راهنمای خرید باتری لپ تاپ

0
4390
خرید باتری لپ تاپ در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

خرید باتری لپ تاپ

باتری، یکی از مهمترین اجزای لپتاپ است، که باعث روشن ماندن لپتاپ شما بدون استفاده از برق میشود. اما بعد از مدتی شما با مشکلاتی مانند نگه نداشتن شارژ، دیر شارژ شدن باتری و یا روشن نشدن لپ تاپ شما به دلیل باتری روبرو میشوید. ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید لپ تاپ و کامپیوتر میخواهیم راهنمای خرید باتری لپ تاپ شما باشیم !

از موارد مهم خرید باتری ضمانت آن و قدرت آن میباشد، زیرا اگر قدرت باتری لپتاپ شما بالاتر باشد، طول عمر آن نیز بالا تر میرود. ضمانت هم یکی از موارد حائز اهمیت میباشد که باعث میشود شما با خیالت راحت تری خرید و استفاده کنید. استفاده کنندگان معمولاً به سمت باتری های برند لپتاپ خود و برندهای مختلف و معروف میروند و برای انتخاب کردن آن سوال هایی در ذهن آن ها پیش می آید که ما در اینجا میخواهیم برای انتخاب در ادامه مقاله به شما کمک کنیم .

  • در چه زمانی باید باتری لپ تاپ خود را تعویض کنیم ؟

اگر شما مدت طولانی از لپ تاب خود استفاده کنید، به مرور زمان شاهد زود شارژ خالی کردن و دیر شارژ شدن لپ تاب خود میشوید و باطری شروع به پوسیده شدن میکند، که میتوانید تأثیرات آن را بر روی سیستم خود ببینید که با مشکلاتی مواجهه میشوید .

  • سازگاری باتری لپ تاپ

اولین و مهمترین موردی که هنگام خرید باتری لپ تاپ باید دقت کنید، سازگاری باتری با لپتاپ شما میباشد. برای اطمینان از سازگاری باید کد باتری مدل و شماره سایز لپتاپ خود را در هنگام خریدن باتری مورد نظر به فروشنده اعلام کنید. کد معمولاً ترکیبی از حروف و اعداد میباشد که با طول های مختلف است.

  • ظرفیت باتری لپ تاپ

ظرفیت باتری یک از مهمترین موارد برای خرید است، ظرفیت باتری در واقع میزان قدرتی است که باتری لپتاب میتواند تولید کند و این عدد با واحد میلی آمپر ساعت بیان میشود. قویترین باتری ها ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت دارند و مشخصاً هر چقدر ظرفیت آن بیشتر باشد لپ تاپ شما مدت زمان بیشتری روشن میماند .

خرید باتری لپ تاپ در ژورنال نوبشو

  • تعداد سلول های باتری لپ تاپ

مشخصاً هر چقدر که تعداد سلول های باتری لپ تاپ بیشتر شود، ظرفیت آن نیز بالاتر میرود و همچنین باتری نیز سنگین تر میشود. معمولاً باتری ها دارای شش سلول میباشند، اما اگر خواهان مدت زمان شارژ کمتر و استفاده بیشتر از لپتاپ خود میباشد از باتری های ۹ یا ۱۲ سلولی استفاده کنید .

  • سیکل شارژ باتری لپ تاپ

همانند تمامی وسایل الکترونیکی، باتری ها نیز طول عمر مشخصی دارند و تا زمانی که باتری به خوبی شارژ شود و لپتاپ شما را روشن نگه دارد، طول عمر باتری میگویند .

سیکل شارژ باتری، به معنای استفاده ۱۰۰ درصد از توان باتری میباشد، یعنی هنگامی که باتری را کامل شارژ کنید و از ۱۰۰ درصد توان آن استفاده کنید میتوان گفت شما یک چرخه کامل را پشت سر گذاشته اید .

مطالب پیشنهادی
راهنمای خرید بهترین نوت بوک

خرید باتری لپ تاپ در ژورنال نوبشو

آیا باید باتری هم نام برند لپ تاپ خود را خرید ؟

در ابتدا باید به این نکته توجه کرد که برند لپ تاب شما چیست؟ در بعضی از برندها به دلیل استاندارد و بدنه لپ تاپ، تنها باید از باتری های برند لپ تاپ خود استفاده کنید زیرا انطباق بیشتری با لپ تاپ تان دارد. اما برخی برندها اذعان میکنند که میتوانید از باتری های برندهای دیگر در لپتاپ استفاده کنید .

آیا میتوان از باتری دسته دوم استفاده کرد یا باید حتماً به صورت آکبند خرید ؟

ممکن است تعداد کمی از باتری های دسته دوم به خوبی مرمت و نگهداری شده باشند و حتی برای مدتی قابل استفاده باشند، اما از سویی شما خبر ندارید که آن باتری در چه مرحله ای قرار دارد و ممکن است بعد از مدتی استفاده باتری به پایان عمر خود نزدیک شود .

درست است که باتری آکبند کمی گران تر است، اما با داشتن گارانتی، شما خیالتان بابت باتری راحت است و با آرامش خاطر میتوانید از باتری استفاده کنید .

دستور العمل های افزایش عمر باتری :

خرید باتری لپ تاپ در ژورنال نوبشو

  • هنگامی که شما میخواهید برای بار اول از باتری استفاده کنید، باید اجازه بدهید که شارژ باتری کاملاً خالی شود سپس آن را ۱۲ ساعت شارژ کنید و برای بارهای بعد نیز به همین منوال استفاده کنید.
  • برای مدت طولانی لپتاپ خود را بلا استفاده نذارید چون به باتری شما آسیب میزند.
  • هر باتری دارای شارژر مخصوص خود میباشد و برای شارژ کردن باتری خود سعی کنید تنها از شارژر مخصوص خود باتری استفاده کنید زیرا استفاده از شارژرهای مختلف به باتری شما آسیب میرساند.
  • سعی کنید از خنک کننده استفاده کنید و لپتاپ را در محیط خنک نگهداری و استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که باتری، شارژر و لپتاپ شما بیش از حد داغ نکند و حد الامکان در حال استفاده از لپ تاپ از شارژر استفاده نکنید. بهترین حالت خاموش کردن لپتاپ و منتظر ماندن تا شارژ شدن کامل باتری و سپس استفاده از آن میباشد .
  • در هنگام شارژ ابزار بلا استفاده مانند ماوس، هدفون، وای فای و بلوتوث را قطع کنید زیرا میتواند تأثیرات مخربی را بر روی باتری شما بگذارد .

در خدمت شما بودیم با مقاله ی راهنمای خرید باتری لپتاپ که امیدوارم مورد استفاده و پسند شما قرار گرفته باشد، شما میتوانید برای خرید باتری جدید برای لپ تاپ خود، از سایت نوبشو با اطمینان و خیال خاطر خرید و استفاده کنید .

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید