بررسی تخصصی آیفون Xr / قسمت دوم

0
4659
iphone Xr در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید موبایل iphone Xr

پس از گذشت یک زمان کوتاه و تأخیر در تولید گوشی های جدید سرانجام شرکت اپل دستگاه جدید خود را به بازار معرفی کرد iphone Xr را به عنوان جانشین آِیفون های ۸ و ۸ پلاس تولید کرد آیفون ایکس آر یک گوشی هوشمند و کامل است که توانسته تمامی ویژگی های موجود در iphone XS را با قیمتی پایین تر در اختیار کاربران آیفونی خود قرار دهد.

iphone Xr در ژورنال نوبشو

  • طراحی

بر عکس آیفون های ۸ و ۸ پلاس که از طراحی قدیمی آیفون ۶ استفاده می کردند iphone Xr طراحی آیفون ۶ را کنار گذاشت و ظاهری کم حاشیه را به کاربران خود معرفی کرد، با توجه به اینکه طرح استفاده شده در آیفون ایکس آر از نسخه آیفون ایکس ارزانتر می باشد به نوبه خود جالب است.

در واقع قاب فلزی ضد زنگی که در طراحی آن استفاده شده حس عالی را همانند آیفون ۸ به شما منتقل نمی کند اما در عوض حس داشتن یک محصول با کیفیت را پیدا می کنید این قاب را با آلمینیوم مات ساخته اند.

با توجه به مقاومت شیشه نازکی که در پشت iphone Xr به کار برده اند نسبت به نسخه بکار رفته در XS توصیه می کنیم بیشتر مراقب آن باشید زیرا هزینه تعمیرات بالا است.

نکات دیگری وجود دارد که به ما ثابت می کند با محصولی پایین رده نسبت به آیفون XS روبرو هستیم.

نکته اول ضخیم بودن و بیشتر شدن حاشیه اطراف نمایشگر iphone Xr نسبت به آیفون ایکس اس است البته وجود این حاشیه خیلی هم بد نیست بعد از آنکه با آن کار کنید چند ساعتی که بگذرد متوجه آن نخواهید شد.

شرکت اپل این اطمینان را به کاربران خود داده که گوشه های گرد گوشی به طور کامل با گوشه های خود دستگاه عملکردی مناسب داشته باشند، لازم به ذکر است هیچ شرکتی تاکنون نتوانسته نمایشگر LCD را با این ویژگی تولید کند و اگر یک نگاه دقیق و بهتری به سایر گوشی هایی که نمایشگری گرد دارند بندازید متوجه نقص هایی در قسمت های منحنی آن ها می شوید.

Iphone Xr در رنگ های مختلفی تولید شده بهترین رنگ آیفون Xr شامل زرد، آبی، قرمز، مرجانی، مشکی و سفید هنگامی که شما در یک فروشگاه همه آن ها را در کنار هم ببینید قطعاً چشم گیر هستند اما انتخاب کردن یک رنگ برای استفاده چند ساله می تواند سخت باشد. البته نگران این موضوع نباشید شما می توانید با استفاده از قاب های مختلف ظاهر گوشی خود را تغییر دهید.

iphone Xr در ژورنال نوبشو

  • نمایشگر آیفون

با توجه به اینکه این نوع نمایشگر اولین نسخه موفق با طراحی درست و لبه های گرد است که توسط شرکت اپل تولید شده، این شرکت تصمیم گرفت تا نامی جدید برای آن در نظر بگیرد و آن را Liquid Retina Display نامید.

علاوه بر جالبی، خاص بودن نامی که دارد عملکرد عالی آن مد نظر است، اگر رزولوشن ۱۹۷۲*۸۲۸ آن را در نظر نگیریم با یک صفحه نمایش بسیار عالی روبرو هستیم در واقع رزولوشون مناسب و دقت رنگ بسیار بالایی دارد.

البته در مقایسه با صفحه نمایش OLED گوشی های ایفون ایکس اس و ایکس نمایشگر iphone Xr خیلی هم چشم گیر نمی تواند باشد پنل آن رنگ مشکی را کامل ارائه نمی دهد و در تصاویر متحرک نیز مقداری حالت بلوری را نمایش می دهد، که در پنل های LCD عادی است اما در OLED به چشم نمی آید.

مطالب پیشنهادی
نکات مهم افزایش طول عمر شارژر آیفون

OLED در ژورنال نوبشو

با وجود همه مسائلی که گفتیم اگر شما به دنبال منحصر به فردترین صفحه نمایش در دنیای گوشی های هوشمند نیستید، تکنولوژی به کار رفته در ایکس آر می تواند کاملاً تمامی نیاز شما را برطرف کند و هنگام استفاده از آن لذت کافی را ببرید در واقع مطمن باشید قدرت آیفون Xr به گونه ای است که یک عملکردی بالاتر از حد رضایت برای شما ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت www.Nobesho.com مراجعه کنید.

رابط کاربری و کارایی آیفون

یک نکته جالب در iphone Xr این است که در این گوشی می توانید تمامی ویژگی هار را همانند iphone XS در گوشی Xr خود داشته باشید ویژگی هایی مانند دوربین جلو TrueDepth با Face ID حالت پرتره و پردازنده A12 در کل این گوشی می تواند از تمامی ویژگی هایی که در آیفون های Xs و XS Max وجود دارد پشتیبانی کند.

iphone Xr در ژورنال نوبشو

از موارد قابل توجه و جالبی که جا داره به آن اشاره کنیم قابلیت جدید Memojis می باشد به این صورت که شما قادر خواهید بود در پیام های خود آن را ایجاد کنید، در واقع شما این امکان را دارید که ایموجی های خود را سفارشی کنید.

عملکرد آیفون

شایان ذکر است که iphone Xr به لطف تراش قوی که دارد از این به بعد می توند تمام کارهای گوشی Xs را انجام دهد، خوب است بدانید که این تراشه توانسته نسبت به نسل قبلی خود قدرت پردازش و گرافیک را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

عملکرد آیفون در ژورنال نوبشو

حافظه

تتنها موردی که در iphone Xr نسبت به آیفون ایک اس مورد توجه قرار نگرفته اس میزان حافظه آن است، بر خلاف گوشی های آیفون Xs و max آِیفون که دارای رمی معادل ۴ گیگابایت می باشد در آیفون Xr شاهد کاهش انداز رم تا ۳ گیگابایت در آن می باشیم، به طوری که این مقدار رم گفته شده با با میزان حافظه رم در آیفون های X و ۸ پلاس برابری می کند.

با توجه به اینکه این مقدار رم بیشتر از حد نیاز است پیش بینی شده تا دو سال آینده مصرف کنندگان آیفون نیازی به آپدیت ندارند.

درباره حافظه ذخیره سازی نیز پایین ترین گزینه ۶۴ گیگابایت است که در اختیارتان قرار داده اند اما اکر روزی حس کردید نیاز به فضای بیشتری دارید گزینه های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی نیز در بازار موجود می باشند و بر خلاف دو نمونه آیفون XS و XS Max گزینه ۵۱۲ گیگابایتی برای iphone Xr در نظر نگرفته اند.

Originally posted on ۰۵/۱۹/۱۳۹۹ @ ۴:۳۴ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید