ویژگی های مثبت در و پنجره UPVC

0
3784
در و پنجره UPVC در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

در و پنجره UPVC

در گذشته برای ساخت درب و پنجره از چوب، آهن یا آلومینیوم استفاده می کردند اما رفته رفته با پیشرفت علم انسان ها توانستند با چیزی غیر از این موارد به ساخت درب و پنجره بپردازند که مزیت های بیشماری دارد. PVC و پس از آن UPVC دو موردی هستند که در صنعت ساختمان سازی بسیار کاربرد دارد. در ادامه این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید درب و پنجره، بیشتر در خصوص ویژگی های مثبت در و پنجره UPVC صحبت خواهیم کرد.

در و پنجره UPVC در ژورنال نوبشو

UPVC چیست؟

بهتر است پیش از این که به سراغ ویژگی مثبت در و پنجره UPVC برویم ابتدا مختصر توضیحی در خصوص UPVC داشته باشیم تا دوستانی که در این باره اطلاعاتی ندارند به خوبی با آن آشنا شوند. به نوعی پلی وینیل کلراید سخت شده که در برخی موارد برای افرایش کارایی افزودنی خاصی به آن اضافه می کنند UPVC می گویند که امروزه در صنعت ساختمان سازی کاربرد بسیار زیادی دارد. جالب است بدانید که UPVC ها از مشتقات نفت و گاز محسوب می شوند که برای ساخت پنجره بسیار مناسب می باشند، با توجه به مزیت هایی که دارند به پرفروش ترین نوع پنجره تبدیل شده اند.

ویژگی های مثبت در و پنجره UPVC چیست؟

همانطور که گفتیم در و پنجره هایی که از جنس UPVC هستند بسیار پرطرفدار می باشند دلیل این محبوبیت ویژگی های مثبتی است که دارند از جمله این خصوصیات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوام بسیار بالا

با توجه به ساختاری که دارند می توانند با فلز رقابت کنند، ساختار آن ها به گونه ای است که دوام و استحکام بسیار بالایی دارند.

  • عدم نیاز به رنگ آمیزی و ثبات رنگ

در و پنجره های قدیمی از آن جا که با آهن و فلز ساخته می شدند به رنگ آمیزی نیاز داشتند در واقع این ثبات رنگ برای جلوگیری از زنگ زدگی بود، اما پنجره هایی که از جنس UPVC هستند به علت ساختار خاصی که دارند به هیچ نوع رنگی نیاز نخواهند داشت.

  • تنوع رنگی بالا

پنجره های UPVC را می توان به دو روش، رنگ آمیزی ماده و همچنین استفاده از پوشش های لمینت بر روی UPVC رنگ کرد. در روش دوم پوشش به پروفیل چسبانده می شود که معمولاً دارای طرح می باشد و از استحکام بالایی برخوردار است.

  • عایق صدا و حرارت

شاید یکی از دلایلی که امروزه بسیار از این در و پنجره ها استفاده می شود عایق بودن آن ها در برابر حرارت و صدا باشد البته لازم به ذکر است که این عایق بودن به شرایط خاصی بستگی دارد از جلمه این موارد می توان به شیشه، نوع پروفیل، یراق آلات، نحوه ی نصب، فرایند تولید و مونتاژ، ماشین آلات مورد استفاده در خط تولید و نوع پروفیل گالوانیزه درون پنجره و … اشاره کرد. اگر به شکل این پنجره ها دقت کنید می بینید که برای آن ها از چند لایه استفاده شده است.

  • افزایش امنیت

طراحی آن ها به گونه ای است که از یراق آلات و چفت های مختلف استفاده کرده اند این موضوع باعث بالا بردن امنیت آن ها می شود به نحوی که به نسبت سایر انواع مشابه چندین برابر امنیت بیشتری دارند.

  • ساخت پنجره به تمام اشکال هندسی

پروفیل های UPVC این قابلیت را دارند که به هر یک از اشکال هندسی ساخته شوند برای این کار از دستگاه های مختلفی استفاده می شود بدین صورت که با خم کردن و برش دادن آن ها شکل مورد نظر حاصل می شود.

  • شیشه های چند جداره

شیشه های چند جداره در واقع به عنوان نوعی عایق برای صدا و انرژی حرارتی مورد استفاده قرار می گیرند، پنجره های قدیمی که تنها یک لایه شیشه داشتند از این مزیت برخوردار نبودند.

  • تنوع بسیار بالا در بازشو ها

از دیگر ویژگی های مثبت درب و پنجره UPVC می توان به تنوع در بازشو ها اشاره کرد، مشتری می تواند بر اساس نیاز و سلیقه خود پنجره بازشو از کنار، پنجره بازشو از بالا، پنجره های کشویی و… را انتخاب کند.

  • امکان استفاده از قفل اتوماتیک

جالب است بدانید که می توان برای این نوع پنجره ها از قفل اتوماتیک استفاده کرد، این در حالی است که پنجره های قدیمی از این مزیت بی نصیب بودند.

  • تعویض آسان با پنجره های قدیمی

دیگر ویژگی های مثبت در و پنجره UPVC راحتی در تعویض آن با انواع قدیمی آن است، به این صورت که به هیچ عملیات بنایی یا بهم ریختن نمای ساختمان نیاز نیست.

مطالب پیشنهادی
معرفی انواع پنجره آلومینیومی برای ساختمان

در و پنجره UPVC در ژورنال نوبشو

قیمت در و پنجره های UPVC چقدر است؟

همانطور که می دانید امروزه قیمت دلار به صورت صعودی در حال نوسان است به همین دلیل انتظار می رود قیمت محصولات مختلف نیز همراه با آن افزایش داشته باشند به همین دلیل نمی توان قیمت دقیقی برای در و پنجره UPVC ذکر کرد. اما خصوصیاتی وجود دارند که می توانند بر قیمت آن ها تأثیر مستقیم داشته باشند، از جمله این خصوصیات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایز

اولین و مهمترین عاملی که می تواند بر افزایش قیمت آن ها تأثیر داشته باشد اندازه ی پنجره هاست، هر چه پنجره ها بزرگتر باشند مواد بیشتری برای آن ها به کار برده می شود در نتیجه ی هزینه ی بیشتری نیز به همراه دارند.

  • جنس

هر چه مرغوبیت جنس پروفیل ها بیشتر و خالص تر باشند هزینه ی بیشتری خواهند داشت، میزان مرغوبیت در تمامی کالاها می تواند این افزایش قیمت را به همراه داشته باشد.

  • تعداد لایه

تعداد لایه ها نیز می تواند بر قیمت ها موثر باشد بدین معنا که هر چه تعداد لایه بیشتر باشد مشتری باید هزینه ی بیشتری بپردازد.

  • مدل

پنجره ها بر اساس مدلی که دارند می توانند قیمت های متفاوتی نیز داشته باشند.

در و پنجره UPVC در ژورنال نوبشو

از همراهی همیشگی شما دوستان عزیز سپاسگذاریم، هدف ما از ارائه مطالب امروز آشنایی هر چه بیشتر شما با ویژگی های مثبت در و پنجره UPVC بود، امیدواریم که مفید بوده باشد.

 

Originally posted on ۰۸/۲۴/۱۳۹۹ @ ۹:۰۶ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید