM

برای خرید موبایل RAM نیز بر قیمت موبایل بی تاثیر نیست. این نوع حافظه، حافظه ای موقتی است و داده های مربوط به برنامه ها یا سیستم عامل را به صورت موقتی نگهداری می کند تا CPU بتواند به این اطلاعات که بیشتر مورد استفاده هستند سریع تر دسترسی داشته باشد چون سرعت رم نسبت به حافظه اصلی بیشتر است. هرچه میزان حافظه رم بیشتر باشد گوشی را برای انجام بازی ها یا کارهایی که حافظه ی زیادی از رم را نیاز دارند، مناسب می کند.

باتری

مدت زمان شارژدهی باتری گوشی یکی از عوامل تعیین کننده در خرید موبایل است و در صورتی که یک موبایل با باتری ضعیف انتخاب کنید قطعاً در آینده نزدیک دچار دردسر خواهید شد. باتری تولید شده برای گوشی به دو نوع تقسیم می شوند: باتری لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر.

  • باتری های لیتیوم یونی

بیشتر باتری هایی که امروزه برای گوشی ها استفاده می شوند باتری های لیتیوم یونی هستند. آنها به این دلیل که سبک تر هستند و آن قابلیت را دارند که در اندازه های متفاوت تولید شوند به خوبی توانسته اند جایگزین باتری نیکل کادمیومی قدیمی شوند که با هر بار تخلیه شارژ طول عمر حافظه ی باتری نیز کاهش می یافت. البته در مقابل نسل قبل باتری ها قیمت بیشتری دارند که این به خاطر طول عمر و کارایی بیشتر آنهاست.

ژورنال نوبشو

  • باتری لیتیوم پلیمری

باتری لیتیوم پلیمری از هر لحاظ بهتر از دیگر باتری ها هستند و دارای توان بسیار بالا در کنار وزن پایین هستند. علاوه بر آن در صورت استفاده نکردن از آن شارژ را تا مدت طولانی نگه می دارد، برخلاف بقیه باتری ها. اما مهم ترین نکته، پوشش پلاستیکی بدنه آنهاست که احتمال انفجار را در آنها بسیار پایین آورده است. این باتری ها در ابتدا توسط شرکت اپل استفاده می شد اما بعد به خاطر قیمت بالا از آن صرف نظر کردند.

خرید موبایل در نوبشو

در هنگام خرید، موبایل را از نظر پشتیبانی شبکه اینترنت بررسی کنید

اگر خانه ی شما در مناطق تحت پوشش شبکه ۴G است، بهتر است برای بهره مندی از اینترنت پرسرعت موبایلی انتخاب کنید که از این شبکه پشتیبانی کند.

برخی موبایل های دو سیم کارته فقط اجازه می دهند یکی از سیم کارت ها از شبکه پرسرعت استفاده کند و سیم کارت دیگر باید به شبکه ۲G متصل شود پس به این موضوع نیز توجه کنید.

اگر قصد خرید گوشی دست دوم دارید بخوانید

با ایجاد طرح رجستری بازار خرید موبایل کمی دچار تغییر شد. با این طرح فقط موبایل هایی که از راه قانونی به کشور وارد شده باشند کار میکنند و آنهایی که شماره IMEI آنها تا یک ماه بعد از ورود به کشور ثبت نشود غیرفعال خواهند شد. این کار از ورود گوشی های قاچاق به بازار جلوگیری میکند. همچنین هر گوشی قابل فعالسازی با یک شماره سیم کارت است و اگر شما می خواهید یک گوشی دست دوم بخرید ابتدا باید در سامانه همتا کد IMEI را وارد کنید تا بفهمید که این گوشی قبلا رجیستر شده است یا نه. بعد از آن باید مالکیت گوشی را تغییر دهید و آن را با شماره سیم کارت خودتان ثبت کنید. از طریق کد دستوری *۷۷۷۷# میتوانید به سامانه همتا دسترسی پیدا کنید.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید