معرفی انواع پنجره آلومینیومی برای ساختمان

0
4668
انواع پنجره آلومینیومی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

انواع پنجره آلومینیومی

انواع پنجره آلومینیومی دارای مدل های زیادی است، یکی از انواع آن دوجداره ای می باشد که طبق متر مربع هزینه آن حساب می شود. نوع دیگر از پنجره آلومینیومی رنگ پودری، الکترواستاتیک و لایه طرح چوب است، که می‌توانید با هر رنگی که در نظر دارید آن را رنگ کنید، رنگ پودری در گرمای ۳۵۰ درجه سانتیگراد روی لایه قرار می گیرد در صورتیکه این نوع را انتخاب کنید گزینه های بیشتری برای انتخاب طرح در پیش رو دارید.

لایه آنادایز در طول پروسه شیمیایی یک پنجره دوجداره آلومینیومی به صورت ترمال بریک و نانترمال ساخته خواهد شد، نوع ترمال بریک در میان لایه درونی و بیرونی پروفیل پنجره قرار می گیرد، اما نانترمال بر خلاف آن است به گونه ای که رسانای کامل نیست زیرا فلز آلومینیوم رسانای حرارت و سطح اکسیدی روی آلومینیوم قرار می گیرد و موجب بالا رفتن استحکام فلز خواهد شد طوری که در مقابل خورندگی مقاومت زیادی دارد، کلفتی این سطح حداقل ۱۰ میکرون است.

اگر قصد دارید این نوع پنجره آلومینیومی را تهیه کنید قیمت آن طبق کیلوگرم و حجم آلومینیوم محاسبه خواهد شد. در انواع پنجره آلومینیومی یراق آلات مورد استفاده قرار می ‌گیرد و حجم و میزان افزوده شده بر اساس لنگه مشخص می شود.

انواع پنجره آلومینیومی در ژورنال نوبشو

انواع پنجره آلومینیومی

اولین نسل در و پنجره ها جنس آهنی بودند ولی بعد از مدتی پنجره های آلومینیومی وارد بازار شدند و روز به روز به تعداد آن ها افزوده می شود، این نوع پنجره طرفدار بیشتری نسبت به پنجره های قدیمی دارد و به دلیل قیمت مناسب آن ها محبوبیت بسیار زیادی دارد، در سال های دور با ساخت پروفیل های آلومینیومی، در و پنجره های دو جداره آلومینیومی با توسعه تکنولوژی وارد بازار شدند.

اطلاعاتی در رابط پروفیل

پروفیل به معنای بی‌حرکت بودن مقطع در طی معینی است، در تمامی فلزات پروفیل حاوی انواع گوناگونی می باشد، مهمترین استفاده از این وسیله برای ساخت در و پنجره می باشد.

پنجره ایی که آن را جلای فلزی می‌دهند وزن بسیار کمی دارد و انعطاف پذیر می باشد طوری که می‌توان به هر شکلی آن را درآورد، یکی از مشخصات اصلی این نوع پنجره وزن کم و غیر زنگ زدگی می باشد، پروفیل اکستروژن آلومینیوم یکی از قسمت‌های مهم استفاده در ساخت انواع پنجره آلومینیومی می باشد که از ماده‌ای به نام بیلت آلومینیومی استفاده می‌شود و نیروی زیادی به آن وارد خواهد شد و گرمای مناسبی به آن می رسد، این مواد در چارچوب های خاصی قرار می گیرند و این گونه پنجره به فرم مربوطه در می آید، به دلیل انجام پروسه حرارتی و نیروی زیاد روی فلز آلومینیوم ماده ای که در آن وجود دارد تغییر فرم می‌دهد و در نهایت پروفیل آلومینیوم ساخته می شود.

انواع پنجره آلومینیومی در ژورنال نوبشو

ویژگی های پنجره آلومینیومی

این نوع پنجره در مقایسه با دیگر انواع پنجره مزایای بیشتری دارد، در ساخت پروفیل پنجره فویلی آلومینیومی مثل پنجره یو پی وی سی مواد شیمیایی به کار نمی رود، آلومینیوم جزو مقاومترین فلزهای جهان می باشد که می تواند پنل های شیشه ای با پهنای زیاد را در بر بگیرد، این نوع پنجره دارای مزیت استحکام در مقابل ضربه می باشد و دیرتر دچار آسیب می شود همچنین در بازار انواع و طیف رنگی گسترده‌ای از این نوع پنجره مشاهده می شود، که براساس نمای منزل خود می توانید نوع آن را انتخاب کنید، پنجره آلومینیومی ماندگاری بسیار زیادی دارد، این نوع پنجره‌ها انعطاف پذیر هستند به همین دلیل در سایز و حجم های گوناگون تولید می شوند.

مطالب پیشنهادی
چرا به درب و پنجره دو جداره در ساختمان نیاز داریم ؟

اطلاعاتی در رابطه با پنجره های آلومینیومی

بندینی نوعی دیگر از انواع در و پنجره آلومینیومی می باشد که به تازگی وارد بازار شده است، جهت نصب این پنجره باید از تعمیرکاران حرفه ای و مجرب کمک بگیرید، بعد از درآورده شدن پنجره های قدیمی این نوع پنجره ها جایگزین می شوند، پنجره بندینی علاوه بر اینکه عایقی مناسب برای سر و صدا، سرما و گرما می باشد بلکه نمای زیبایی به منزل می دهد.

بهترین متریال در و پنجره

در حال حاضر در تولید درب و پنجره جنس های گوناگونی استفاده می شود و هر کدام از آن ها قابلیت ها و مشخصات خاصی دارند، در بین این جنس ها آلومینیوم پر استفاده ترین پنجره می باشد که فواید زیادی دارد.

آلومینیوم شایع‌ترین جنس در ساخت پروفیل های درب و پنجره می باشد و از قدیم تاکنون در صنعت ساخت و ساز آن را به کار می ‌برند زیرا این نوع جنس وزن کمی دارد و مقاومت آن بیشتر است علاوه بر این به راحتی نیازهای ساختمان را برآورده می ‌کند، در حالی که پنجره های آهنی وزن زیادی دارند و نصب آن ها دشوار است و بعد از مدت زمانی دچار زنگ زدگی می شوند.

مشخصات انواع پنجره آلومینیومی

  • وزن این نوع پنجره ها در مقایسه با پنجره های آهنی سبک است ولی مقاومت بالایی دارد.
  • به دلیل اینکه وزن پنجره سبک می باشد به راحتی می توان آن را اجرا نمود.
  • نگهداری از این پنجره بسیار راحت است و نیاز به شستشو ندارد و تنها با یک دستمال مرطوب می توانید آن را تمیز کنید.
  • پنجره آلومینیومی قابلیت دفع و جذب گرما را دارد.
  • در مقایسه با سایر پنجره ها از لحاظ اقتصادی قیمت مقرون به صرفه می باشد.
  • در میان فلزها بلافاصله بازیافت می شود.

توجه داشته باشید که موقع تمیز کردن پنجره از سیم یا هر جسم تیزی استفاده نکنید زیرا باعث خراش روی بدنه آن می شود.

ویژگی پنجره آلومینیومی دوجداره

  • انواع پنجره دوجداره آلومینیومی تنوع زیادی در ترکیب رنگ دارد.
  • بلافاصله می توانید آن را نصب کنید.
  • عایق سرما و گرما می باشد.
  • ضد آب است و در صورتی که در برابر رطوبت قرار بگیرد هیچ آسیبی به آن نمی رسد.

در پایان از تمامی کسانی که این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید درب و پنجره را مطالعه نمودند نهایت قدردانی را دارم و امیدوارم مطالب آن مفید بوده باشد.

 

Originally posted on ۰۹/۲۰/۱۳۹۹ @ ۳:۵۰ ب.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید