هر آن چه در رابطه با تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال باید بدانید

0
5894
تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال در ژورنال نوبشو
5/5 - (1 امتیاز)

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال

داشتن هارد و حافظه کافی برای ذخیره سازی اطلاعات یکی از خواسته های افرادی است که قصد کد نویسی و یا انجام امورات سنگین دارند، اگر قصد دارید از هارد اکسترنال استفاده کنید می توانید از روش های مقرون به صرفه استفاده کنید و با ارتقا دادن هارد های قدیمی کامپبوتر امکان تبدیل را فراهم سازید. ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید هارد، آموزش های لازم برای تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال را در اختیار شما قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال در ژورنال نوبشو

روش های موثر و ساده ای برای ارتقا دادن هارد دیسک قدیمی به هارد اکسترنال وجود دارد و شما می توانید بر اساس دانش و اطلاعات خود یکی از آن ها را به جهت تبدیل اینترنال به اکسترنال انتخاب نماید، برای دریافت روش های موثر و کارآمد لازم است تنها بر روی لینک زیر کلیک کنید و پس از ورود به سایت نوبشو اطلاعات لازم در رابطه با روش های مذکور را کسب نمایید.

http://www.nobesho.com

نگاهی کوتاه به هارد اینترنال و ویژگی های آن:

هارد اینترنال را نمی توان بیرون از کیس استفاده کرد چرا که امکان اتصالات برای خارج از دستگاه در این هارد تعبیه نشده است و تنها در شرایطی می توان از اتصالات SATA یا IDE بهره برد که این هارد داخل دستگاه نصب شده باشد. هارد اینترنال محل ذخیره سازی کمتری را به خود اختصاص می دهد به علاوه قابلیت جابجایی ندارد و تنها در زمانی که داخل دستگاه و سیستم نصب می باشد می توان از آن استفاده کرد، البته می توان به واسطه روش های متعدد امکان تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال را فراهم کرد اما در شرایط غیر از این باز و بستن مکرر این محصول امکان بروز آسیب و صدمه را افزایش می دهد.

تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال در ژورنال نوبشو

آشنایی با هارد اکسترنال و مزایای فراوان آن:

این محصول به مراتب بهتر از هارد اینترنال است، امکان ذخیره سازی اطلاعات بیشتری را برای شما فراهم می کند به علاوه می توان در همه حال آن را حمل کنید و به انواع PC ها، لپ تاپ و دیگر کامپیوتر ها وصل کرد، در کنار مزایای عنوان شده وزن سبک و قدرت ذخیره سازی امن از دیگر ویژگی هایی است که می توان آن را نسبت به هارد اینترنال برتر خواند، البته می توان با انجام چند اقدام ساده شرایط تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال را فراهم کرد.

چند روش متداول برای تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال:

افراد به دلایل مختلف سعی دارند هارد اینترنال را به اکسترنال ارتقا دهند اما بهترین کار این است که در ابتدا هارد اکسترنال را خریداری کنید، اما جایی برای نگرانی نیست می توانید به روش های مختلف هارد اینترنال را به اکسترنال تبدیل کنید:

  • مبدل:

برای تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال می توانید از مبدل یا قاب هارد استفاده کنید. این قاب دارای برد مخصوص است که یک طرف آن جایگاهی برای اتصال برق و SATA وجود دارد و در طرف دیگر می توانید آن را به کامپیوتر وصل کنید، اتصال مذکور به واسطه کابل USB صورت میگیرد. تنها لازم است در زمان خرید قاب مبدل به این نکته توجه داشته باشید که می خواهید قاب را برای لپ تاپ استفاده کنید یا کامپیوتر، چرا که قاب مخصوص برای کامپیوتر در اندازه ۳.۵ اینچ تولید می شود و این اندازه برای لپ تاب به ۲.۵ اینچ تغییر خواهد یافت.

مطالب پیشنهادی
راهنمای خرید هارد اکسترنال و هارد اینترنال

برد مذکور دارای قابلیت فراوانی است، یک برد الکترونیکی که حاوی پروتکل های لازم برای کنترل USB و SATA می باشد به علاوه برای اتصالات برق و دیتا از دو جک استفاده می شود. از دیگر تجهیزات این مبدل می توان به کلید ON \OFF آن اشاره کرد همچنین برای اتصالا کامپیوتری یک پورت USB تعبیه شده کی می تواند اتصالی سریع و مطمئن را رقم بزند و با داشتن یک جک آداپتور اتصالات برقی را پشتیبانی کند.

مراحل تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال به واسطه قاب مبدل:

  • در مرحله اول می بایست بودجه لازم را برای خرید هارد اکسترنال مشخص کنید.
  • مدل قاب مبدل حتماً باید SATA باشد و برای داشتن سرعت انتقال اطلاعات سعی کنید پورت USB آن ۳.۰ باشد.
  • پیش از تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال لازم است حتماً اطلاعات خود را به محل دیگر انتقال دهید یا حداقل نسخه ای از آن را در هارد دیسک پشتیبانی کنید ممکن است در زمان انتقال هارد، صدمه ای به هارد اینترنال وارد شود و در آن صورت دیگر نمی توانید از اطلاعات ذخیره شده روی آن استفاده کنید.

تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال در ژورنال نوبشو

  • مدل های مبدل مخصوص کامپیوتر با داشتن آداپتور های قوی، نیاز شما را برای داشتن برق در زمان تبدیل تا حد زیادی برطرف می سازد البته مدل های ۲.۵ اینچی عملیات برق رسانی را به واسطه USB انجام می دهند.
  • مراحل تبدیل بسیار ساده است، لازم است با دقت و به آرامی درب قاب را باز کنید و آن را روی زر ورق آلومینیومی یا میز قرار دهید. توجه داشته باشد که پرز های قالی ممکن است به الکترواستاتیک آسیب جدی وارد کند، هارد اینترنال را به آرامی داخل قاب جا گذاری کنید. توجه داشته باشید که تمامی اتصالات موجود را سر جای خود قرار دهید و هارد دقیقاً داخل قاب قرار بگیرد.
  • پس از نصب صحیح هارد داخل قاب توجه داشته باشید که اتصالات قاب و هارد در یک نقطه مشترک باشند. اتصالات داده و برق نیز به صورت کشویی در هم چفت می شوند. پورت USB برای تأمین برق مبدل های ۲.۵ اینچی باید دقیقاً در محلی قرار بگیرد که اتصالات برقی وجود دارد.
  • قاب مبدل شما آماده ارائه تمامی خدمات و ویژگی های هارد اکسترنال است به علاوه می توانید در تمام شرایط آن را با خود حمل کنید.

Originally posted on ۰۵/۱۹/۱۳۹۹ @ ۴:۳۴ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید