آنچه که درباره ی خرید هاست لینوکس سی پنل باید بدانید

0
4648
هاست لینوکس سی پنل در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

هاست لینوکس سی پنل:

می خواهیم درباره راهنمای خرید هاست و میزبانی وب و خرید هاست لینوکس سی پنل و انواع آن صحبت کنیم و همچنین یکی از پرکاربرد ترین هاست ها را برای شما معرفی کنیم و بگوییم هاست لینوکس چیست و چه کاربردهایی دارد پس با ما همراه باشید.

هنگامی که شما تصمیم به ساخت یک سایت می گیرید پس از خرید و ثبت دامنه دومین مرحله خرید یک هاست مناسب می باشد پس از تصمیم گیری برای خرید هاست دو گزینه پیش روی شما قرار خواهد گرفت، خرید هاست لینوکس و خرید هاست ویندوز خواهد بود.

مقایسه هاست لینوکس و هاست ویندوز :

هاست لینوکس سی پنل در ژورنال نوبشو

همان گونه که از نام آن ها پیداست سیستم عامل سرور لینوکس بر پایه ی لینوکس و سیستم عامل سرور ویندوز همان ویندوز می باشد در حقیقت سیستم عامل ویندوز تنها توسط شرکت مایکروسافت ساخته و عرضه می شود اما هاست لینوکس را ‌شرکت های متفاوتی از جمله: ردبت، اوبونتو، دبیان، رد هت، سنت او اس و…. با امکانات متفاوتی عرضه می کنند.

هاست لینوکس در اصل به صورت کد باز ارائه می شود و به آسانی و راحتی قابل تغییر و ارتقا می باشد همچنین نسبت به هاست ویندوز که تنها از طریق یک شرکت قابل خریداری است ارزانتر و انعطاف پذیرتر است.

وب سروری که بیشترین استفاده در هاست لینوکس دارد را به نام آپاچی می شناسند که از اکثر زبان های برنامه نویسی مانند: پی اچ پی، python، perlو CGLرا پشتیبانی می کند ولی سرور هاست ویندوز بر مبنای IOS می باشد و از زبان های ASP و NET پشتیبانی میکند که خود شرکت مایکروسافت صاحب این زبان های برنامه نویسی هم می باشد و بر این اساس که اکثر سایت های دنیا با زبان php نوشته شده اند و هاست ویندوز از این نوع زبان پشتیبانی نمی کند یکی دیگر از دلایل انتخاب هاست لینوکس می باشد.

هاست لینوکس سی پنل در ژورنال نوبشو

حال اگر بخواهیم به مقایسه ی هاست لینوکس و ویندوز از نظر پشتیبانی درباره ی مدیریت محتوا بپردازیم باید گفت که چون اکثر و بیشتر مدیریت محتواهای محبوب مانند: جوملا، دروپال، پرستاشاپ و… بر پایه و اساس زبان php نوشته می شوند و تنها هاست لینوکس از این زبان پشتیبانی می کند از دیگر مزایای هاست لینوکس نسبت به ویندوز می باشد در حالی که گفته شد هاست ویندوز تنها از دو زبان انحصاری مایکروسافت پشتیبانی می کند.

برای مقایسه ی هاست لینوکس با ویندوز از نظر پشتیبانی و حمایت پایگاه داده یا به زبان ساده تر دیتابیس هم باید گفت که هاست لینوکس از پایگاه داده ی MYSQL و هاست ویندوز از پایگاه داده ی MSDQL حمایت می کند این نوع پشتیبانی در زمانی اتفاق می افتد که اکثر سیستم های معروف مدیریت محتوا به پایگاه داده های تحت نظر MYSQL احتیاج دارند.

همچنین اگر بخواهیم از تفاوت این دو هاست از نظر کنترل پنل یا همان رابط گرافیکی بگوییم باید عرض کنیم که کنترل پنل های محبوبی مانند سی پنل تحت نظر هاست لینوکس می باشند و کنترل پنل های مخصوص ویندوز بر پایه ی پلسک و یا وبسایت پنل می باشند اما اگر شما به تازگی کار خود را برای ساخت سایت شروع کرده اید پیشنهاد ما به شما این است که از کنترل پنل سی پنل که همراه با خرید هاست لینوکس سی پنل ارائه می شود استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی
میزبانی اختصاصی وب با خرید هاست لینوکس

یکی دیگر از مقایسه هایی که ممکن است برای این دو هاست پیش بیاید بحث امنیت این دو هاست می باشد و باید گفت اینکه اکثراً می گویند هاست های لینوکسی نسبت به ویندوز از امنیت بیشتری برخوردارند و عده ای دیگر به برعکس این قضیه اعتقاد دارند این نظریه ها درست نیستند چرا که امنیت سایت صد در صد به هاست مربوط نیست و بخش قابل توجه امنیت به شرکت های ارائه دهنده ی هاستینگ مربوط است و باید دید شرکت مربوطه تا چه حد به اصول امنیتی در سرورها اهمیت خواهد داد.

سرعت هاست هم می تواند یکی دیگر از موضوعات برای مقایسه ی این دو هاست با یکدیگر باشد چرا که سرعت برای ایجاد رضایت کاربران سایت تأثیر زیادی دارد باید گفت که حدود هفتاد الی هشتاد درصد سرعت سایت شما به سخت افزار مورد استفاده در سرور مربوط می شود و نه نوع سیستم عاملی که بر روی سایت استفاده شده اما از آنجایی که در هاست لینوکس از ابزارهای بیشتری برای بهینه سازی استفاده شده خرید هاست لینوکس بیشتر توصیه خواهد شد.

هاست لینوکس سی پنل در ژورنال نوبشو

نکات مورد توجه هنگام خرید هاست لینوکس :

اگر می خواهید بدانید برای خرید هاست لینوکس به چه نکاتی حتماً باید توجه کنیم تا انتخابی صحیح و درست داشته باشیم در ادامه این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید اینترنتی هم با ما همراه باشید :

۱_ابتدا باید به فضای مورد نیاز سایت خود نگاه کنید و سپس با توجه به فعالیت هایی که قرار است در سایت انجام دهید تصمیم بگیرید.

۲_حتماً باید به زمان پاسخ دهی و باز شدن سایت توجه کنید چرا که اگر مقدار زیادی طول بکشد امکان دارد کاربر سایت شما را ترک کند همچنین سرعت سایت بر روی موتورهای جستجوی سئو هم تأثیر بسزایی دارد علاوه بر مورد ذکر شده درباره ی سرعت باید بدانید خرید هاست لینوکس با سرعت بالا تا حدودی باعث افزایش قیمت در حین خرید می شود ولی کیفیت را فدای کمیت نکنید.

۳_ممکن است پس از چند سال شما بخواهید سایت خود را ارتقا دهید و یا فضای هاست لینوکس شما پر شود بنابراین باید در حین خرید هاست لینوکس سی پنل به قابل ارتقا بودن آن هم توجه کنید.

۴_همچنین باید در حین خرید به قیمت هاستینگ و هزینه ی تمدید آن هم توجه کنید تا بعد ها برای تمدید و ارتقا به مشکلی برنخورید.

۵_برای هاست لینوکس خوب است که درباره ی دوره ی آزمایشی و تست رایگان هاست لینوکس هم از شرکت ارائه دهنده سوال کنید چرا که ممکن است به هر دلیلی خواستید پلی هاستینگ تازه خریداری شده را لغو کرده و به شرکت مربوطه باز گردانید پس در این باره هم باید به ضمانت و خدمات پس از فروش و خرید هاست لینوکس توجه کنید.

امیدواریم این مقاله به شما همراهان برای شناخت بهتر و دقیق تر و آشنایی بیشتر برای خرید هاست لینوکس کمک کرده باشد.

هاستینگ در ژورنال نوبشو

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید