تجهیزات سیسکو در چه اقلامی خلاصه می شود

0
7952
تجهیزات سیسکو در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

آشنایی با تأسیس کمپانی سیسکو

اگر به نام این شرکت کمی توجه بیشتر داشته باشید به راحتی متوجه می شوید که این کمپانی در شهر سان فرانسیسکو تأسیس شده است. اولین تجهیزاتی که به خط تولید این شرکت وارد شد روترها بودند و همین موضوع زمینه ساز تولید انبوه و دستیابی به محبوبیت جهانی برند سیسکو شد. با گذشت زمان و کسب تجربیات بیشتر این شرکت توانست با تغییرات ایجاد شده در اینترنت جهانی خود را تطابق دهد و نه تنها روترها را با ویژگی های جدید تولید کند بلکه به توانایی ساخت دیگر تجهیزات شبکه نیز دست یابد. ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید تجهیزات شبکه به انواع آنها می پردازیم. با ما همراه باشید.

لازم است بدانید فرصت ساخت سوئیچ شبکه توسط کمپانی سیسکو در سال ۱۹۹۴ پس از خرید شرکت کالپانا که یکی از بزرگترین تجهیزات شبکه بود انجام گرفت.

تجهیزات سیسکو در ژورنال نوبشو

تجهیزات سیسکو

معرفی تجهیزات سیسکو

فعالیت های شرکت سیسکو تنها به تولید تجهیزات سخت افزاری و فیزیکی محدود نمی شود بلکه بسیاری از نرم افزارها وجود دارند که در زمینه افزایش فعالیت های اینترنتی و کامپیوتری کاربران کمک می کنند. به طور کلی با کمک نمایندگی تجهیزات سیسکو می توان یک دیتا سنتر عالی راه اندازی کرد و از به کارگیری آن نهایت لذت را برده باشید.

  • معرفی قابلیت ها و ویژگی های روتر سیسکو

اکثراً با روترها یا همان مسیریاب های دیجیتال آشنایی داریم و آن را در زمان های استفاده از اینترنت به کار می گیریم. روترها با یافتن مسیر فرصت اتصال دستگاه ها به شبکه های اینترنتی را فراهم می آورند و همچنین امکان تبادل اطلاعات میان شبکه ها را برای کاربران فراهم می آورند.

قابلیت روتر در ژورنال نوبشو

تجهیزات سیسکو

قابلیت های روتر سیسکو که یکی از مهمترین تجهیزات سیسکو می باشد:

  • روتر های ساخته شده در این برند از سه لایه دیوایس تشکیل شده اند که می تواند از دو یا چند پروتکل با IP های متفاوت پشتیبانی کند و محدودیتی برای آن در نظر گرفته نشود.
  • این مدل روتر می تواند از پروتکل های EIGRP, OSPF, BGP و در نهایت RIP, RIPV2 پشتیبانی کند و فعالیت خود که همان مسیریابی می باشد به نحو احسن برای کاربران ارائه دهد.
  • این دستگاه می تواند با کمک قابلیت های ارزشمند خود فیلترهای ایجاد شده بر روی بسته هایی که بر روی بستر اینترنت ایجاد شده اند را بردارد که این قابلیت اشاره دارد به پشتیبانی از Access control Lis.
  • این روتر می تواند آدرس IP اختصاصی برای کاربران در نظر بگیرد و به همین منظور به خوبی از DHCP پشتیبانی می کند.
  • روتر سیسکو به منظور مسیریابی بهتر برای کاربران از روش های خاصی استفاده می کند که یکی از آن ها پشتیبانی از قابلیت MPLS می باشد.
  • پشتیبانی از Network Based Application Recognition از دیگر فعالیت هایی است که توسط روتر برای کاهش ترافیک در شبکه و افزایش امنیت به کار گرفته می شود.

تجهیزات سیسکو در ژورنال نوبشو

تجهیزات سیسکو

  • آشنایی با یکی دیگر از تجهیزات سیسکو (سوئیچ)

برای آن که ارتباط بین دستگاه های درون شبکه مانند سرور کامپیوتر و دوربین های مدار بسته برقرار شود لازم است از وسیله جانبی به نام سوئیچ استفاده شود. این وسیله به خوبی قادر است نود ها و دیوایس ها را انقال داده و تجهیزات را با یک دیگر مرتبط سازد. این وسیله کاربردی تنها با کمک Mac Address می تواند به فعالیت ادامه دهد و اطلاعات مورد نیاز را در میان سیستم های موجود در شبکه انتقال دهد.

مطالب پیشنهادی
در فروش میکروتیک باید به چه مواردی توجه شود

به همین علت در برنامه نویسی آن به صورت خودکار جدولی تهیه می شود که تمامی آدرس های مورد نیاز در آن به ثبت می رسد با این روش اتصال شبکه ها در مواقع لازم به درستی و صحت انجام می پذیرد. بدون شک می توان گفت که سوئیچ های برند سیسکو بهترین برند در بازار می باشند. این کمپانی برای ساخت سوئیچ ها همواره از تکنولوژی های برتر روز دنیا استفاده می کند به گونه ای که هر ساله مدل های قدیمی تر از خط تولید خارج شده و جای خود را به سوئیچ های تازه تولید شده واگذار می کند. این روزها در بازار تنها شاهد سوئیچ های جدید سری X و XR می باشیم که از تمام قابلیت های مدرن برخوردارند.

سوئیچ در ژورنال نوبشو

تجهیزات سیسکو

  • آشنایی نسبی با مرکز تماس کمپانی سیسکو

در عصر ارتباطات شرکت ها بیش از گذشته نیاز به برقراری ارتباط اینترنتی با افراد برون سازمانی و درون سازمانی دارند به همین علت لازم است سیستمی برای آن در نظر گرفته شود تا این ارتباط بتواند به صورت همه جانبه و با بالاترین سرعت و کیفیت انجام پذیرد. به همین منظور کمپانی سیسکو دست به تولید نرم افزارهایی زد که تمامی این ویژگی ها را برای نیازمندان فراهم آورد. از مهمترین این محصولات می توان به CUCM که همان مرکز تماس سیسکو می باشد اشاره کرد. با استفاده از این مرکز تماس کاربران می توانند تماس صوتی، تصویری و متنی را در فضایی کاملاً امن و ایمن به اجرا در بیاورند و فعالیت های از راه دور را با کمترین مشکل به اتمام برسانند.

  • معرفی فایروال های سیسکو

فایروال یا همان دیوار آتش در رایانه ها وظیفه برقراری امنیت را بر عهده دارند. فایروال سیسکو دارای انواع مختلفی می باشند اما محبوب ترین آن ها سری ASA می باشد. در تولید این فایروال ها از بهترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده است و علاوه بر قابلیت های اصلی فایروال از قابلیت های جدید استفاده شده است. آن ها می توانند در صورت مواجه با خطر در کمترین زمان سیستم را از کار بیاندازند و سپس در جهت جلوگیری از نفوذ تهدیدات اقدامات لازم را به عمل آورند. لازم است یادآور باشیم که این فایروال ها می توانند از تمامی فیلترینگ ها به خوبی پشتیبانی کرده و اجازه اتصال سالم و بی خطر با آن ها را صادر نمایند.

فایروال در ژورنال نوبشو

تجهیزات سیسکو

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید