آموزش تشخیص اصل بودن گوشی های آیفون

0
3996
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

چگونگی تشخیص اصل بودن گوشی آیفون

کاربران گرامی امروز قصد داریم به بررسی چگونگی تشخیص اصل بودن گوشی آیفون در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید موبایل بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

قطعاً شما هم از کیفیت کم نظیر گوشی های آیفون مطلع هستید و یکی از مهمترین علت های این تفاوت قیمت بالا با قیمت سایر برند ها، کیفیت بالای محصولات این برند است. با وجود تولید آیفون با کیفیت بالا توسط شرکت های چینی اما کیفیت آیفون های اورجینال را نداشته و عملکردی همانند گوشی آیفون اصل را ارائه نخواهد کرد که به این نوع از آیفون ها آیفون های طرح کپی یا همان آیفون های کلون (آیفون کلون) گفته می شود.

به همین دلیل ما در این مقاله راهکارهایی را برای تشخصی اصل بودن گوشی آیفون بیان می کنیم، با ما همراه باشید.

اهمیت و لزوم آموزش تشخیص اصل بودن گوشی آیفون

با توجه به این که تعداد زیادی از فروشندگان سعی در سوء استفاده از سادگی خریداران دارند و خریداران نیز به علت هایی همچون عدم آگاهی و توانایی تشخیص اصل بودن گوشی آیفون از نوع کپی آن اقدام به خریداری گوشی کپی می نمایند، آموزش تشخیص اصل بودن گوشی آیفون از ملزمات می باشد.

توجه داشته باشید که برای خریداری گوشی آیفون بهتر است به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

مراحل تشخیص اصل بودن گوشی اصل از کلون ( کپی) آن

برای این که یک فرد بدون داشتن هیچ گونه تجربه ی خاصی در زمینه ی شناخت گوشی، توانایی تشخیص اصل بودن گوشی آیفون را از نوع کپی آن داشته باشد، باید دیدی کاملاً دقیق داشته و در صورتی که دیدی سطحی دارد آن را کنار بگذارد. اگر که قصد خرید گوشی آیفون اصل را دارید، بهتر است که مراحل گفته شده در این قسمت بیشترین توجه را داشته باشید.

  • مرحله ی اول: توجه به ظاهر و نوع بسته بندی جعبه ی گوشی

قبل از توضیح هر نکته ای در ارتباط با تشخیص اصل بودن گوشی آیفون از نوع کپی آن باید به ویژگی های جعبه ی آن توجه داشته باشید. یک سری نکته بر روی جعبه ی آیفون موجود می باشد که با توجه به آن ها و در نظر گرفتن تمام این نکته ها می توانید از خرید گوشی آیفون اصل اطمینان حاصل نمایید.

خب حالا یک سوال پیش می آید که در صورت مشاهده کردن جعبه ی گوشی آیفون چگونه می توان اصل یا غیر اصل بودن آن را تشخیص داد؟

لوگوی آیفون با کیفیت بسیار بالا بر روی جعبه قرار گرفته شده و چاپ جعبه نیز با کیفیتی بالا انجام شده است.

  • اگر هنگام مشاهده ی جعبه ی گوشی تضادهایی را بین تصویر جعبه ی گوشی آیفون اصل و جعبه ی گوشی آیفون پیش روی مشاهده کردید بدون شک گوشی آیفون اصل نبوده و یک مشکلی در آن وجود دارد. در بسیاری از موارد دیده می شود که یک سری برچسب ها بر روی سریال محصول مورد نظر چسبانده شده است که این موضوع نیز امری غیر عادی محسوب می شود.
  • آیفون ریفرشد: یک نوع گوشی آیفون تحت عنوان گوشی های آیفون ریفرشد به بازار عرضه می شود که این نوع گوشی ها پس از فروش دچار مشکل شده و دوباره تعمیر می باشند و یا از قطعات سایر گوشی های آیفون ساخت شده و با قیمتی پایین تر به بازار وارد می شود. یکی از دیگر توانایی های تشخیصی که افراد هنگام خرید گوشی های آیفون باید داشته باشند، قابلیت تشخیص اصل بودن گوشی آیفون از نوع ریفرشد آن می باشد.
مطالب پیشنهادی
بررسی تخصصی ویژگی های iphone 11 pro ، غول اسمارت فون های دنیا

برای تشخیص این نوع گوشی باید به عبارت Apple Certified که بر روی جعبه ی آن قرار قرار دارد توجه داشته باشید. در صورتی که هیچ کدام از موارد گفته شده در این قسمت را مشاهده نکردید می توانید به قسمت بعد یا همان نشانه های موجود بر روی بدنه ی گوشی بروید.

  • مرحله ی دوم: توجه به نشانه های فیزیکی موجود و بدنه ی گوشی آیفون

حال پس از باز شدن جعبه ی گوشی نوبت به تشخیص اصل بودن گوشی آیفون با توجه به خصوصیات فیزیکی و بدنه ی آن می رسد. در این مرحله باید دقت خود را دو چندان کنید تا توانایی تشخیص گوشی آیفون اصل از کپی را داشته باشید.

۱.پیچ گوشی:

توجه به پیج های متصل شده ی موجود بر روی بدنه ی گوشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. پیچ های مورد استفاده این برند برای تولید گوشی های خود بسیار منحصر به فرد می باشند و با هر نوع پیچ گوشی قابل باز شدن نیستند. بر خلاف گوشی آیفون اصل، گوشی های آیفون تقلبی از پیچ های ساده ای استفاده می کننده که با بسیاری از پیچ گوشتی ها می توان آن ها را باز کرد.

۲.لوگوی قرار گرفته در پشت گوشی:

در گوشی های آیفون تقلبی در قسمت لوگوی پشت گوشی یک ترکیب رنگ محسوسی وجود دارد. به عنوان مثال رنگ لوگوی برند آیفون قرار گرفته در قسمت پشتی گوشی آیفون تقلبی که در قسمت راست تصویر مشاهده می کنید کم رنگ تر از رنگ لوگوی گوشی آیفون اصل در قسمت چپ تصویرمی باشد. نکته ی مهم در این قسمت عدم اکتفا کردن به رنگ لوگو برای تشخیص اصل بودن گوشی آیفون می باشد.

اصل بودن گوشی آیفون در ژورنال نوبشو

۳.نحوه ی چینش دکمه های گوشی:

در صورتی که دکمه های قرار گرفته در بدنه ی گوشی کیفیت قابل قبول را نداشت و دارای منافذ بود، به اصل بودن آن شک کنید. در دکمه ی گوشی آیفون اصل هیچ گونه درز قابل مشاهده ای وجود ندارد.

اصل بودن گوشی آیفون در ژورنال نوبشو

مرحله ی سوم: نکات مهم و قابل توجه هنگام روشن شدن گوشی

  • در صورتی که گوشی اصل باشد به محض روشن شدن لوگوی آیفون نمایش داده می شود در حالی که گوشی کپی یا تقلبی عبارت Welcome یا از این قبل عبارات نمایش داده می شود.
  • تفاوت در کیفیت صفحه نمایش یکی دیگر از موارد قابل توجه می باشد.

اصل بودن گوشی آیفون در ژورنال نوبشو

  • توجه به سیستم iOS آپل است. این سیستم عامل تنها در برد اصلی آیفون نصب و قابلیت پیاده شده را دار. در گوشی تقلبی یک سیستم عامل اندروید با عملکردی کاملاً شبیه به معیار های iOS مورد استفاده قرار می گیرد.

مرحله ی چهارم: بررسی شمار سریال گوشی

یکی از بهترین راهکارهای تشخیص اصل بودن گوشی آیفن، توجه به سریال گوشی است. با استفاده از این بررسی می توانید از ریفرشد نبودن گوشی نیز اطمینان حاصل نمایید.

Originally posted on ۱۱/۰۹/۱۳۹۹ @ ۸:۰۸ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید