هر آن چه در باره هارد لپ تاپ باید بدانید

1
5532
هارد لپ تاپ در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید هارد لپ تاپ

در زمان تهیه هارد یکی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید میزان حافظه مورد نیاز برای انجام تمامی عملیات مورد نظر است. مشخص کردن اینکه به چه میزان حافظه برای نگهداری اطلاعات خود دارید می تواند نقش مهمی در خرید هارد لپ تاپ داشته باشد. در سال های اخیر کمپانی های بزرگ مدل های متفاوت از هارد را به بازار عرضه نموده اند که بر اساس نوع عملکرد و میزان حافظه با هم متفاوت هستند.

هارد لپ تاپ در ژورنال نوبشو

در زمان تهیه کردن هارد برای لپ تاپ خود لازم است اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با عملکرد آن داشته باشید. توجه به چنین اطلاعاتی کمک می کند هارد مناسبی را خریداری نمایید به ویژه در زمان جستجو، اطلاعات مفیدی را نیز کسب خواهید کرد. بر روی لینک نوبشو کلیک کنید تا به دنیایی از اطلاعات مفید در رابطه با انواع هارد وارد شوید:

   http://www.nobesho.com

هر آن چه در زمان خرید هارد لپ تاپ باید بدانید:

یکی از مهمترین قسمت های سخت افزاری موجود در لپ تاپ، هارد نام دارد. این بخش که با هدف ذخیره سازی اطلاعات در لپ تاپ تعبیه شده است می تواند تمامی اطلاعات شخصی شما، تمامی فرمان های وارد شده به سیستم عامل، نرم افزار ها و اپلیکیشن های نصب شده و بازی ها را در بر بگیرد. در زمان خرید هارد توجه به نوع مورد استفاده آن بسیار مهم است.

از هارد در لپ تاپ به دو صورت داخلی و خارجی استفاده می کنند نمونه های داخلی این محصول با نام اینترنال شناخته شده اند و هاردهای خارجی با نام اکسترنال نام گذاری می شوند. نمونه های هارد خارجی یا اکسترنال به گونه ای ساخته شده اند که می توان آن ها را به سادگی با خود حمل کرد. دو مورد مذکور از لحاظ عملکرد و ساختار متفاوت هستند که در ادامه به دلایل این تفاوت اشاره خواهیم داشت.

نکات مهمی که در زمان خرید هارد لپ تاپ باید به آن توجه داشت شامل موارد زیر می شود:

  • به چه میزان حافظه برای ذخیره سازی اطلاعات خود نیاز دارید.
  • بودجه ای که به خرید هارد اختصاص داده اید چه میزان است.
  • بر اساس بودجه اختصاص داده شده کدام هارد، با چه خصوصیاتی می توانید بخرید.
  • هارد مورد نیاز شما از چه نوعی است.
  • سرعت عملکرد هارد تا چه میزان مهم است.

پاسخ به تمامی سوالات مذکور نقش مهمی در انتخاب و خرید هارد برای لپ تاپ ایفا می کند.

هارد مناسب برای لپ تاپ دارای چه ویژگی هایی است

برای اینکه بتوانید هارد مورد نیاز خود را خریداری نمایید لازم است با نمونه های مختلف این قطعه آشنا شوید. همانطور که عنوان شد هارد مناسب لپ تاپ به دو شکل در بازار موجود هستند.

  • هارد اینترنال:

اینترنال یا هارد داخلی برای ذخیره سازی دائمی اطلاعات تا میزان ۱۰ ترا بایت مورد استفاده قرار میگیرند و در نمایشگر شما با نام درایو سی نمایش داده می شوند. جایگاه این هارد معمولاً در زیر صفحه کلید لپ تاپ است. هارد اینترنال یا داخلی را می توان با نام هارد ثابت نیز شناخت چرا که در زمان تولید لپ تاپ در مکان خاصی قرار گرفته و هیچ گاه جا بجا نمی شود.

هارد لپ تاپ در ژورنال نوبشو

اگر بخواهیم در تعریف کلی این نوع از هارد را معرفی کنیم باید گفت که تفاوت زیادی بین هارد اینترنال و اکسترنال وجود ندارد. هارد اکسترنال به عنوان یک حافظ جانبی و ثانویه به منظور ذخیره سازی اطلاعاتی که امکان پاک کردن آن وجود دارد مورد استفاده قرار میگیرد. اکسترنال با داشتن ظرفیت حداکثر ۱۶ ترا بایت و امنیت بالا معمولاً به دفعات مورد استفاده می شود، شاید دلیل محبوبیت این نوع هارد امکان جابجایی آن لاشد. شما می توانید به راحتی و بدون نیاز به حمل لپ تاپ تمامی اطلاعات لازم را در اکسترنال ذخیره کنید و به سادگی آن را به هر مکان دیگر انتقال دهید. هارد اکسترنال بر اساس میزان سرعت در پردازش و انتقال داده ها به دو نوع HDD و SSD تقسیم بندی می شوند:

مطالب پیشنهادی
انتخاب بهترین هارد بکاپ

هارد لپ تاپ در ژورنال نوبشو

هارد لپ تاپ

  • HDD:

درایو دیسک سخت یا HDD دارای بخش های متفاوتی به منظور خواندن و نوشتن اطلاعات است. تاریخچه ورود این قطعه به دنیای تکنولوژی تقریباً ۶۰ ساله است که در ابتدا عملکرد آن محدود بود اما با پیشرفت تکنولوژی سرعت عملیات ذخیره سازی تا حد زیادی افزایش پیدا کرده به گونه ای که تعداد چرخش پلترهایی که اطلاعات بر روی آن ها ذخیره شده است به ۵۴۰۰ بار در دقیقه رسیده است این میزان ممکن است در برخی مواقع تا ۱۵۰۰ بار افزایش پیدا کند. اطلاعات ذخیره سازی شده به وسیله هد خوانده شده و برق مورد نیاز به واسطه برد اصلی تامین می شود.

  • SSD:

در توضیح کوتاه و به زبان ساده در رابطه با SSD می توان این دیسک حالت جامد را به یک فلش مموری خیلی بزرگ تشبیه کرد که هیچ شباهتی به هارد HDD ها ندارد و مزیت اصلی آن را می توان سرعت پردازش بالایی که نسبت به نمونه دیگر هارد اکسترنال دارد، دانست به علاوه SSD ها برای عملکرد درست و صحیحی خود نیاز به هیچ گونه اتصالات برقی نخواهد داشت.

آیا می توان هارد اینترنال را به هارد اکسترنال تبدیل کنیم؟

گاهی ممکن است به دلایل متفاوت نیاز باشد عملکرد و نوع هارد لپ تاپ تغییر پیدا کند. در چنین حالتی شما می توانید به سادگی هارد اینترنال خود را به یک اکسترنال با قابلیت جابجایی تبدیل کنید. در چنین مواقعی تنها لازم است بر اساس بودجه خود یک قابل اکسترنال مدل ساتا با شماره پورت USB 0.3 تهیه نمایید. استفاده از قاب های ضد حرارت و ضد آب پیشنهاد می شود به این صورت بعد از جابجایی هیچ خطری اطلاعات شما را تهدید نمی کند.

برای انجام جابجایی تنها لازم است درب قاب را باز کرده و به دقت هارد را در قالب اکسترنال آن جاگذاری نمایید و اتصالات موجود را درست سر جای خود قرار داده تا در زمان استفاده مشکلی ایجاد نشود. پس از انجام مراحل جابجایی به سادگی می توانید از طریق یک کابل USB هارد را به لپ تاپ متصل کرد. نکته مهمی که پیش از مراحل تبدیل باید به آن توجه کرد این از تمامی اطلاعات خود بک آپ بگیرید. این کار صرفاً به منظور حفظ اطلاعات در صورت موفق نبودن عملیات جابجایی است.

 

1 دیدگاه

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید