بررسی تخصصی گوشی Galaxy S20 +

0
8042
Galaxy S20 + 5G در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

Galaxy S20 + 5G

در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید موبایل بنا داریم تا با بررسی تخصصی Galaxy S20 + 5G نقاط قوت و ضعف این گوشی هوشمند را به شما معرفی کنیم. شاید بتوان این مدل را یک گوشی میانه رو در بین سه گانه معرفی شده توسط سامسونگ دانست. دوربین بسیار قوی S20 Ultra و خوش دستی و اندازه فوق العاده مناسب S20 از جمله ویژگی های بارز این دو گوشی هستند ولی Galaxy S20 + 5G را می توان مدلی بین این دو معرفی کرد.

از نظر مشخصات ظاهری این مدل کمی باریک تر، کوتاه تر و عریض تر از مدل S20 Ultra است و در عین حال بسیار سبک تر از آن می باشد که علت آن، تفاوت دوربین این دو دستگاه با یکدیگرمی باشد. همچنین این دستگاه مشخصات فنی ضعیف تری نسبت به مدل بالاتر خود دارد، ولی از شباهت های زیاد آن ها با هم نمی شود چشم پوشی کرد مثلاً داشتن اسنپدارگون ۸۶۵ جدید، رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۵۱۲ گیگابایت از جمله این موارد است. دو تفاوت مهم دیگر این دستگاه با مدل Ultra، داشتن باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری است که توانایی شارژ شدن با توان ۲۵ وات را دارد و صفحه نمایش ۶.۷ اینچی است.

Galaxy S20 + 5G در ژورنال نوبشو

نمایشگر گوشی Galaxy S20 + 5G

شاید اولین کاری که بعد از روشن کردن این گوشی باید انجام بدهید تنظیم نرخ ریفرش ۱۲۰ هرتزی نمایشگر است که لذت کار کردن با این گوشی را چند برابر می کند. اما نکته جالبی که وجود دارد تنظیم نکردن این قابلیت به صورت پش فرض از طرف شرکت سامسونگ گلکسی است. یعنی این شرکت از بهترین ویژگی گوشی های خود فرار می کند و احتمالاً توجیه این کار را پایین نیاوردن عمر باتری گوشی ها می داند، بر اساس نظرات کاربران به هنگام فعال کردن این قابلیت عمر باتری تا ۲۵ درصد کاهش پیدا می کند. توصیه می کنیم اگر فاکتور عمر باتری برای شما مهم نیست لذت این تجربه هیجان انگیز را از دست ندهید.

Galaxy S20 + 5G در ژورنال نوبشو

طراحی ظاهری گوشی Galaxy S20 + 5G

یکی از مهمترین تفاوت های ظاهری سری S20 با مدل های قبلی این شرکت در محل قرار گرفتن دوربین سلفی این گوشی ها است. منتقل شدن حفره دوربین به وسط و تقارن بالای آن در صفحه باعث می شود تا شما در طول استفاده خود به ندرت متوجه حضور آن شوید و این یک راه حل بسیار زیبا برای تغییر جای دوربین سلفی گوشی بود.

ادغام کردن دکمه پاور و Bixby با یکدیگر را شاید بتوان یکی از درست ترین تصمیمات این شرکت در طراحی ظاهری این مدل دانست. همچنین بازگشت دوباره دکمه پاور به سمت راست گوشی باعث شد تا مشکلات ایجاد شده برای کارببران در مدل Galaxy Note 10 دیگر وجود نداشته باشد.

لازم است بدانید که این دستگاه جک هدفونی ندارد و کاربران مجبور به استفاده از هدفون های بیسیم هستند. برای این گوشی با تعادل، که بسیار سبک و باریک هم طراحی شده است توصیه می کنیم که اقدام به خرید یک گارد محافظ مناسب نمایید. با توجه به تغییر جایگاه دکمه پاور در این مدل، طراحان می توانستند فاصله این دکمه را با دکمه های تغییر صدا چند میلیمتر کمتر کنند تا کاربران را به هنگام استفاده راحتی بیشتری داشته باشند. استفاده از گوشی Galaxy S20 + 5G با داشتن یک ارگنومی ظاهری شگفت انگیز یک تجربه بی نظیر است.

مطالب پیشنهادی
نقد و بررسی تخصصی آیفون 11 ( قسمت اول )

کیفیت حسگر اثر انگشت Galaxy S20 + 5G

سامسونگ در این مدل برای حسگر اثر انگشت، مانند مدل های قبلی خود از سنسورهای شرکت اولتراسونیک استفاده کرده که عملکرد چندان جالبی ندارد و شاید بتوان بزرگترین اشتباه این شرکت در تولید این مدل همین نکته دانست که علت عدم استفاده از نسل بالاتر برای این مدل را عدم توانایی شرکت اولتراسونیک برای تولید انبوده آخرین حسگرهای اثر انگشت می باشد. در عوض قابلیت تشخیص چهره سریع و بسیار امن pixel4 در مقایسه با این مورد بسیار به چشم می آید.

Galaxy S20 + 5G در ژورنال نوبشو

دوربین گوشی Galaxy S20 + 5G

شاید بتوان دوربین موبایل را یکی از مهمترین قسمت های هر گوشی هوشمندی دانست و به همین علت شرکت سامسونگ این نسل از تولیدات خود را با محوریت دوربین ارائه کرده است. اگر بخواهیم به صورت اجمالی درباره دوربین گوشی Galaxy S20 + 5G صحبت کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

بهبود چشمگیر کیفیت دوربین سلفی نسبت به مدل های ارائه شده قبلی تا جایی که اگر حالت Beauty Mode را غیر فعال کنیم جزئیات چهره ای که نشان می دهد بسیار بیشتر از دوربین پشتی است. تصاویر ضبط شده به هنگام فیلم برداری کیفیت های مختلفی را به کاربر ارائه می دهند ۸k، ۴k و ۱۰۸۰p. بالاترین کیفیت عملاً برای شما هیچ کاربردی ندارد مگر بخواهید برای زوم کردن بر بروی یک سوژه خاص استفاده کنید. پس می توانید کیفیت ضبط را به حالت های دیگر تغییر بدهید. قابلیت جالبی که به این مجموعه اضافه شده Single Take است که برای ۱۰ ثانیه تمامی دوربین ها عکس و فیلم ضبط می کنند و مجموعه ای از تصاویر را به کاربر ارائه می دهند.

طول عمر باتری Galaxy S20 + 5G

به علت عدم فعال بودن شبکه ۵G در ایران یکی از بخش هایی که نم یتوان بطور کامل آن را بررسی کرد باتری این دستگاه است. اما با ارتباط قوی LTE در مدت زمان تست شده باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری دستگاه جای هیچ بحثی را باقی نمی گذارد. داشتن شارژر ۲۵ واتی و شارژ شدن دستگاه از ۰ تا ۱۰۰، در مدت زمان تقریبی یک ساعت به معنی استفاده از یک باتری عالی برای این مدل است.

  • آیا Galaxy S20 + 5G بخریم یا نه؟

این دستگاه را می توان به عنوان بهترین دستگاه ارائه شده توسط شرکت سامسونگ تا این لحظه دانست. این دستگاه بی عیب نیست اما عیب های بسیار کوچکی در سنسور اثر انگشت و نوع فیلمبرداری دارد که با داشتن ویژگی های دیگر قابل چشم پوشی است و می توانید با خیال راحت این دستگاه را بخرید.

امیدوارم که از خواندن این مقاله از سری مقالات بررسی تخصصی موبایل و تبلت لذت برده باشید و توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم.

 

Originally posted on ۰۵/۲۰/۱۳۹۹ @ ۸:۵۸ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید