فروشگاه خرید تجهیزات شبکه تهران

0
5033
خرید تجهیزات شبکه تهران در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید تجهیزات شبکه تهران

امروز می خواهیم درباره ی تجهیزات شبکه صحبت کنیم و بگوییم تجهیزات شبکه به چه چیزهایی گفته می شود و چه کاربردهایی دارد همچنین قصد داریم از خرید تجهیزات شبکه تهران هم برای شما صحبت کنیم. خوب است ابتدا برای آشنایی بهتر شما به معرفی تجهیزات شبکه بپردازیم: به مجموعه تجهیزات و ابزارهایی که برای راه انداختن یک شبکه احتیاج است تجهیزات شبکه می گویند به عبارت ساده تر به دستگاه های فیزیکی مورد نیاز برای ساخت یک شبکه تجهیزات شبکه می گویند.

تجهیزات شبکه به دو قسمت عمده و مهم تقسیم شده اند: پسیو یا همان تجهیزات غیرفعال در شبکه، اکتیو که از اسمش مشخص است به تجهیزات فعال شبکه گفته می شود.

تجهیزات غیر فعال یا همان پسیو برای کار و استفاده به توان الکتریکی و برق نیازی ندارند و شامل: انواع مختلف کانتورها و کابل ها، اتصالات متفاوت، داکت ها یا همان کانال های اتصال، و انواع رک ها می شوند.

تجهیزات فعال یا همان اکتیو هم به آن دسته از ابزارها می گویند که برای کار به جریان الکتریکی و برق نیاز دارند.

از تجهیزات اکتیو هم می توان NIC (کارت شبکه)، switch (سوئیچ ها)، روتر یا مسیریاب(router ، دیوار آتش یا همان فایروال، مبدل فیبر نوری و print server ) را نام برد.

خرید تجهیزات شبکه تهران در ژورنال نوبشو

توضیح درباره ی تجهیزات پسیو

  • کابل شبکه :

انواع کابل های کواکسیوال که بیشتر در چند سال گذشته با فاصله های دو و نیم متری استفاده می شد. یکی دیگر از کابل ها، کابل twisted pair می باشد که امروزه جزء معمولی ترین کابل های مورد استفاده برای کارهای کامپیوتری و مخابراتی به کار برده می شود. از دیگر کابل ها می توان کابل فیبرنوری را نام برد که بیشتر برای انتقال شبکه های کامپیوتر استفاده می شود. این کابل ها و دیگر لوازم را می توانید از تجهیزات شبکه در تهران تهیه کنید و از فروشگاه خرید تجهیزات شبکه تهران به صورت آنلاین سفارش دهید.

این آنتن ها زمانی کاربرد دارند که شبکه ها و سیگنال ها با کاهش سرعت مواجه شوند.

  • پنج پنل و رک شبکه:

پنج پنل قطعه و ابزاریست به شکل مستطیل که داخل رک قرار داده می شود و کابل ها را درون آن می گذارند اما بعضی وقت ها آنقدر تعداد رک ها و سوئیچ ها زیاد می شود که به جا و مکانی برای محافظت نیاز دارند که عموماً به این فضاها رک شبکه می گویند که با توجه به نیاز و اندازه مورد نظر شما در فروشگاه خرید تجهیزات شبکه تهران موجود می باشند.

خرید تجهیزات شبکه تهران در ژورنال نوبشو

تجهیزات اکتیو و به عبارتی فعال:

  • کارت شبکه:

کارت شبکه یکی از مهمترین اجزا در جزء های سخت افزاری شبکه می باشد و هر کامپیوتر چه درجایگاه سرویس دهنده باشد و چه سرویس گیرنده به یک کارت شبکه نیاز دارد.

کارت شبکه در ژورنال نوبشو

امروزه اکثر مادربرد های جدید موجود در بازار دارای کارت شبکه می باشند اما کامپیوترهای قدیمی به آن احتیاج دارند این کارت ها با سرعت های ده، صد و هزار مگابایت بر ثانیه ارائه شده و موجود می باشند. برای خرید کارت شبکه باید بدانید که هر کارت شبکه ی موجود در بازار دارای یک مک و یا آدرس فیزیکی می باشد و همچنین در دو نوع کابلی و وایرلس در بازار هستند که نسبت به یکدیگر دارای مزایا و معایبی می باشند همچنین کارت های شبکه ی وایرلس به دو نوع قابل حمل و غیر قابل حمل تقسیم می شود و شما با توجه به انتظارات خود می توانید به تهیه ی این کارت ها از فروشگاه خرید تجهیزات شبکه تهران بپردازید.

  • اکسس پوینت :

یکی دیگر از تجهیزات شبکه در بخش اکتیو می باشد و همانطور که می دانید در یک کابل برای ارتباط بین کامپیوتر ها به انواع سوئیچ نیاز داریم در شبکه ی وایرلس هم برای برقراری ارتباط به نوعی ابزار احتیاج داریم که به آن اکسس پوینت می گویند‌.

  • سوئیچ شبکه ای :

یکی دیگر از ابزار های مهم و کاربردی در ارتباط شبکه می باشد و با استفاده از این سوئیچ ها کاربران مختلف می توانند به ارسال اطلاعات خود از یک شبکه به صورت همزمان بپردازند. در واقع سوئیچ همانند روتر می باشد که باعث ارتباط بین چند و چندین شبکه با هم می شود.

  • روترها :

یکی دیگر از ابزارهای حیاتی در راه اندازی شبکه ها می باشند که از آن ها برای راه اندازی و ساخت شبکه های LAN و WAN استفاده می شود و امروزه به دلیل استفاده و کاربرد زیاد از این ابزارها به کار و امری عادی تبدیل شده است.

  • مودم:

مودم ها هم یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز برای شبکه می باشند هرچند که روش های گوناگونی برای اتصال به اینترنت وجود دارد اما بیشتر برای اتصال به اینترنت از مودم های ای دی اس ال استفاده می شود.

مطالب پیشنهادی
آیا می دانید چه عواملی بر قیمت روتر شبکه تأثیر گذار است

از مزایای استفاده از مودم می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  1. استفاده کنندگان و کاربران به صورت همزمان می توانند علاوه بر استفاده از اینترنت از خط تلفن برای صحبت و تماس هم استفاده کنند.
  2. این مودم ها از نظر سرعت نسبت به مودم های دیگر از سرعت بالاتری برخوردار می باشند و همچنین این مودم ها احتیاجی به سیم کشی و کابل جدید ندارند و می توان برای راه اندازی مودم ای دی اس ال از خود کابل تلفن استفاده کرد.
  • پرینت سرور :

یکی دیگر از تجهیزات شبکه در قسمت و بخش اکتیو می باشد که کاربران بدون نیاز اتصال به کامپیوتر می توانند پرینتری را اشتراک گذاری کنند که کاربران شبکه به آن متصل شده و استفاده کنند و پرینت های خود را اشتراک گذاری کنند.

شما می توانید تمامی ابزارها و تجهیزات ذکر شده را در سایت خرید تجهیزات شبکه تهران مشاهده کرده و پس از خواندن اطلاعات و مشخصات و قیمت، آن ها را تهیه کرده و سفارش دهید.

امیدواریم این مقاله به شما در شناخت بهتر فروشگاه خرید تجهیزات شبکه تهران و انواع آن کمک کرده باشیم.

خرید تجهیزات شبکه تهران در ژورنال نوبشو

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید