بررسی تخصصی ویژگی های iphone 11 pro ، غول اسمارت فون های دنیا

0
5062
iphone 11 pro در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

iphone 11 pro

چند ماهی از عرضه اسمارت فون iphone 11 pro توسط شرکت اپل می گذرد و این گوشی توانسته توجه بسیاری از طرفداران اپل و هم چنین اکثر مردم دنیا را به خود جلب کند. این مدل اولین گوشی شرکت اپل با قابلیت پشتیبانی از سه دوربین متفاوت می باشد. به کارگیری همزمان سه دوربین در این محصول یکی از ویژگی های قابل توجه آیفون ۱۱ پرو می باشد. اما ویژگی ها و نکات مهم دیگری نیز در این اسمارت فون موجود است که موجب محبوبیت بیشتر آن شده است.

در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید موبایل قصد داریم به بررسی تخصصی مشخصات آیفون ۱۱ پرو، غول اسمارت فون های دنیا، پرداخته و اطلاعات بیشتری در مورد این گوشی هوشمند در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

iphone 11 pro در ژورنال نوبشو

ظاهر، نما و اطلاعات کلی

نمایشگر آیفون ۱۱ پرو دارای بعاد ۵.۸ اینچ بوده و دارای تراکم پیکسلی ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ می باشد. این گوشی در رنگ های خاکستری، طلایی، نقره ای و رنگ جدید و زیبای سبز به بازار عرضه شده است. تلفن های همراه آیفون ۱۱ پرو دارای طراحی بسیار مشابهی نسبت به مدل های قبلی گوشی های آیفون دارد البته تفاوت های جزیی نسبت به آن ها در این مدل جدید ارائه شده است. برای نمونه سطح پشت گوشی مات بوده و لوگوی اپل به وسط قاب پشت منتقل گشته است. بدنه گوشی در قسمت پشت و جلو، از جنس شیشه و قاب آن از استیل ضد زنگ می باشد.

مانند آیفون های سری پیشین اپل، دکمه های کم و زیاد کردن صدا در گوشی iphone 11 prدر سمت چپ و بالا و دکمه پاور در سمت راست قرار دارد. آیفون یازده دو سیمکارت همزمان فعال را پشتیبانی کرده و از آنتن دهی بالای برخوردار است.

به کارگیری فناوری جدید دوربین های سه گانه اپل اما با ظاهری عجیب

شاید در نگاه اول اولین نکته ای که توجه شما را به گوشی iphone 11 pro جلب کند، دوربین های آن باشد. در طراحی و ساخت این دوربین ها از فناوری هوشمند دوربین های عکاسی محاسبه گر استفاده شده که عکس هایی عالی و بسیار با کیفیت را به شما هدیه خواهد داد. قرارگیری مثلثی شکل دوربین های سه گانه ۱۲ مگاپیکسلی در iphone 11 pro ، ظاهر این اسمارت فون را جذاب و اما کمی عجیب نشان می دهد.

دوربین های این اسمارت فون حیرت انگیز شامل :

  1. دوربین اصلی در ابعاد ½ اینچی و پیکسل های ۱.۴ میکرومتر، لرزش گیر PDAF و لنز ۲۶ میلی متری
  2. دوربین تله فوتو در ابعاد ۱.۳ اینچ با پیکسل های ۱.۰ میکرومتر، لرزش گیر PDAF و لنز ۵۲ میلی متری، قابلیت زوم دو برابر
  3. دوربین اولترا واید با قابلیت دید ۱۲۰ درجه ای، فاقد فوکوس خودکار و لرزش گیر
  4. دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۲۳ میلی متری

در آیفون ۱۱ پرو، دوربین اصلی از قابلیت به کارگیری کلیه پیکسل های حسگر به جهت فوکوس خودکار بهره مند است. دوربین تله فوتو دارای چنین قابلیتی نیست.

مطالب پیشنهادی
بررسی تخصصی سامسونگ note 20 با iPhone 11 PRO

دوربین اولتراواید نیز از قابلیت فوکوس خودکار برخوردار نمی باشد اما شرکت اپل با افزایش وضوح ۷به ۱۲ مگاپیکسلی حسگرها، سنسورهای دوربین سلفی را در فاصله کانونی ۲۳ میلی متری جای گذاری نموده و موجب ارتقا دوربین سلفی شده است.

اپل هم چنین به منظور تصویربرداری با کیفیت و ایده آل در شب و محیط های تاریک، قابلیت Night Mode را به آیفون ۱۱ پرو افزوده است. هم چنین امکان استفاده هم زمان و فیلمبرداری توسط هر سه دوربین پشت و دوربین سلفی، و برخورداری از فلش ۴ دورنگ ۴ گانه دو مورد از ویژگی های منحصر به فرد و بی نظیر گوشی هوشمند iphone 11 pro می باشد که حیرت کاربران را بر می انگیزد.

iphone 11 pro در ژورنال نوبشو

پردازنده، بازدهی و حافظه iphone 11 pro

با به کارگیری پردازنده خارق العاده و نیرومند A13 Bionic، شرکت اپل رقابت را برای دیگر رقبای خود مشکل ساخته است. این پردازنده از لحاظ اندازه و ابعاد تقریباً بزرگ بوده و با افزایش حجم نسبت به نسخه های قبلی خود، دارای تعداد ۸.۵ میلیارد ترانزیستور در درون خود می باشد. به همین دلیل عملکرد و سرعت این پردازنده بسیار بالا بوده و از این نظر تاکنون توانسته در آزمایش های گوناگون نمره قبولی کسب کند.

باتری

شرکت اپل ظرفیت باتری های گوشی iphone 11 pro و همچنین آیفون ۱۱ پرومکس را به میزان قابل توجه ۲۶ درصد افزایش داده و موجب شده تا میزان شارژدهی این دو مدل جدید، بین ۴ تا ۵ ساعت افزایش پیدا کند.

همچنین اپل در تولید آیفون ۱۱ پرو، شارژر ۱۸ واتی سریع و بی سیم را عرضه نموده و نسبت به شارژرهای پیشین خود، ۱۳ وات قدرت و سرعت شارژ را افزایش داده است.

iphone 11 pro در ژورنال نوبشو

نرم افزار

iOS 13 که تازه ترین نسخه نرم افزاری سیستم عامل گوشی های شرکت اپل می باشد، در اسمارت فون هوشمند iphone 11 pro به صورت پیش فرض نصب شده است.

از جمله تغییرات مهم این نسخه نسبت به نسخه های پیشین این سیستم عامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. افزایش شارژدهی
  2.  کنترل کردن نورپردازی 
  3. آپدیت اپلیکیشن های پیش فرض Maps و Photos 
  4. افزودن رنگ زمینه تاریک

بهتر است بدانید که اپل در اسمارت ون های پیشرفته آیفون ۱۱ پرو، هم چنان از قابلیت فیس آیدی بهره برده است. اما سرعت عملکرد فیس آیدی به لطف استفاده از پردازشگر A13 Bionic افزایش داشته و می تواند نسبت به مدل های پیشین، کاربر خود را شناسایی کند. نکته مهم اینکه آیفون ۱۱ پرو، در حالت افقی از قابلیت تشخیص کاربر برخوردار نمی باشد.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید