هر آن چه که درباره انواع مدل های کاشی حمام باید بدانید

0
8356
کاشی حمام در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

کاشی حمام

در صنعت ساختمان سازی توجه به قسمت های متفاوت خانه نقش مهمی در قیمت نهایی آن خواهد داشت. حمام و دستشویی از اصلی ترین بخش های خانه هستند که با وجود خصوصی بودن این مکان ها بی شک حداقل یک بار در معرض دید دیگر افراد غریبه قرار خواهند گرفت. کاشی حمام و دیگر سرویس های بهداشتی بر اساس سلیقه مالکان انتخاب می شود و بر اساس این انتخاب می توانند در خرید سایر ملزومات اقدام نمایند. با ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید کاشی و سرامیک همراه باشید.

کاشی حمام در ژورنال نوبشو

برای انتخاب یک جنس مناسب با طرح و رنگ دلخواه لازم است کمی وقت خود را در فروشگاه های این محصولات بگذرانید اما این کار ممکن است کمی وقت گیر باشد، ما پیشنهاد بهتری داریم. برای راهنمای خرید و مشاهده دنیای پر نقش و نگار انواع سرامیک و کاشی تنها لازم است بر روی لینک زیر کلیک کنید:

     http://www.nobesho.com

انتخاب کاشی حمام به چه نکاتی بستگی دارد:

دکوراسیون منتخب، اکسسوری ها، سبک ساخت حمام، رنگ انتخابی و اندازه ی وسعت حمام از نکاتی است که در زمان انتخاب کاشی باید به آن ها دقت فراوانی داشت. در سال های اخیر و با ورود سبک های متفاوت در ساخت خانه ها، استفاده از برخی متدهای جدید در سرویس های بهداشتی سبب شده که برخی حمام ها در مدل های مختلف همچون سبک اروپایی، سبک عربی و سبک آسیایی ساخته شود.

سبک ساخت حمام نقش مهمی در انتخاب رنگ و طرح کاشی خواهد داشت به علاوه در زمان انتخاب رنگ باید به اندازه حمام دقت داشته باشید چرا که در صورت کوچک بودن حمام نمی توانید از کاشی های رنگ تیره استفاده کنید زیرا فضای داخلی را بسته تر نشان می دهد.

  • چه نوع کاشی برای حمام مناسب است:

راهنمای خرید کاشی و سرامیک این گونه پیشنهاد می دهد که در زمان انتخاب لازم است نوعی کاشی را مد نظر بگیرید که به لایه زیرین نچسبد. وجود هوا ما بین سطح زمین و کاشی های موزاییکی سبب می شود که چسبندگی قوی تر از حد انتظار صورت گیرد. کاشی طرح موزاییک این امکان را به شما می دهد که خطوط مشخصی را برای طرح های منتخب خود ایجاد کنید. به علاوه این نوع از کاشی عمدتاً برای کف حمام مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور کلی روش های مختلفی برای انتخاب کاشی وجود دارد. می توانید بر اساس سلیقه خود از چند کاشی به روش تلفیقی استفاده کنید. در این حالت با استفاده از رنگ ها و طرح های متفاوت می توانید فضای داخلی حمام را بر اساس سلیقه خود کوچک و بزرگ تر آن چه هست نشان دهید. در این روش می توانید از سه تناژ رنگی که می توانند از یک رنگ و یا از سه رنگ متفاوت باشد سه بخش سقف، دیوار و کف حمام را کاشی کنید. این روش عمدتاً در سبک های مدرن به کار برده می شود و حمام را از حالت تک رنگی و یکنواختی خارج می کند.

  • رنگ کاشی حمام بر چه اساس انتخاب می شود:

کاشی حمام در ژورنال نوبشو

همانطور که می دانید محیط حمام در مجاورت مستقیم با آب و مواد شوینده است. بخار آب پس از سرد شدن به صورت قطرات تیره رنگی بر روی کاشی سفید و رنگ روشن باقی می ماند پس احتیاج زیادی به شستشو و نظافت دارد. استفاده از کاشی و سرامیک بی کیفیت در مواجهه با مواد شوینده قوی به تدریج سبب رنگ و رو رفتگی حمام خواهد شد، برای جلوگیری از این اتفاق باید به نکات زیادی توجه کرد.

مطالب پیشنهادی
پرده پذیرایی را بر اساس چه ویژگی هایی باید انتخاب کرد

اگر زمان زیادی را صرف نظافت خانه مخصوصاً حمام می کنید، می توانید بر اساس سلیقه خود می توانید از انواع تناژ رنگ روشن برای کاشی حمام انتخاب کنید. کاشی های رنگ روشن علاوه بر این که فضای داخلی حمام را دل بازتر و بزرگتر از سایر رنگ ها نشان می دهد بلکه به دلیل روشن بودن به خوبی لکه ها و آلودگی ها را نشان می دهد پس شما به سادگی می توانید در پاکسازی آن اقدام نمایید.

استفاده از رنگ های تیره مانند خاکستری، سیاه، قهوه ای و… مناسب حمامی است که مالک آن زمان زیادی برای نظافت حمام ندارد. استفاده از رنگ های تیره در سال های اخیر بسیار دیده شده است البته تصور افراد از محیطی کاملاً یک رنگ اشتباه است، معمولاً از رنگ های تیره در سه تناژ مختلف استفاده می شود.

اندازه کاشی چه تأثیری بر انتخاب آن دارد.

پس از رنگ کاشی حمام نکته مهم دیگر، اندازه هر یک عدد کاشی است. در گذشته معمولاً کاشی ها تک سایز و متوسط بودند چرا که فضای داخلی حمام اهمیت زیادی نداشت اما امروزه به دلیل اهمیت بالای این قسمت از خانه از نمونه های متفاوت کاشی در اندازه های مختلف استفاده می شود. در سال های اخیر استفاده از کاشی های سایز خیلی بزرگ رواج پیدا کرده است البته در برخی سبک های تلفیقی در کنار کاشی بزرگ از کاشی کوچک برای داشت طراحی زیبا نیز استفاده می شود.

سلیقه برخی مالکان بر آن است که بر روی دیوار حمامی کاشی شده خطوطی وجود نداشته باشد به همین دلیل در سال های اخیر تولید کنندگان اقدام به ساخت کاشی های بزرگ در اندازه های متفاوت کرده اند که پاسخگو نیاز مشتریان در همه حال باشند.

کاشی حمام در ژورنال نوبشو

چه عواملی بر قیمت کاشی حمام تأثیر دارد.

طرح و رنگ بر اساس خواسته مشتریان متفاوت است. در برخی موارد سلیقه افراد به گونه ای است که نمومنه سفارشی و بر اساس خواسته آن ها ساخته می شود. در چنین حالتی مواد اولیه به کار رفته به علاوه طرح و جنس کاشی که از آن با نام کاشی لوکس یاد می کنند نقش عمده ای در قیمت این محصول دارد افزون بر اینکه در زمان نصب، هزینه کاشی لوکس بیشتر خواهد بود البته بهتر است بدانید که به دلیل فضای کوچک حمام و دیگر سرویس های بهداشتی تفاوت قیمت نصب کاشی لوکس چندان زیاد نخواهد بود.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید