آیا مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید دوچرخه کودک به آن توجه کنید را می دانید

0
8017
دوچرخه کودک در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

دوچرخه کودک

با فرا رسیدن تابستان زمزمه خرید لوازم ورزشی همچون دوچرخه برای کودکان و نوجوانان بیش از پیش خواهد شد. همان گونه که می دانید استفاده از دوچرخه در سال های اخیر، به دلیل علاقه بیش از اندازه کودکان به این لوازم ورزشی دو چندان شده است. به همین منظور هم کمپانی های سازنده آن، تنوع بسیار زیادی را در ساخت دوچرخه کودک به خرج داده اند، به صورتی که امروزه برای خرید آن نیاز به راهنمایی خواهید داشت.

همان گونه که می دانید المان های متفاوتی در انتخاب دوچرخه خوب و با کیفیت وجود دارد. برای این که بتوانید در خرید این محصول به شکل موفقی عمل کنید بهتر است تا با مطالعه این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید دوچرخه اطلاعات مختصری در این رابطه به دست بیاورید.

دوچرخه کودک در ژورنال نوبشو

قوانین اولیه تشخیص سایز مناسب دوچرخه کودک کدام است:

همان گونه که می دانید یکی از اصلی ترین ارکانی که هنگام خرید دوچرخه در تمامی سنین به ویژه در کودکان باید به آن توجه داشت، سایز دوچرخه کودک است. در حقیقت هنگامی که سایز متناسب با فرزند خود را انتخاب می کنید، یعنی کودک خود را در مقابل سواری امن، کنترل راحت تر، اطمینان خاطر و سرگرمی آن بیمه خواهید کرد. برای تشخیص آن دو قانون ساده وجود دارد از جمله این قوانین شامل:

  1. هنگامی که پای کودک دلبندتان در دو سمت تنه دوچرخه قرار می گیرد، باید این محصول به نوعی تولید شده باشد که حداقل ۲.۵ سانتی متر فاصله بین پا و تنه حفظ شود.
  2. در حالت کلی بلندترین بخش دوچرخه در تمامی انواع آن پیشانی آن است. هنگامی که کودک شما در جوار دوچرخه مورد نظر قرار می گیرد، باید پیشانی دوچرخه بلندتر از قد پاهای کودک شما انتخاب نشود.

ژورنال نوبشو

مهم ترین تست های اولیه قبل از خرید دوچرخه کدامند:

  • تست کلرنس (Clearance) یا تناسب:

یکی از کلیدی ترین تست هایی که قبل از خرید دوچرخه کودک بهتر است انجام شود، تست تناسب است. در حقیقت فاصله بین پای کودک تا بخش میانی تنه دوچرخه، در حالتی که فرزندتان روی زمین ایستاده باشد را کلرنس می نامند. کلرنس هر دوچرخه بسته به نوع ساخت آن متفاوت است، به همین منظور رعایت این تناسب برای ایجاد راحتی و ایمنی کودک شما الزامی است.

  • تست زین:

زین اصطلاحی در سایز و تناسب وسایل شما است که می توان موقعیت پدال و قرار گیری پای شما را حالت استفاده از آن نشان دهد. به واقع این تست در حالتی انجام می شود که پدال دوچرخه در پایین ترین قسمت نزدیک به زمین قرار گرفته و پای کودک شما در بازترین حالت زانو، روی دوچرخه شکل گرفته باشد.

این حالت می تواند نشان دهنده فاصله مناسب زین، لوله زین و بدن باشد. چنانچه کودک شما با قرارگیری در این شکل امکان دسترسی راحت و ساده را به فرمان دوچرخه داشته باشد، می توان گفت که دوچرخه کودک مورد نظر شما کاملاً متناسب با سایز بدن فرزند شماست.

  • تست سواری:

یکی دیگر از تست هایی که می تواند در انتخاب سایز دوچرخه کودک به شما کمک کند، تست سواری گرفتن از وسیله مورد نظر است. در این روش باید بخش میانی تنه دوچرخه بین پای کودک شما قرار گرفته باشد. در چنین حالتی باید کف پای دوچرخه سوار، بدون این که قسمت میانی دوچرخه آسیبی به کاربر وارد کند یا موجب آزار و اذیت وی گردد، بر روی زمین قرار گیرد.

دوچرخه کودک در ژورنال نوبشو

اصلی ترین نکاتی که باید پیش از خرید مد نظر قرار داد:

  • جنس دوچرخه:

در صورتی که قصد خرید دوچرخه را برای کودک خود دارید بهتر است از دوچرخه های ارزان قیمت استقبال نکنید. هر چند هزینه مورد نیاز برای خرید دوچرخه یکی از بخش های مهم آن به شمار می رود، اما باید بدانید که به هر میزان محصول خود را ارزان تر بخرید بدون شک دوچرخه شما نیز از کیفیت پایین تری برخوردار خواهد بود. در واقع برای تولید دوچرخه های ارزان قیمت از متریال هایی استفاده می شود که دارای وزن بیشتری هستند.

چون تناسب قطر لاستیک مورد استفاده در دوچرخه کودک کمتر از بزرگسال است، در نتیجه دوچرخه های ارزان قیمت با قطر بالای لاستیکی که دارند، پدال زدن را برای کودکان تا حدودی سخت تر از دیگر نمونه های آن می کنند. در این شرایط پا به دلیل فشاری که متحمل می شود زودتر خسته خواهد شد و فرزند شما مدت زمان کمتری را به دوچرخه سواری اختصاص می دهد.

  • دوچرخه دنده دار:

در صورتی که قصد دارید فرزندتان لذت دوچرخه سواری را تمامی فضاهای مختلف تجربه کند باید از نمونه های دنده دار آن استفاده کنید. به بیان ساده تر دوچرخه دنده دار قابلیت بهره گیری را در همه سطوح متفاوت برای کودک شما فراهم می کند. قبل از این که نسبت به خرید دوچرخه کودک اقدام نمایید بهتر است تا توانایی فرزند خود را در این زمینه بسنجید.

ژورنال نوبشو

  • خرید کلاه ایمنی:

یکی از مهمترین لوازمی که می تواند امنیت فرزند دلبند شما را هنگام استفاده از دوچرخه کودک بالاتر ببرد، استفاده از کلاه ایمنی است. در صورتی که قصد خرید این محصول را برای کودک خود دارید، باید نمونه هایی را انتخاب کنید که سایز آن متناسب با فرزندتان باشد.

  • خرید وسایل امنیتی:

لوازمی همچون دستکش، زانوبند، محافظ آرنج و بوق جزو وسایل ایمنی هستند که می تواند امنیت فرزند شما را هنگام استفاده از دوچرخه چند برابر کنند.

مطالب پیشنهادی
بهترین دوچرخه دخترانه چه ویژگی هایی دارد

دوچرخه کودک در ژورنال نوبشو

  • انتخاب ترمز:

شایان ذکر است که کوکان زیر ۵ سال قادر به استفاده از ترمز دستی نیستند. به همین منظور چنانچه کودک شما در رنج ۲ تا ۵ سال قرار دارد بهتر است دوچرخه ای را برای آن انتخاب کنید که دارای ترمز پدالی باشد.

چنانچه محصول مورد نظر شما دارای ترمز دستی بود بهتر است تا از نرمی آن مطمئن شوید و قبل از هر چیزی نحوه استفاده از آن را به کودک خود آموزش دهید تا از وقوع هر نوع حادثه احتمالی پیش گیری کنید.

معیار انتخاب دوچرخه مناسب در سنین مختلف:

در حقیقت برای این که دوچرخه متناسب با توانایی فرزند خود را انتخاب نمایید باید علاوه بر سایز و ارتفاع بدنه به عوامل دیگری نیز همچون قطر چرخ توجه داشته باشید. باید بدانید که چرخ های با قطر کمتر، برای کودکان کم سن، مناسب تر است.

 ژورنال نوبشو

  • سنین ۲ تا ۴ سالگی:

معمولاً کودکانی که در این رده سنی قرار دارند، علاقه بسیار زیادی به دوچرخه سواری دارند. کودکان در این سنین کاملاً برای پدال زدن آماده هستند، از این رو می توان علاوه بر سه چرخه از دوچرخه نیز استفاده کرد. در انتخاب سایز دوچرخه کودک باید دقت داشته باشید که محصول مناسب فرزند شما باید نسبتاً عریض تر و در فاصله کمتری نسبت به زمین قرار گرفته باشد.

همان گونه که می دانید حفظ تعادل دوچرخه در کوکان ۲ تا ۴ سال تا حدودی مشکل بوده پس برای حل این مشکل بهتر است از چرخ های کمکی دوچرخه استفاده کنید. در حالت استاندارد چرخ هایی با قطر لاستیک ۱۲ اینچ و بدنه ۱۴ تا ۱۷ اینچ متناسب با این سن است.

  • سنین ۴ تا ۶ سالگی:

در این رده سنی مسئله حفظ تعادل بر روی دوچرخه تا اندازه ای برای کودکان بر طرف شده پس نیازی به چرخ های کمکی نخواهند داشت و تنها باید والدین مراقب کودکان خود باشند تا به دلیل شور و هیجانی که دارند، آسیبی به خود وارد نکنند. در حالت استاندارد چرخ هایی با قطر لاستیک ۱۶ اینچ و بدنه ۱۸ تا ۲۱ اینچ متناسب با این سن است.

 ژورنال نوبشو

  • سنین ۷ تا ۸ سالگی:

کودکانی که در این رده سنی قرار دارند می توانند به درستی خطراتی که ممکن است با آن ها روبرو شود را درک کنند. به همین منظور قادرند تا در معابر شلوغ دوچرخه سواری کنند.

کودکان خردسال برای ایستادن از پاهای خود کمک می گیرند اما در این رده سنی با استفاده از ترمز دستی قادرند تا دوچرخه خود را در صورت لزوم نگه دارند. در حالت استاندارد چرخ هایی با قطر لاستیک ۲۰ اینچ و بدنه ۲۲ تا ۲۵ اینچ متناسب با این سن است.

  • سنین ۹ سال به بالا:

چنانچه فرزند شما بیش از ۹ سال سن داشته باشد می توانید از دوچرخه های دنده دار بهره گیری کرده و تجربه لذت سرعت بیشتر را به کودک خود ببخشید. در این رده سنی کوکان قادرند تا به سادگی در سطوح مختلف و شیب متفاوت دوچرخه سواری کنند. در حالت استاندارد چرخ هایی با قطر لاستیک ۲۴ اینچ و بدنه ۲۶ اینچ متناسب با این سن است.

معرفی بهترین دوچرخه کودک در نوبشو

دوچرخه شهری مدل BUBSY کد ۹۰۰۰۲۳GRB سایز ۱۲

برند:بدون برند
مناسب برای:کودکان
وزن:۸٫۵ کیلوگرم
سایز:۱۲
جنس فریم:فلزی
دوشاخ:فلزی
کمک فنر عقب:ندارد
دسته دنده:ندارد

دوچرخه شهری مدل mcq1 سایز ۱۲

برند:بدون برند
مناسب برای:کودکان
وزن:۵ کیلوگرم
سایز:۱۲
جنس فریم:آهن
دوشاخ:ندارد
کمک فنر عقب:ندارد
دسته دنده:ندارد

دوچرخه شهری مدل BUBSY کد ۹۰۰۰۲۳RS سایز ۱۲

برند:بدون برند
مناسب برای:کودکان
وزن:۸٫۵ کیلوگرم
سایز:۱۲
سایز فریم:۱۲ اینچ
جنس فریم:فلزی
دوشاخ:فلزی
کمک فنر عقب:ندارد

دوچرخه شهری کراس مدل TIGER سایز ۱۶

برند:کراس
مناسب برای:کودکان
وزن:۱۲ کیلوگرم
سایز:۱۶
جنس فریم:استیل
دوشاخ:فلزی ساده
کمک فنر عقب:ندارد
طبق قامه:STEEL/ ۱ SPEED

دوچرخه شهری لاودیس کد ۲۰۱۳۵-۳ سایز ۲۰

برند:بدون برند
مناسب برای:کودکان
سایز:۲۰
جنس فریم:فلزی
دوشاخ:آلیاژ فولاد
کمک فنر عقب:ندارد
دسته دنده:ندارد
طبق عوض‌کن:ندارد

دوچرخه شهری مدل سونیک ۱۲۰۰۲ سایز ۱۲

برند:بدون برند
مناسب برای:کودکان
وزن:۴۰۰۰ کیلوگرم
سایز:۱۲
سایز فریم:۱۲ اینچ
جنس فریم:فلزی
دوشاخ:ندارد
کمک فنر عقب:ندارد

دوچرخه شهری مدل سونیک۱۲۰۰۲ سایز ۱۲

برند:بدون برند
مناسب برای:کودکان
وزن:۶ کیلوگرم
سایز:۱۲
سایز فریم:۱۰ اینچ
جنس فریم:آهن
دوشاخ:آلیاژ فولاد
کمک فنر عقب:ندارد

دوچرخه شهری لاودیس کد ۲۰۱۳۵-۲ سایز ۲۰

برند:بدون برند
مناسب برای:کودکان
سایز:۲۰
جنس فریم:فلزی
دوشاخ:آلیاژ فولاد
کمک فنر عقب:ندارد
دسته دنده:ندارد
طبق عوض‌کن:ندارد

دوچرخه شهری ویوا کد ۱۶۲۲۳ سایز ۱۶

برند:ویوا
مناسب برای:کودکان
سایز:۱۶
جنس فریم:فلزی
دوشاخ:دارد
کمک فنر عقب:دارد
دسته دنده:ندارد
طبق عوض‌کن:ندارد

دوچرخه شهری المپیا مدل بچه گانه کد ۱۲۱۷۹ سایز ۱۲

برند:المپیا
مناسب برای:کودکان
وزن:۱۰ کیلوگرم
سایز:۱۲
جنس فریم:فلزی
دوشاخ:دارد
کمک فنر عقب:ندارد
طبق قامه:آلیاژ فولاد

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید