در زمان خرید تلویزیون باید به چه نکاتی توجه داشته باشید

0
4182
خرید تلویزیون در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید تلویزیون

تصمیم گیری درباره خرید تلویزیون یکی از سخت ترین اقداماتی است که در زمان خرید لوازم صورت می گیرد. پیشرفت تکنولوژی تأثیر مستقیم بر امکانات و قابلیت های لوازم خانگی مخصوصاً وسایل صوتی و تصویری دارد. در دنیای این روزها پس از گذراندن یک روز سخت و پر مشغله دیدن فیلم سینمایی خوب می تواند لحظات لذت بخشی را برای شما به ارمغان بیاورد. وضوح تصویر و کیفیت صدا نقش موثری بر جنبه های مثبت تلویزیون خواهد داشت.

خرید تلویزیون در ژورنال نوبشو

سرعت پیشرفت فناوری های برتر در انواع برند های مختلف سبب شده بازار داغی در این صنعت ایجاد شود، توجه به ظاهر این کالا در کنار سایر طراحی هایی کاربردی در سال های اخیر نقش چشمگیری در میزان فروش تلویزیون داشته است. در زمان خرید تلویزیون توجه و شناخت قابلیت های این محصول بی تردید راهنمای خوبی برای خرید است و البته اعتبار منبع اطلاعات نیز می بایست مورد توجه قرار بگیرد.

به دنیای پر از تکنولوژی نوبشو وارد شوید و با فناوری های روز دنیا بیشتر آشنا شوید: http://www.nobesho.com

در زمان خرید تلویزیون باید به چه نکاتی توجه داشته باشید

اگر قصد خرید تلویزیون را دارید باید به نکات مهمی در رابطه با تمام قابلیت های این محصول توجه کنید، در سال های اخیر با ورود تلویزیون های صفحه تخت به دنیای لوازم تصویری این محصولات جایگاه خاصی از فروش بازار را به خود اختصاص دادند. توجه به وضوح تصویر و صفحه نمایش، کیفیت صدا و عدم نویز پذیری، قابلیت های اتصال و سایر تجهیزات و لوازم جانبی از موارد مهمی است که باید به آن دقت داشته باشید.

خرید تلویزیون در ژورنال نوبشو

تلویزیون چند اینچ؟

اولین سوالی که در زمان خرید از شما پرسیده می شود سایز و اندازه صفحه نمایش تلویزیون است. اندازه صفحه نمایش تلویزیون ها در سال های اخیر با تغییرات چشمگیری رو برو شده است. در ابتدای تولید، تلویزیون های ۱۴ و ۲۱ اینچ وارد بازار شدند البته این روند در سال های نه چندان دو سیر صعودی قابل ملاحظه ای را در پی داشته به بیان دیگر اندازه تلویزیون ها در حال حاضر در بین ۲۰ تا ۸۰ اینچ قابل تغییر هستند به علاوه این محصولات در ظاهر تغییرات بسیاری داشته اند و دیگر از حالت پر قطعات خود در آمده اند به گونه ای که دیگر از فضای بزرگی که را در پشت تلویزیون به خود اختصاص می دادند خبری نسیت.

سایز صفحه نمایش از معدود امکانات تلویزیون در زمان خرید است که انتخاب آن نشان زیاده خواهی افراد ندارد، در واقع در زمان خرید افراد بر اساس فضای داخلی خانه تلویزیون را انتخاب می کنند. البته توجه داشته باشید که در زمان خرید، سایز تلویزیون باید با سایر امکانات محیط مورد نظر شما همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال استاندارد خرید تلویزیون برای آشپزخانه یا اتاق خواب کوچک ۲۴ تا ۳۲ اینچ عنوان شده است. البته سلیقه مشتریان در زمان خرید حرف اول را می زند به علاوه در دنیای امروز با توجه به تکنولوژی های برتر آن چه که می بایست مورد توجه فرار بگیرد کیفیت صفحه نمایش، تعداد پیکسل ها و میزان وضوح و زنده تصاویر است.

خرید تلویزیون در ژورنال نوبشو

رزولوشن واقعی تلویزیون بر اساس طبقه بندی

آشنایی با اصطلاحات می تواند نقش مهمی در خرید تلویزیون داشته باشید. تشخیص رزولوشن واقعی تلویزیون بر اساس طبقه بندی های صورت گرفته می تواند به شما در انتخاب کالای مورد نظر نقش موثری ایفا کند.

  • HD:

کیفیت معمولی و به بیان دیگر کمترین میزان سطح وضوح تصاویر و صفحه نمایش است.

  • FULL HD:

در رده بندی بعدی دسته تلویزیون FULL HD قرار دارد که وضوح تصویر در این نمونه ها را می توان ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل عنوان کرد، به بیان دیگر صفحه نمایش تلویزیون FULL HD شامل دو میلیون پیکسل می باشد.

  • UHD:

تلویزیون هایی بزرگ با وضوح تصویر فوق العاده که در کل هشت میلیون پیکسل را در خود جای می دهد و در یک تناسب می توان کیفیت تصویر این نمونه را تقریبا ۴ برابر FULL HD معرفی کرد. این گونه از محصولات تصویری با نام ۴K شناخته شده اند و کیفیت تصویر آن ها ۲۱۶۰*۳۸۴۰اندازه می باشد.

  • ۸K:

بالاترین سطح کیفیت در تلویزیون ها مربوط به این دسته از محصولات است. کیفیت رزولوشن اصلی با اندازه ۴۳۲۰*۷۶۸۰ و کیفیت صدای برتری نسبت به تلویزیون های UHD یا ۴K را دارد. البته توجه داشته باشید که این نمونه به تعداد محدود در بازار وجود دارد که قابلیت نمایش رنگ های متعدد را دارد.

مطالب پیشنهادی
گیرنده دیجیتال چیست و برای استفاده از آن چه ضرورت هایی وجود دارد؟

 ژورنال نوبشو

طراحی:

در قدم دوم برای خرید تلویزیون می بایست به کیفیت آن توجه کنید. طراحی اصلی این محصول در کنار رنگ خاص و مشخص آن سبب شده که این محصول نقش عمده ای در طراحی های داخلی و دکوراسیون داشته باشد. جنس بدنه و پایه های تلویزیون در انتخاب این محصول تاثیر زیادی دارد.

ورودی ها:

عصر، عصر تکنولوژی است. آنچه سبب تفاوت تلویزیون های خاص می شود میزان دسترسی به سایر امکانات آن از طریق اتصالات است. وجود ورودی های مشخص و متعدد که هر یک نقش اتصال خاصی را بر عهده دارد سبب بالا رفتن قیمت تلویزیون خواهد شد.

MULTI MEDIA:

این فناوری در تمام نمایشگر های خانگی تعبیه نشده است. تلویزیون های دارنده امکانات مالتی مدیا قابلیت پخش اطلاعات ۴K و HDR را دارند. بانی این اقدام اتصالات USB می باشد به علاوه در این نمونه از تلویزیون ها قابلیت و امکان پشتیبانی از انواع صدا و تصویر، پشتیبانی از DLNA، MIRACAST و خیلی امکانات دیگر را دارد.

امکانات و فناوری ها:

اتصالات آسان یکی از فاکتورهای خرید تلویزیون است. وجود امکاناتی که بتوان با استفاه از آن تصاویر موجود در گوشی و یا تبلت را به سادگی بر روی صفحه نمایش تلویزیون به صورت کاملاً بی سیم بازتاب کرد بی شک تأثیر مستقیمی در منتخب شدن این کالا در زمان خرید و قروش دارد.

توجه به امکانات عنوان شده جز اصلی ترین پارامترها در زمان خرید تلویزیون است. با وجود سرعت روند تولید تلویزیون در مدل های مختلف با قابلیت های گوناگون، خرید این محصول کار بسیار مشکلی است. پس سعی داشته باشید که در زمان خرید به نکات نرم افزاری تلویزیون بیشتر توجه داشته باشید تا در نهایت محصولی با کیفیت را خریداری نمایید.

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید