خرید هاست و دامنه با توجه به چه مواردی انجام می پذیرد

0
3399
خرید هاست و دامنه در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

خرید هاست و دامنه

در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید هاست و میزبانی وب به چگونگی عملکرد و خرید هاست و دامنه مناسب می پردازیم. اگر شما هم می خواهید یک وبسایت بسیار عالی برای مشاغل شرکتی، فروشگاهی و حتی تفننی طراحی کنید صد در صد به یک هاست و دامنه اختصاصی نیاز دارید. در غیر این صورت لوگو، پسوند و حتی نام شرکت طراح سایت از روی وبسایت شما حذف نمی شود.

خرید هاست و دامنه در ژورنال نوبشو

خرید هاست و دامنه

هاست و دامنه به چه چیزهایی گفته می شوند و چه عملکردی در وب دارند؟

هاست یک اصطلاح است که در زبان فارسی به معنای میزبانی وب ترجمه می شود. هر کاربری که قصد دارد برای خود وبسایتی تشکیل دهد (حال با هر هدفی که باشد) لازم است در ابتدا یک دامین یا همان دامنه برای سایت خود تهیه کند و سپس یک فضایی جهت اشتراک گذاری محتوا انتخاب کند که این فضا هاست نام دارد. هاست ها دارای ابعاد فضای متفاوتی هستند که کاربر را جهت بارگذاری محتوا محدود می کند، این موضوع تأثیر بسزایی بر روی قیمت می گذارد و افراد را جهت تمدید ماهانه اشتراک مجبور به پرداخت مبالغ گوناگونی می کند.

اما دامنه اشاره دارد به لینک اختصاصی که برای وبسایت در نظر گرفته می شود. در هفته های ابتدایی طراحی سایت یعنی پیش از خرید اشتراک سالانه دامنه ثبت شده برای شما همان دامنه سایت ساز می باشد و بعد از خرید اشتراک قابلیت تعیین دامنه برای کاربر محیا می شود.

خرید هاست و دامنه در ژورنال نوبشو

خرید هاست و دامنه

عوامل موثر بر قیمت خرید هاست و دامنه

قیمت هاست و دامنه با توجه به عوامل مختلفی اعم از فضای در اختیار داشته هاست، مدت اعتبار و برند تعیین می شود.

  • فضا:

هاست ها برای آن که بتواند نیاز تمامی کاربران با نمودار درآمدی مختلف را در بر بگیرد فضای داخلی مختلفی برای آن در نظر گرفته می شود. افراد می توانند برای خرید هاست ها به فروشندگان حاضر در فروشگاه نوبشو مراجعه کرده و پیش از نهایی کردن خرید خود با مشاورین مرکز انتظارات خود را در میان گذاشته و مدتی را صبر کنند تا مشاورین پس از بررسی تمامی جوانب پاسخ سوالات را به صورت دقیق به شما ارائه دهند و پیشنهاد مناسبی با در نظر داشتن توانایی هزینه کردن به شما عزیزان ارائه دهند.

  • اعتبار:

همانطور که می دانید خرید هاست و دامنه با مدت زمان مشخصی صورت می گیرد که این مدت اعتبار در میانه ۶ ماهه، یکساله، دوساله و در برخی موارد سه ساله می باشد. حال هر چه این اعتبار کمتر باشد قیمت فروش آن نیز کاهش میابد. اما با افزایش مدت اعتبار قیمت فروش برای آن ها نیز افزایش پیدا می کند که این رابطه مستقیم که میان دو مورد وجود دارد کاملاً معقول و منطقی می باشد. اما خرید هاست و دامنه با مدت اعتبار پایین مزایا و معایبی به همراه دارد که لازم است مشتری با آن ها آشنا باشد تا بتواند تصمیم عاقلانه تری بگیرد.

قاعدتاً هاست و دامنه ای که مدت اعتبار کمتری دارند را راحت تر می توان خرید زیرا لازم نیست یکباره سرمایه بسیاری را در این راه صرف کنید اما مشکلی که وجود دارد این است که در بیشتر شرکت ها و فروشگاه ها تخفیفات ویژه تنها شامل هاست و دامنه ای می شود که بالاترین اعتبار را در میان انواع موجود دارد. بنابراین اگر بودجه مناسبی برای این کار در اختیار دارید بهتر است یکباره اعتبار بلند مدت هاست ها را تهیه نمایید تا از تخفیفات آن نیز بهره مند شوید.

  • برند:

هاست و دامنه ها تنها در یک برند خاص با قیمت های مشابه عرضه نمی شوند بلکه بسیاری از شرکت های خدمات IT وجود دارند که به خرید و فروش هاست و دامنه می پردازند. در تمامی این شرکت ها با توجه به عواملی که حتی می تواند عوامل شخصی نیز در ان دخیل باشد مبالغ متفاوتی برای هاست و دامنه در نظر گرفته می شود بنابراین نمی توان اثرات برند و شرکت را در زمینه قیمت هاست و دامنه نادیده گرفت.

مطالب پیشنهادی
خرید سرور مجازی راهی برای راه اندازی آسان وبسایت شما

خرید هاست و دامنه در ژورنال نوبشو

خرید هاست و دامنه

چگونگی انتخاب و خرید هاست و دامنه بر اساس مشخصات اصلی آن ها :

هاست ها نیز بر اساس برخی از ویژگی ها در دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند که انتخاب را برای افراد سخت می کند خصوصاً کسانی که مبتدی هستد و با اصطلاحات آشنایی ندارند. به همین علت ما در این مبحث به بررسی چگونگی انتخاب صحیح هاست و دامنه ها می پردازیم

  • هاست ویندوز یا لینوکس؟

انتخاب از میان این دو مدل هاست تنها به زبان محتوای شما بر می گردد. شما بایستی پیش از هرکاری زبان نوشتاری محتوای خود را در نظر گرفته و اگر آن زبان PHP بود و برای مدیریت وبلاگ از وردپرس و طراحی سایت های مبتنی بر وردپرس استفاده می کنید خیلی سریع لینوکس را انتخاب نمایید اما در غیر این صورت هاست ویندوز است که موثر واقع می شود.

  • هاست خارج یا ایران؟

انتخاب از میان این دو هاست می تواند تأثیر بسیاری بر روی سرعت دانلود فایل ها داشته باشد اما انتخاب از میان آن ها بایستی حتماً با توجه به ملیت اکثر کاربران سایت و بازدید کنندگان از مطالب در نظر گرفته شود. بنابراین لازم است هر مدیر وبلاگی پیش از خرید هاست بازدید کنندگان خود را در نظر گرفته و چنانچه بیشتر آن ها ایرانی بودند هاست ایرانی تهیه کند و اگر ملیت خاجی داشتند از هاست خارج استفاده شود.

  • سرور مجازی و یا هاست؟

در هر سایتی روزانه ایمیل های مختلفی ارسال می شود و حتی تعداد بازدید کنندگان آن نیز متغیر می باشد به همین علت لازم است سرویس میزبان با توجه به تمامی این ویژگی ها انتخاب شود و ما به عنوان یک کارشناست نمی توانیم به صورت دقیقی بیان کنیم که کدام یک بر دیگری ارجعیت دارد. اما بدانید که سرور مجازی از تنوع قیمت بسیاری برخوردار نمی باشد و فقط چند عوامل هستند که قیمت آن ها را تا حدودی تغییر می دهند اما در هاست ها محدودیت هایی اعمال شده است که شرایط ویژه ای برای هر کاربر با بودجه متغیر ایجاد شود. بنابراین لازم است اگر برای شما قیمت اهمیت دارد بیشتر به هاست ها توجه کنید.

سرور مجازی و  در ژورنال نوبشو

خرید هاست و دامنه

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید