راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

0
3766
لپ تاپ گیمینگ در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

مهمترین نکات قابل توجه در ارتباط با خرید لپ تاپ گیمینگ کدام اند؟

با توجه به پیشرفت های روز افزون علوم کامپیوتری و فناوری های دیجیتال، نیاز بیشتری به داشتن اطلاعات در ارتباط با این علوم و تکنولوژی ها احساس می شود. برای خریداری لپ تاپ گیمینگ نیز مانند سایر وسایل احتیاج به داشتن اطلاعات اولیه و مهمی است که ما در این قسمت  از مقاله سری مقالات راهنمای خرید لپ تاپ و کامپیوتر، شما را با این اطلاعات و نکات مهم آشنا خواهیم کرد.

لپ تاپ گیمینگ در ژورنال نوبشو

مهمترین ویژگی هایی که در ارتباط با لپ تاپ های گیمینگ وجود دارد و تقریباً همگی از این ویژگی با خبر هستند، قدرت و قیمت بالا نسبت به لپ تاپ های معمولی می باشد. قدرت بالای این لپ تاپ ها ناشی از داشتن پردازنده های قوی، کارت گرافیک در سطح بالا و… می باشد. علاوه بر قطعات داخلی پر قدرت، جنس بدنه ی و دکمه های آن دارای مقاومت بسیار بالایی می باشند و علت این افزایش مقاومت هم جلوگیری از آسیب های احتمالی می باشد.

  • پردازنده:

پردازنده اصلی ترین قطعه در هر سیستم کامپیوتری محسوب می شود و بیشترین تأثیر را در میزان قیمت و قدرت لپ تاپ گیمینگ خواهد داشت. هر پردازنده در لپ تاپ وظیفه ی انجام دادن تمام عملیات های محاسباتی و … را دارد و برای خریداری آن باید به نکات زیر توجه فراوان کرد.

نسل جدید باشد، هر چقدر پردازنده ی آن در دسته ی نسل های جدیدتر قرار داشته باشد، بدون شک قدرت بالاتری نیز خواهد داشت. به عنوان مثال در صورتی که پردازنده ی نسل Core i5 را با پردازنده ی نسل ۸ مقایسه کنید خواهید دید که علاوه بر قدرت بسیار بالاتر پردازنده نسل ۸، قیمت بالاتری نیز دارد. البته اگر محدودیت قیمت داشته باشید برای خرید لپ تاپ ارزان می توانید پردازنده های پایین تر از نسل ۸ نیز انتخاب نمایید. از مهمترین ویژگی هایی که باید مورد توجه قرار بگیرد، سرعت کلاک پردازنده می باشد که یکی از برترین عوامل تأثیر گذار در قدرت آن ها هستند.

لپ تاپ گیمینگ در ژورنال نوبشو

اگر دوست دارید پردازنده هایی از نوع AMD تهیه کنید، بهترین انتخاب برای لپ تاپ گیمینگ، Ryzen می باشند.

  • حافظه:

یکی دیگر از نکات قابل توجه و مهم هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ حافظهء آن می باشد. با توجه به ارتباط نزدیکی که حافظه با پردازنده دارد بهتر است هر دو را در یک سطح از قدرت خریداری نمایید. این دو قطعه از مهمترین قطعات موجود در یک لپ تاپ گیمینگ ارزان هستند. رم هایی که حافظه ی کمتر از ۸ گیگابایت دارند برای استفاده در آن انتخاب مناسبی نخواهند بود. در صورت استفاده از پردازنده ی ۴ هسته ای به بالا بهترین انتخاب استفاده از رم با حافظه ی ۱۶ گیگ خواهد بود.

  • قابل حمل بودن:

نکته ای که در ارتباط با خرید لپ تاپ قابل توجه است قابل حمل بودن آن است و هر چقدر میزان قدرت لپ تاپ گیمینگ بالاتر باشد حمل کردن آن دشوار تر خواهد بود. وزن لپ تاپ به طور معمول بالاتر از ۵ کیلوگرم است. لپ تاپ های گیمینگ به نسبت لپ تاپ های ساده دارای وزن بالاتری هستند.

  • گرافیک:

یکی دیگر از مهمترین عوامل قابل توجه در خرید لپ تاپ گیمینگ، گرافیک آن می باشد. با توجه به بازی های امروزه که همگی به سمت ۳D و ۴k  پیش می روند، لپ تاپ های گیمینگ نیز نیاز به گرافیک بالاتری دارند و برای کارایی بالا بهتر است هر چند وقت یک بار کارت گرافیک آپدیت شود.

  • صفحه نمایش:

به طور کلی صفحه نمایش های لپ تاپ به دو دسته ی مات و براق تقسیم می شوند که با توجه به دارا بودن شفافیت بالا در صفحه نمایش براق، نور را از سطح خود بازتاب خواهد داد و در صورت استفاده از آن در خارج از محیط داخلی، سبب کاهش میزان دید استفاده کننده می شود. صفحه نمایش هایی که مات هستند بازتاب نور را ندارند اما از طرفی سبب نمایش تصاویر به حالتی مرده و مات می شوند.

مطالب پیشنهادی
راهنمای خرید باتری لپ تاپ

ژورنال نوبشو

  • هارد:

شاید شما هم از نیاز به سرعت بالا در گیمینگ مطلع باشید. هارد در سرعت انتقال اطلاعات در لپ تاپ تأثیر غیر قابل انکاری را دارد. هاردهای SSD  دارای سرعت بالایی هستند که قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر هاردها دارند. در صورتی که به دنبال خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان هستید بهتر است از هارد نوع SSD  با ظرفیت بالاتری استفاده نمایید تا قیمت آن افزایش چندانی را نداشته باشد.

توجه به چه نکاتی هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ در ارتباط با صفحه نمایش از ملزومات محسوب می شود؟

  • ابعاد:

ابعاد مختلفی برای لپ تاپ های گیمینگ وجود دارد که مناسب ترین و رایج ترین اندازه ی آن بین ۱۵ تا ۱۷ اینچ می باشد. نکته ای که در این ارتباط باید مد نظر قرار داده شود این است که هر چقدر ابعاد صفحه نمایش بزرگ تر باشد با مشکل در جا به جایی رو به رو خواهید شد .

  • رزولوشن:

رزولوشن هایی کمتر از فول اچ دی به هیچ عنوان انتخاب مناسبی برای لپ تاپ گیمینگ نمی باشد. البته هر چقدر رزولوشن بالاتر باشد به کارت گرافیک قدرتمندتری نیاز است.

  • نرخ تازه سازی تصویر:

نمایش نرم تصور به دلیل وجود نرخ بالای تازه سازی تصویر می باشد.

  • نوع پنل:

TFT و IPS دو نوع پنلی است که در لپ تاپ ها مورد استفاده قرار گرفته می شوند که بهترین انتخاب پنل IPS  است و دارای ویژگی دید کامل می باشد.

مهمترین ویژگی هایی باتری لپ تاپ گیمینگ کدام اند؟

باتری های لپ تاپ می توانند از نوع های مختلفی باشد. در صورت خرید هر نوع باتری برای لپ تاپ های گیمینگ، نباید انتظار زیادی را از دوام و قدرت آن ها داشت زیرا برای انجام دادن یک نوع بازی توسط این گونه لپ تاپ ها، حداکثر به اندازه ی ۱ تا ۲ ساعت دوام دارد. مهمترین نکته ای که در ارتباط با باتری لپ تاپ وجود دارد این است که باتری حتماً دارای قابلیت قطع مدار زمان شارژ شدن باشد تا در نتیجه ی دارا بودن این قابلیت به هیچ عنوان صدمه ای به باتری وارد نشود.

لپ تاپ گیمینگ در ژورنال نوبشو

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید