انواع تردمیل کدام اند و هنگام خرید تردمیل باید به چه نکاتی توجه شود

0
3818
انواع تردمیل در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

ویژگی های انواع تردمیل کدامند ؟

امروزه افراد برای داشتن تنی سالم و اندامی مناسب از وسایل و دستگاه های ورزشی زیادی استفاده می کنند. تردمیل یکی از محبوب ترین دستگاه هایی است که افراد برای سلامتی و ورزش کردن از آن استفاده می کنند. در دنیای امروز انواع تردمیل را با نام های دیگری مانند دو ثابت و یا دو ثابت نیز می شناسند. تردمیل امکان انجام دادن ورزش بی خطر و مفید پیاده روی را در مکان های سالم مانند منزل را برای افراد فراهم می سازد تا افراد از شرایط های جوی آب و هوا و …. در امان بمانند و به راحتی و در هر زمانی بدون خطرهای احتمالی با استفاده از انواع تردمیل به ورزش پیاده روی بپردازند.

تردمیل یکی از دستگاه هایی است که برای تناسب اندام در تمامی باشگاه های بدنسازی و … مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از انواع تردمیل به گونه ای رایج شده که بیشتر افراد اقدام به خریداری نوع خانگی آن کرده اند و از آن در منزل به صورت شخصی استفاده می نمایند. تردمیل در گذشته های دور به عنوان یک مجازات مورد استفاده قرار می گرفته و فرد را مجبور به دویدن بر روی آن می کردند. ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید تردمیل سعی داریم شما را با انواع ترمیل و کاربردهای آن آشنا کنیم و همچنین نکاتی که هنگام خرید انواع تردمیل باید مورد توجه قرار گیرد بازگو کنیم.

انواع تردمیل در ژورنال نوبشو

۱-تردمیل های برقی و مکانیکی:

اکثر تردمیل هایی که امروزه تولید می شوند و مورد استفاده قرار ی گیرند، از نوع برقی و مکانیکی هستند. این نوع ترمیل دارای موتور می باشد و برای استفاده باید به برق وصل شود تا بعد از اتصال برق موتور تسمه را به چرخش در آورده و شروع به چرخاندن صفحه کرده و فرد بتواند از آن استفاده نماید. از جمله ویژگی هایی که یک تردمیل برقی و مکانیکی دارد، دارا بودن ویژگی تغییر تنظیماتی مانند سرعت چرخش و حتی میزان سیب است.

تردمیل برقی و مکانیکی که یکی از انواع تردمیل های موجود می باشد ، دارای یک صفحه ی دیجیتال است که با استفاده از تنظیمات موجود در این صفحه فرد می تواند تغییرت مورد نیاز خود را اعمال نماید. در صفحه دیجیتال مربوط به تنظیمات تردمیل، تنظیماتی مانند میزان مسافت، ضربان قلب فرد استفاده کنند، میزان درجه ی شب، میزان کالری مورد استفاده و … وجود دارد.

انواع تردمیل در ژورنال نوبشو

انواع تردمیل عبارت اند از:

  • تردمیل های مورد استفاده در باشگاه:

تفاوت هایی که در تردمیل های خانگی و باشگاهی وجود دارد در میزان تحمل وزن ، نوع موتور مورد استفاده، و اندازه ی تردمیل می باشد. تردمیل هایی که در باشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد، دارای تحمل وزن بیشتری نسبت به تردمیل های خانگی هستند. موتور مورد استفاده در انواع تردمیل به دو صورت AC  و DC  می باشند که در انواع تردمیل های خانگی از نوع DC  که دارای توان کمتری است استفاده می شود و در نوع تردمیل باشگاهی از نوع AC  . علاوه بر تفاوت هایی که در قدرت موتور این دو نوع تردمیل وجود دارد، در میزان مدت زمانی که می تواند روشن بماند نیز تفاوت هایی وجود دارد.

  • تردمیل های خانگی

  • تردمیل های مرود استفاده در امر پزشکی یا همان تردمیل های توانبخشی:

یکی دیگر از انواع تردمیل، تردمیل های پزشکی هستتند که برای توانبخشی مورد استفاده قرار می گیرند. از تردمیل های پزشکی در امر درمانی استفاده می شود. به طور رایج افرادی که به دلیل های مختلفی دچار ناتوانی در راه رفتن شده اند، با استفاده از این تردمیل، می توانند بهبود پیدا کنند.

مطالب پیشنهادی
خرید دمبل بدنسازی و فوت و فن هایی که باید بدانید

انواع تردمیل در ژورنال نوبشو

  • تردمیل های آبی:

یکی دیگر از انواع تردمیل ها، تردمیل آبی هستند. تردمیل های آبی در دو جهت مختلف تفریحی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. تردمیل آبی دارای ابعاد نسبتا بزرگی می باشد که برای افرادی که بسیار چاق می باشند و یا به حدی مسن هستند که توانایی انجام دادن فعالیت های حرکتی را ندارند؛ مورد استفاده قرار می گیرد و به این سبب برای افراد چاق مناسب است که وزن در آب کاهش پیدا خواهد کرد. از تردمیل آبی برای درمان بیماری هایی مانند مشکلات مفصلی، عضلانی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

 ژورنال نوبشو

  • تردمیل های فضایی:

یکی از انواع تردمیل ، تردمیل های فضایی می باشند که مورد استفاده ی فضانوردان قرار می گیرد. به دلایل مختلف تمامی استخوان های فضانوردان در معرض خطر تحلیل رفتن هستند و برای جلوگیری از این امر، آن ها از تردمیل های مخصوص استفاده می کنند. یکی از تفاوت هایی که این نوع تردمیل با انواع دیگ تردمیل ها دارد این است که فضانوردان برای استفاده از آن باید با استفاده از یک سری ریسمان که مخصوص می باشد خود را به تردمیل وصل کنند تا در هوا معلق نشوند.

در هنگام خرید تردمیل باید به چه نکاتی توجه شود؟

اگر قصد خریدن تردمیل را دارید باید نکات مهم هنگام خرید تردمیل را بدانید و به آن ها توجه نمایید. ما در این قسمت شما را با نکات مهم قابل توجه در این ارتباط آشنا خواهیم کرد.

  • قیمت:

از مهم ترین نکات خرید انواع تردمیل، قیمت آن می باشد. قیمت تردمیل با توجه به نوع آن متفاوت می باشد. برای مشخص نمودن قیمت تردمیل باید هدف از خرید تردمیل را مشخص نمود. به عنوان مثال تردمیل که در یک باشگاه مورد استفاد قرار می گیرد با تردمیل که برای استفاده در منزل خریداری می شود بسیار متفاوت می باشد. اگر فردی قصد خرید تردمیل را برای استفاده مداوم ندارد، بهتر است که هزینه ی بسیار زیادی را برای این امر متقبل نشود. اما اگر فردی قصد دارد به صورت حرفه ای شروع به فعالیت نماید بهتر است میزان بیشتری هزینه (قیمت تردیمل بالا) پرداخت نماید تا بتواند به طور کامل از آن استفاده نماید.

  • انتخاب یکی از انواع تردمیل موتور دار و یا مکانیکی:

تردمیل های نوع مکانیکی قیمت پایین تری نسبت به تردمیل های نوع برقی دارند زیرا در تردمیل های برقی از قطعات بیشتری استفاده می شود به همین جهت دارای قیمت بیشتری نیز می باشد. برای استفاده از یک تردمیل برقی احتیاج به تمرینات بیشتری می باشد، البته استفاده از آن و تغییرت تنظیمات کار شواری نیست و با استفاده از صفحه دیجیتال قابل انجام می باشد.

  • میزان فضای موجود و مناسب برای قرار دادن تردمیل:

با توجه به این که تردمیل ها فضای زیادی را اشغال می کنند، قبل از خرید و انتخاب نوع تردمیل به میزان فضای موجود برای قرار دهی آن دقت نمایید.

  • میزان مقاومت و استحکام تردمیل
  • میزان قدرت و نوع موتور مورد استفاده در تردمیل
  • نوع ضمانت و گارانتی
  • سرعت تردمیل
  • میزان شیب تردمیل کنترل پنل تردمیل
  • میزان حداکثر وزنی که تردمیل می تواند تحمل نماید.
ژورنال نوبشو
 

در سری مقالات راهنمای خرید لوازم ورزشی می پردازیم به مبحث خرید تردمیل دست دوم و نو و به تفاوتهای آن دو می پردازیم . با ما همراه باشید.

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید