لذت گوش دادن به موسیقی و فیلم با داشتن سیستم صوتی خانگی

0
5358
سیستم صوتی خانگی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی

برای خرید باید ابتدا به توقعاتی که از آن دارید و مبلغی که برای خرید در نظر گرفته اید فکر کنید. همچنین نوع منزل خود را (ویلایی، آپارتمانی و…) باید مد نظر قرار دهید تا خریدی مناسب داشته باشید. یک سیستم صوتی خانگی با سینمای خانگی متفاوت است و تفاوت آنها این است که سینما خانگی در زمینه قدرت و رسایی صدا نسبت به سیستم صوتی خانگی ضعیف تر است. بهتر است یک سیستم صوتی خانگی را به صورت تکه تکه خریداری کنید چرا که با خرید یک پک ممکن است نتوانید به تمام معیارهای خود برسید. در این مقاله خصوصیات بیشتری در مورد آن را بررسی می کنیم.

سیستم صوتی خانگی در ژورنال نوبشو

راه اندازی سیستم صوتی خانگی

برای راه اندازی نیاز به یک یا چند آمپلی فایر، انواع اسپیکر، ساب ووفر و…. داریم. ابزار مهم برای اتصال و راه اندازی سیم است که باید به کیفیت سیم هم توجه کنید هر چه سیم بهتر باشد شما صدای بی نقص تری را می شنوید. در یک سیستم صوتی خانگی نکته مهم دیگری که وجود دارد مسئله درگاه های ورودی و خروجی است که هر چه تعداد آنها بیشتر باشد در نتیجه آن محصول شما قابلیت های بیشتری دارد. این درگاه ها عبارتند از: کامپوننت، AVI، HDMI و…

معرفی چند برند تولید کننده سیستم صوتی خانگی

۱-Paradigm:

شرکتی که بیش از سی سال قدمت دارد و به تولید ابزار صوتی با نظارت بالا می پردازد. از خصوصیات مهم اسپیکرهای این کمپانی طراحی مدرن، قدرت باس بالا، و دقت آنهاست.

۲-Definitive Technology:

این کمپانی بیشتر از ۲۵ سال است که فعالیت خود را شروع کرده است و بخاطر کیفیت بالای محصولاتش در رقابت سختی با دیگر شرکت های همانند خویش است. تا به امروز جوایز زیادی به این شرکت تعلق گرفته است.

۳-Polk:

این شرکت در سال ۱۹۷۴ استارت کار خود را زد و نه تنها سیستم صوتی خانگی تولید می کند بلکه دیگر تجهیزات مشابه را نیز به بازار عرضه می کند مانند سینما خانگی و… ویژگی ای که باعث شهرت محصولات این شرکت شد باس بود.

۴-KEF:

شرکتی بریتانیایی که خوانندگان آمریکایی محصولات این شرکت را برای کار خود استفاده می کنند و از این شرکت رضایت بیشتری دارند. محصولات تولید شده این کمپانی عبارتند از: سیستم صوتی خانگی، تحقیقات تکنولوژی اکوستیک و بلندگو.

۵-Martin Logan:

یکی دیگر از کمپانی های سازنده شرکت لوگان در آمریکا است. این شرکت ارائه دهنده انواع بلندگوها، ساب ها و…. است.

۶-Klipsch:

محصولات این شرکت مشهور است به کلیپس که در سال ۱۹۴۶ افتتاح شده است. از ویژگی بارز محصولات این شرکت این است که با انواع کامپیوتر ها همخوانی دارند و قابل استفاده هستند.

۷-Bose:

این شرکت هم در آمریکا فعالیت دارد. گاهی اوقات در رقابت با همنوعان خود دچار نزول می شد اما هرگز از بازار حذف نشده است و همیشه متقاضیان خاص خود را داشته است. عمده محصول این شرکت هدفون ها و سیستم های صوتی است.

۸-Bowers & Wilkins:

شرکتی واقع در بریتانیا، در بازه زمانی زیادی ابزار صوتی Hi-Fi را تولید می کرد، بعد از تأسیس این شرکت توسط جان بوورس و در سال ۱۹۶۶ در زمینه تولید اسپیکر مشهور شد. این شرکت با تغییرات خود را وقف می دهد و همواره مدرن است.

مطالب پیشنهادی
اسپیکر حرفه ای چیست و در هنگام خرید به چه نکاتی باید توجه شود

۹-Dynaudio:

محصولات این شرکت در ماشین های مدل بالا مانند بوگاتی استفاده می شود، از همین رو می توان فهمید که شرکتی با محصولات با کیفیت بالا است. این کمپانی دانمارکی است و در دهه ۷۰ میلادی استارت کار خود را زد.

۱۰-Harman International:

این شرکت در کنار تولید سیستم صوتی خانگی به تولید تجهیزات سرگرمی نیز می پردازد، محصولات صوتی تولید شده مخصوص خودروهایی مانند مرسدس بنز و لکسوس کار این شرکت است.

سیستم صوتی خانگی در ژورنال نوبشو

چند شرکت دیگر تولید کننده عبارتند از:

کنوود، سامسونگ، پاناسونیک، پایونیر که در زیر به تفصیل آنها می پردازیم.

  • خصوصیات سیستم صوتی خانگی کنوود

سیستم صوتی خانگی کنوود بخاطر تنوع در محصولات در بین رقبای خود متفاوت است. شرکت کنوود در سال ۱۹۴۶ در ژاپن افتتاح شد و شروع به تولید تجهیزات الکترونیکی کرد. شرکت کنوود یکی از پر مشتری ترین محصولات هم رده خویش است. این شرکت بخاطر یکسری اصول مانند کیفیت، خلاقیت و… که بر آنها پایبند است جزء برترین ها قرار گرفته است. از خصوصیات کنوود می توان به زیبایی ظاهری آن اشاره کرد که زینت بخش هر خانه ای می شود. از جمله دیگر ارزش های شرکت کنوود می توان به کیفیت (تولید محصولات با دوام و نیز داشتن خلاقیت)، طراحی (بخاطر سادگی در طراحی و عدم پیروی از دنیای مُد همواره مورد استفاده است) اشاره کرد.

  • آشنایی با سیستم صوتی خانگی سامسونگ

شرکت سامسونگ در ابتدا به عنوان یک شرکت بازرگانی در سال ۱۹۳۸ آغاز به کار کرد. پس از مدتی فعالیت شرکت های متعدد وابسته به خود ایجاد کرد که در زمینه های مختلفی تولیدات داشتند. این شرکت نه تنها جزء تولید کنندگان سیستم صوتی خانگی است، بلکه دیگر محصولات را در تنوع بالا تولید می کند. این شرکت برای تولیدات خود از جدید ترین تکنولوژی ها استفاده می کند.

  • قیمت سیستم صوتی خانگی پاناسونیک

این سیستم صوتی با قابلیت هایی مانند سی دی، دی وی دی، ام پی تری، و…. و نیز قدرت خروجی بالا در مقایسه با هم نوع های خود در عین دارا بودن کیفیت از قیمت مناسبی هم برخوردار است. سیستم پاناسونیک که توسط شرکت پاناسونیک تولید می شود، دارای انواع محصولات صوتی و تصویری است که در این بین لوازم صوتی آن مورد استقبال همگان است.

برای درک بهتر اختلافات این برند با دیگر هم نوعان خود در بازار به بررسی خصوصیات یکی از محصولات پایونیر با نام سیستم صوتی خانگی پایونیر می پردازیم.

مدل کلاب ۵: دارای باس پویا و شفافیت بالای صدا است به علاوه بخاطر داشتن chill LED و Rave رقص نور زیبای هماهنگ با صدا را به ما نمایش می دهد که قابلیت انتخاب تک رنگ و یا چند رنگ بودن آن فراهم است. به واسطه استفاده از درایورهای بلندگوی بزرگ یک عملکرد دینامیکی را به کاربر ارائه می دهد. از دیگر امکانات آن دسترسی سریع به لیست پخش و نیز اتصال وایرلس است.

سیستم صوتی خانگی در ژورنال نوبشو

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید