آیا می دانید چه عواملی بر قیمت روتر شبکه تأثیر گذار است

0
4069
قیمت روتر شبکه در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

روتر شبکه چیست؟

یکی از مهمترین و اصلی ترین اجزاء مورد استفاده در شبکه، روتر شبکه می باشد. روتر یک وظیفه ی مسیریابی در شبکه، که وظیفه ی بسیار مهم و کار آمدی در شبکه است، برعهده دارد. یکی از مهمترین تغییراتی که در دنیای شبکه و کامپیوتر به وجود آمد و تغییرات فراوانی را در این عرصه به ثبت رسانید، پیدایش روتر یا همان مسیریاب ها می باشد. با استفاده از یک روتر می توان بین چند شبکه ی محلی به راحتی و بدون مشکل ارتباط برقرار نمود و در نهایت یک شبکه بزرگ تری را داشت. مهمترین نقش مسیر یاب ها در مبحث اینترنت می باشد. در واقع مسیر یاب برای انتقال اطلاعات در بین اجزاء مختلف شبکه در بستر اینترنت به کار می رود. در مدل های مختلف لایه های شبکه و در مدل پایه ی osi مسیر یاب در لایه ی شبکه قرار داده می شود و در این مرحله نشانی سیستم با استفاده از یک آی پی مخصوص شناسایی شده و هویت یک جزء تشخیص داده می شود. بسیاری از افراد روتر و سوئیچ را یکی می دانند. در واقع مسیر یابی با استفاده از یک پایگاه داده ی کامل صورت می گیرد. در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید روتر سعی داریم شما را با تعدادی از برندهای تولید کننده روتر و قیمت روتر شبکه آشنا کنیم.

قیمت روتر شبکه در ژورنال نوبشو

  • روتر GT-AC 5300:

یکی از برترین روترهای موجود در بازار روتر GT-AC 5300، می باشد. روتر GT-AC 5300 بیشتر برای کابرد های خاص مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان مثال برای فعالیت هایی مانند استریم کردن حجم زیادی ار اطلاعات و … مناسب می باشد. قیمت روتر شبکه به عوامل زیادی بستگی دارد که از جمله ی این موارد بند تولید کننده ی روتر می باشد. در این روتر دو درگاه وجود دارد که می توان اولویت هایی را به این دو درگاه داد. بسیاری از افراد به استفاده از شبکه های خصوصی دارند و یا در ارتباط با مسائل کاری مجبور به استفاده از این نوع شبکه هستند، این مدل روتر هم ویژگی تحت عنوان VPN Fusion دارد که برای استفاده در این ارتباط به کار می رود. البته باید توجه داشت که افزایش قابیلت ها بر قیمت روتر شبکه تأثیر گذار خواهد بود. البته براید توجه داشته باشید که در صورت تمایل از استفاده ی این ویژگی روتر باید میان افزار روتر به صورت آپدیت نصب شده باشد. قیمت روتر شبکه با توجه به موارد دیگری مانند تعداد درگاه ها افزایش و یا کاهش پیدا می کند. به عنوان مثال در این مدل تعداد درگاه برابر با ۸ می باشد که به شکلی کالا حرفه ای دو درگاه آن مخصوص بازی طراحی شده است. از دیگر قابلیت های این روتر دارا بودن قابلیت RangeBoost می باشد که برای افزایش میزان پوشش دهی یک محدوده می باشد. قیمت روتر شبکه با این ویژگی ها بسیار مناسب می باشد و بیشتر برای منازل مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت روتر شبکه با توجه به عواملی مانند میزان حافظه ی اصلی، دامنه ای که می تواند مورد پوشش قرار دهد، حداکثر میزان توان عملیاتی و … مشخص می شود.

قیمت روتر شبکه در ژورنال نوبشو

این روتر بسیار قدرتمند می باشد و یکی از بهترین روترهای موجود در بازار است. قیمت روتر شبکه از این برند و مدل بسیار مناسب می باشد. RT-AC88U  دارای قدرت بسیار زیادی نسبت به سایر روترها و برندهای مختلف دیگر می باشد. این روتر توانایی استریم کردن مقدار بسیار از داده ها می باشد. این محصول در محصولات رده بالای موجود در بازار قرار می گیرد. این روتر جز روتر خوب موجود رد بازار مصوب می شود و دارای ۴ آنتن می باشد. فرکانس های مورد استفاده توسط این روتر برابر ۲۴ و ۵ گیگا هرتز است. این روتر دارای آنتن هوشمند می باشد که کارایی های بسیاری را برای کاربران به وجود می آورد از جمله ی این مزایا عبارت است از استفاده ی همزمان از دو فرکانس و … . در شبکه ای که ازاین روتر استفاده می شود، توانایی انجام دادن فعالیت های سنگین بدون مشکل وجود دارد.

مطالب پیشنهادی
فروشگاه خرید تجهیزات شبکه تهران

ایسوس RT-AC88U در ژورنال نوبشو

  • RO G RAPTURE RT-AC5300 GT:

از ویژگی های حیرت آور قیمت روتر شبکه با این ویژگی های منحصر به فرد می باشد. این روتر شبکه دارای ۸ آنتن به صورت جداگانه می باشد و همچنین مجهز به دو درگاه یو اس بی است. توان عملیاتی بالا و برابر ۵۴۰۸ است. ابعاد این روتر بسیار مناسب و برابر ۲۴۵*۶۵*۲۴۵ می باشد. از مهمترین ویژگی ها و مزایای این روتر می توان به MIMU، استفاده از بی سیم و اکسس پوینت و همچنین قابلیت پوشش در در مناطق وسیع اشاره کرد. این روتر دارای امکاناتی مانند اتصال به شبکه وی لن، لن، و وای فای را نیز دارد. البته باتوجه به تمامی مزایای و ویژگی های این دستگاه می توان انتظار افزایش میزان قیمت روتر شبکه را داشت. این روتر توانایی استریم کردن حجم بسیاری از داده ها را دارد.

اکسس پوینت در ژورنال نوبشو

  • روتر تی پی مدل  Talon AD7200_V1:

این مدل روتر دارای ۹ آنتن می باشد که ۸ آنتن آن به صورت خارجی و ۱ آنتن آن به صورت داخلی می باشد. توان عملیاتی بسیار بالایی معادل ۷۲۰۰ مگابیت بر ثانیه دارد و ابعاد آن برابر ۲۳۰ * ۲۳۰ * ۴۳ می باشد. این روتر دارای مزایای فراوانی است که عبارت اند از: استفاده از استاندارد ۸۰۲.۱۱ad، دارا بودن دو پورت یو اس بی، قابلیت پشتیبانی از به روزترین فناوری مانند MU_MIMO، استفاده از قابلیت وی پی ان سرورو و …

از مهمترین نکاتی که در ارتباط با این روتر باید مد نظر داشت این است که قیمت روتر شبکه با این مدل، بسیار مناسب بوده و به نسبت سایر روترها دارای قیمت متعادلی است.

قیمت روتر شبکه در ژورنال نوبشو

امیدواریم تمامی اطلاعات مورد نیاز شما را در ارتباط با روتر و قیمت روتر شبکه در اختیار شما قرار داده باشیم.

افرادی که قصد خریداری تجهیزات شبکه مانند روتر را دارند، بهتر است این خرید را طریق از فروشگاه های اینترنتی انجام دهند، زیرا دارای مزایای مربوط به خود می باشد. با استفاده از خرید اینترنتی از فروشگاه های معتبر تجهیزات شبکه می توان در مصرف زمان و هزینه های خود صرفه جویی کرده و خریدی مطمئن را داشته باشید. با استفاده ار خرید از فروشگاه اینترنتی می توان طیف وسیعتری از روترها را دید و متناسب با نیاز خود اقدام به خریداری بهترین روتر نمایید. نکته ای که در ارتباط با فروشگاه اینترنتی باید مورد توجه قرار بگیرد، اطمینان داشتن از آن و معتبر بودن فروشگاه می باشد.

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید