قیمت بخاری گازی بر چه اساسی تعیین می گردد

0
6586
قیمت بخاری گازی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

بررسی قیمت بخاری گازی

استفاده از بخاری از دیرباز بین مردم رواج داشته است. وجود لوازم گرمایشی در منازل خصوصاً خانه هایی که فرزند کوچک دارند الزامی است، اما شکل ظاهری و ویژگی های فنی بخاری ها از گذشته تاکنون بسیار تغییر کرده است. برای مثال در گذشته های خیلی دور افراد برای گرم کردن خود در فصول سرد سال از آتش و هیزم استفاده می کردند. با گذشت زمان و پیشرفت علم استفاده از انواع بخاری ها رواج داشت برخی از آن ها سوخت های فسیلی برخی برق و برخی دیگر گاز را برای فعالیت خود به کار می گرفتند. امروزه وسایل گرمایشی و سرمایشی به صورت پکیج های دارای موتور خانه مرکزی استفاده می شوند، اما یکی از انواع بخاری ها که هنوز هم استفاده از آن بین مردم رواج دارد و جایگاه خود را از دست نداده است بخاری گازی می باشد. بخاری گازی دارای ظاهر و عملکرد متفاوتی است که همین موضوع قیمت آن ها را متغیر می سازد. اگر می خواهید با تمامی عوامل موثر بر قیمت بخاری گازی آشنا شوید و از این پس بخاری مورد نیاز خود را با دقت بیشتری تهیه نمایید با ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید بخاری همراه باشید.

بخاری گازی در چند نوع تولید می شود؟

همه ی ما بخاری گازی را در منازل محل های کار و مغازه ها استفاده می کنیم اما همه ی آن ها را با اسم رسمی بخاری می شناسیم و تفاوتی بین آن ها قائل نیستیم. بخاری ها نیز همانند دیگر لوازم خانگی دارای انواع مختلفی می باشند که ما در این مقاله ۳ نوع اصلی و اساسی آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • بخاری گازی بدون دودکش:

بخاری گازی بدون دودکش به علت آن که گاز اکسید کربن تولید می کند برای مکان های سر بسته مانند منازل مسکونی مناسب نمی باشد. بنابراین بهتر است کسانی که خواهان تهیه این نوع بخاری هستند آن را در محل هایی به کار گیرند که هوا جریان دارد.

  • بخاری گازی با دودکش:

از این بخاری ها در منازل بسیار دیده می شود. نوع معمولی بخاری گازی است که در اولین مرحله تولید این نوع بخاری ها ساخته شده است. این بخاری با بخاری های شومینه تنها در ظاهر تفاوت دارد. طرفداران بخاری گازی با دودکش می توانند نوع ساده آن را در ابعاد متنوع تهیه نمایند

  • بخاری گازی طرح شومینه:

این نوع بخاری گازی ظاهری به مانند شومینه های دیواری دارد. در برخی از آن ها قسمت بالای آن چیزی حالت شیروانی نمایش داده می شود و در درون بخش شیشه ای بخاری چوب های تزئینی در مقابل شعله های آن قرار داده شده است. بیشترین انتخاب این نوع بخاری تنها به علت ظاهر زیبای آن می باشد.

قیمت بخاری گازی در ژورنال نوبشو

معرفی عوامل موثر بر قیمت بخاری گازی:

  • ابعاد بخاری:

بخاری ها ابعاد مختلفی دارند که هر کدام توانایی گرمایشی در فضای خاصی را دارند برای مثال نباید از یک بخاری بسیار کوچک انتظار داشت حال و پذیرایی ۸۰ متری را گرم کند و برعکس بخاری بسیار بزرگی را در اتاق ۹ متری قرار دهید زیرا اتاق بسیار گرم می شود به گونه ای که دیگر هیچ کس توانایی ماندن در اتاق را ندارد. ابعاد بخاری هر قدر کوچک تر باشد هزینه کمتری را مشتری باید برای آن پرداخت نماید و برعکس آن بخاری های بزرگتر دارای قیمت بالاتری نیز می باشند. نکته ای که در این زمینه لازم به ذکر است این است که ابعاد بخاری بر روی میزان مصرف انرژی گاز آن تأثیر گذار خواهد بود. برای همین لازم است مشتری پیش از خرید بخاری ابعاد فضای منزل خود را با بخاری مورد نظر تطابق دهد تا با این کار نه تنها در هزینه خرید بخاری صرفه جویی کند بلکه هزینه گاز مصرفی خود را نیز کاهش دهد.

  • برچسب انرژی بخاری:

ابعاد بخاری تنها دلیل برای کم مصرف و یا پر مصرف بودن بخاری نمی باشد. مشتریان بایستی پیش از خرید بخاری برچسب انرژی را بررسی کنند تا در صورت مشاهده موارد غیر استاندارد در برچسب انرژی و پر مصرف بودن از خرید بخاری مربوطه صرف نظر نمایند. برای مثال ممکن است یک بخاری ابعاد بسیار کوچکی داشته باشد و در برچسب انرژی آن پر مصرف بودن آن نمایش داده شود، همین بخاری کوچک می تواند با گذر زمان هزینه جانبی بسیاری را برای مشتری ایجاد نماید. حال چگونه برچسب انرژی می تواند بر روی قیمت خرید بخاری گاز اثر گذار باشد؟ بخاری گازی هایی که برچسب انرژی نامناسبی داشته باشند به مرور زمان طرفداران خود را از دست می دهد و همین موضوع باعث می شود به مرور زمان قیمت آن به دلیل نداشتن مشتری افت کند و فروشندگان راضی شوند آن را با زیر قیمت به فروش برسانند. با این وجود قیمت بخاری های گازی پر مصرف هر چقدر هم پایین باشد برای استفاده طولانی مدت توصیه نمی شود.

  • ترموکوپل بخاری:

ترموکوپل یک قطعه بسیار مهم در بخاری ها می باشد. این قطعه وظیفه دارد در صورت خاموش شدن ناگهانی شعله های بخاری بدون دخالت انسانی پس از چند لحظه ارتباط گاز را با آن قطع کند و از گاز گرفتگی و آتش سوزی احتمالی جلوگیری به عمل آورد. خراب بودن این قطعه در لحظه اول خرید بخاری قابل تشخیص نیست به همین دلیل فروشندگانی که دارای بخاری گازی می باشند که این قطعه در آن ها دچار آسیب دیدگی شده است قیمت بخاری را زیر قیمت بازار در نظر می گیرند تا هر چه سریع تر به فروش برسند. بنابراین همیشه ارزان بودن یک کالا نشان سود کردن نمی باشد.

  • برند بخاری:

اگر شنیده باشید می گویند کالاهای خارجی با برندهای معتبر در هنگام خرید کیفیت بالاتری از کالاهای داخلی ندارد و تنها پول بابت برندی که دارند می گیرند. این موضوع در زمینه بخاری گازی نیز صدق می کند. بخاری گازی در ایران دارای برند های متنوعی است که از لحاظ کیفیت با یکدیگر برابری می کنند اما برخی برند ها که طرفداران بیشتری دارند قیمت کالاهای ساخته خود را بیش از دیگر رقبا در نظر می گیرد.

  • طرح ساخت بخاری گازی:

در پیش تر نیز در رابطه با طراحی ظاهری بخاری ها توضیح دادیم اما اگر بخواهیم انواع آن ها را از لحاظ قیمت بررسی نماییم باید بگوییم که بخاری های بدون دودکش از میان دو نوع دیگر دارای پایین ترین قیمت بوده و پس از آن بخاری گازی با دودکش ساده قرار دارد. بخاری گازی طرح شومینه به علت گرمای بیشتری که دارد و ظاهر زیبا از بالاترین قیمت در میان تمامی انواع بخاری گازی قرار دارد. برای خانوارهایی که از بودجه کمتری برای خرید بخاری برخوردارند توصیه می شود بخاری گازی های ساده با دودکش را تهیه نمایند زیرا هم از قیمت مناسبی برخودارند و هم اینکه ایمنی آن ها به نسبت نوع بدون دودکش بالاتر می باشد.

مطالب پیشنهادی
آیا درباره کولر گازی بانه به میزان لازم اطلاعات دارید ؟

قیمت بخاری گازی در ژورنال نوبشو

در سایت نوبشو تمامی انواع بخاری ها با قیمت های متنوع برای فروش وجود دارد که تمامی نیاز مشتریان را در بر می گیرد. چنانچه قصد خرید این کالا را دارید حتماً به فروشندگان حاضر در نوبشو سری بزنید.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید