آشنایی با انواع پنجره یو پی وی سی و قیمت های آن

0
4383
پنجره یو پی وی سی در ژورنال نوبشو
5/5 - (1 امتیاز)

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید درب و پنجره یو پی وی سی

انواع پنجره یو پی وی سی از پنجره های مقاوم و مناسبی هستند که عملکرد برتری را به نسبت دیگر پنجره ها نشان می دهد، همچنین این پنجره عایق مناسب تری در برابر صداهای بیرون از ساختمان است. پنجره یو پی وی سی بهره وری انرژی آن در حد بالایی است. پنحره UPVC انواع مختلفی دارد و در ساخت این نوع پنجره طراحی های زیادی به کار می رود.

انواع پنجره UPVC در آب و هواهای مختلف می تواند مقاوم باشد و استانداردهای خاصی که در طراحی این نوع پنجره به کار می رود در سطح بالایی می باشد که کیفیت آن را افزایش می دهد. پنجره یو پی وی سی و انواع مختلف این پنجره، می تواند فضای زندگی را پر از آرامش و تمیزی کند و افراد از هر نوع آلودگی صوتی دور هستند.

این پنجره ها اجازه ورود گرد و غبار به ساختمان را نمی دهد و باران یا برف از این نوع پنجره عبور نمی کند و محافظ خوبی در مقابل این مواد است. مزیت دیگر پنجره UPVC مربوط به جنس باداوم و پایدار آن است که در سال های بیشتری می توان از این نوع پنجره استفاده کرد.

جالب این است که پنجره UPVC حتی در مقابل آتش نیز مقاومت بالایی دارد و در ساخت آن دقت بالایی به کار رفته که باعث می شود استانداردهای کیفیت آن در حد بیشتری افزایش یابد.

پنجره یو پی وی سی در ژورنال نوبشو

استحکام پنجره یو پی وی سی به چه میزانی است؟

پنجره یو پی وی سی ظاهر ظریف و شیکی دارد ولی ضریب امنیتی بالایی داشته و استحکام بالاتری به نسبت دیگر پنجره ها دارد. زبانه های پنجره UPVC قفل محکمی دارد و از سه طرف، این نوع پنجره به راحتی قفل خواهد شد و با این استحکام بالا سارقان نمی توانند به درون ساختمان راه یابند و امنیت بیشتری را ایجاد می کند.

پنجره یو پی وی سی در ژورنال نوبشو

انواع پنجره UPVC

همان طور که اشاره شد پنجره یو پی وی سی انواع مختلفی دارد. یکی از انواع پنجره یو پی وی سی مربوط به پنجره های کشویی می باشد که این نوع پنجره حالت ریلی حرکت می کند و از ریل های مختلف و پانل، پنجره کشویی ساخته می شود.

در موارد زیادی در پنجره های کشویی بخشی هایی اضافه می شود که ربان نام دارد و ریل های موجود در پنجره بر این ربان ها حرکت داده می شود و از این طریق باعث می گردد که گرد و غبار در محیط مورد نظر نفوذ نکند.

این نوع پنجره کشویی بخش های مختلفی دارد که به نام ثابت و لغزنده شناخته می شود که این نوار لغزنده باعث می گردد حشرات به این پنجره و فضای ساختمان وارد نشده و با این ریل از نفوذ حشرات جلوگیری خواهد شد.

کشویی در ژورنال نوبشو

از دیگر انواع پنجره یو پی وی سی مربوط به پنجره لولایی است که این نوع پنجره به دو صورت باز می شود، مدل آویز جانبی این نوع پنجره، به سمت بیرون یا درون ساختمان می تواند باز شود، اما مدل آویز فوقانی پنجره لولایی به این صورت است که از پایین به سمت بالا باز شدن آن امکانپذیر می شود.

یک مورد از پنجره UPVC ثابت است که هزینه کمتری دارد اما در حال حاضر پرکاربردترین پنجره ای می باشد که می توان از آن استفاه کرد. برای پنجره های ثابت نیازی نیست که از مکانیزم خاصی برای باز شدن آن استفاده شود، به همین دلیل بازدهی بالاتری دارد و از ورود هر نوع گرد و غبار در این فضا جلوگیری خواهد شد.

مطالب پیشنهادی
معرفی انواع پنجره آلومینیومی برای ساختمان

پنجره یو پی وی سی که تک حالته هستند از دیگر انواع پنجره دو جداره می باشد که این مدل نیز کاربرد بالایی دارد، با این پنجره می توان از هوای بیرون استفاده کرده و با باز کردن پنجره دو جداره این کار را انجام داد.

این نوع پنجره روی محور افقی و تنها در یک حالت می تواند باز شود و قابلیت بازشوی آن مد نظر افرادی می باشد که به پنجره های شیک نیاز دارند.

پنجره کلنگی نیز از انواع پنجره دو جداره و مناسبی است که با استفاده از لولاهایی این نوع پنجره باز می شود و از سمت بالا، این مدل باز خواهد شد.

از دیگر انواع پنجره UPVC سایبانی می باشد که در کنار دیگر پنجره هایی که بازشو هستند به کار می رود، معمولاً استفاده از این نوع پنجره در سرویس های بهداشتی و حمام بیشتر از دیگر مناطق صورت می گیرد.

پنجره یو پی وی سی در ژورنال نوبشو

عوامل موثر در قیمت پنجره یو پی وی سی

در استفاده از پنجره UPVC توجه به قیمت آن اهمیت دارد اما به کار بردن این نوع پنجره در فضای ساختمان هزینه ای تلقی نمی شود زیرا کیفیت بالا و طراحی شیک پنجره UPVC باعث می شود که در مدت زمان زیادی قابلیت استفاده از این پنجره وجود داشته باشد، همچنین مصرف انرژی با به کار بردن این نوع پنجره کنترل می شود که از این طریق در هزینه ها صرفه جویی شده و افراد با یک پرداخت هزینه مناسب می توانند هزینه های دیگر را به شدت کنترل کنند و هزینه کمتری برای مصرف انرژی بپردازند.

در قیمت پنجره یو پی وسی، مدل و انواع مختلف این پنجره تأثیر زیادی دارد و معمولاً طرح های ثابت، هزینه متفاوتی را به نسبت مدل های بازشو دارد، قسمت هایی که دارای قاب ثابت هستند هزینه کمتری به نسبت قسمت هایی دارد که بازشو هستند، زیرا در این مواقع باید از پروفیل برای بازشدن پنجره ها بیشتر استفاده کرد که هزینه را افزایش می دهد.

یکی از مهمترین موارد در تعیین قیمت پنجره UPVC مربوط به ابعادی است که پنجره دو جداره دارد و هر چه ابعاد بیشتر شود این امکان می باشد که هزینه این نوع پنجره افزایش یابد.

تعداد بازشوی پنجره نیز تأثیر زیادی در قیمت دارد و کشویی بودن انواع پنجره یو پی وی سی در هزینه کلی پنجره موثر است.

نوع پروفیلی که در پنجره به کار می رود تأثیر زیادی در قیمت پنجره UPVC دارد.

یکی از موارد موثر در قیمت انواع پنجره یو پی وی سی مربوط به رنگ آمیزی مختلف آن و نوع رنگ آمیزی می باشد، به طور مثال اگر روکش آلومینیومی برای پنجره استفاده شود به نسبت مواردی که طرح چوب به کار می رود تفاوت قیمت هایی وجود دارد.

گالوانیزه ها و میزان استفاده از این گالوانیزه در بدنه پنجره، در تعیین قیمت پنجره یو پی وسی موثر است.

نوع شیشه و نوع یراق به کار رفته در پنجره UPVC در قیمت این نوع پنجره موثر است.

نوع شیشه در ژورنال نوبشو

نوبشو

نوبشو موتورجستجوی کالا است که نشانی آن nobesho.com  می باشد، این سایت موتورجستجوی کالا به حساب می آید که در آن می توانید نیازهای خود را برطرف کنید و پنجره upvc مورد نظر خود را خریداری کنید.

Originally posted on ۰۹/۱۶/۱۳۹۹ @ ۹:۳۸ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید