چگونه می توان قطعات لپ تاپ را با بهترین قیمت خریداری کرد

0
4061
قطعات لپ تاپ در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

قطعات لپ تاپ

استفاده از فناوری های پیشرفته و پیچیده در لپ تاپ و کامپیوترها تنها به واسطه قطعات پیشرفته و تجهیزات مجهز به آخرین تکنولوژی های دنیا امکان پذیر است. نحوه قرارگیری اصلی ترین قطعات لپ تاپ در تمامی محصولات معمولاً یکسان می باشد، البته در برخی موارد ممکن است تغییرات کوچکی اعمال شود که در نهایت تغییری در روند عملکرد لپ تاپ نخواهد داشت. ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید سخت افزار به آن ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

قطعات لپ تاپ در ژورنال نوبشو

قطعات لپ تاپ

داشتن اطلاعات کافی و درست در رابطه با تمامی قطعات موجود در لپ تاپ برای افرادی که به هر دلیل با این وسیله سروکار دارند می تواند بسیار مفید باشد. آشنایی با هر یک از قطعات و نحوه عملکرد آن ها را می توان در سایت نوبشو و با استفاده از کلیک بر روی لینک زیر به دست آورد.

http://www.nobesho.com

قیمت قطعات لپ تاپ بر چه اساسی تعین می شود؟

در زمان خرید لپ تاپ، برخی قطعات نرم افزاری به صورت فابریک و پیش فرض بر روی لپ تاپ نصب هستند و برخی قطعات سخت افزاری را می توان با انتخاب خود و در مدل های مختلف با قیمت متفاوت خریداری نمایید. قیمت قطعات لپ تاپ با توجه به نوع عملکرد، میزان حافظه و … متفاوت هستند و شما می توانید در ابتدا بر اساس نیاز و سپس با توجه به میزان بودجه خود آن ها را خریداری نمایید.

قطعات لپ تاپ بر چه اساسی معرفی می شوند؟

وجود هر قطعه در لپ تاپ هر چند کوچک و با کارایی کم بی شک لازم و ضروری است و در پایان تأثیر مستقیمی بر عملکرد لپ تاپ خواهد داشت، در زمان معرفی قطعات مذکور می توان اولویت بندی را بر اساس اهمیت آن در لپ تاپ عنوان کرد:

  • مادربرد:

اصلی ترین و مهمترین بخش سخت افزاری موجود در هر لپ تاپ مادربرد است، صفحه یا برد منطقی که سایر قطعات موجود در لپ تاپ را بر روی خود جا می دهد. اهمیت وجود این قطعه را می توان ایجاد اتصال میان تمامی قطعات نام برد به نحوی که مادربرد به عنوان پل حیاتی در قطعات لپ تاپ شناخته شده است چرا که به خوبی اتصال میان پردازشگر مرکزی و سایر بخش ها را مدیریت و کنترل می کند.

  • پردازشگر مرکزی:

CPU در لپ تاپ نقش فرمانده را دارد، قطعه سخت افزاری که به نحوی تمامی عملکرد سایر بخش های موجود در لپ تاپ را پردازش و نظارت می کند. سی پی یو با هدف مدیریت و مقدار دهی به عملکرد دیگر قطعات، تمامی اقدامات ریاضی، منطقی و مقایسه را انجام می دهد. بر اساس آخرین گزارشات امکان استفاده از چند سی پی یو با عملکرد موازی در یک مقیاس فراهم شده است.

  • کلاک اسپید:

برای اینکه قدرت و سرعت یک سی پی یو اندازه گیری شود لازم است میزان پردازش داده ها را در یک ثانیه محاسبه کرد. برای این کار واحد نرم افزاری با نام Clock Speed تعبیه شده که با هدف محاسبه سرعت پردازش CPU در لپ تاپ مورد استفاده قرار می گیرد. هر پردازش در CPU یک هرتز نام دارد و مدت زمانی که صرف پردازش یک داده می شود با کلاک نشان داده می شود. در حال حاضر پردازنده های قدرتمند در دنیا قادر به پردازش یک گیگا هرتز معادل یک میلیارد دستور در ثانیه هستند.

قطعات لپ تاپ در ژورنال نوبشو

قطعات لپ تاپ

  • Cache:

این واحد نرم افزاری با هدف ذخیره سازی دستورات کاربر ساخته شده است. CPU برای پردازش قوی نیاز به دریافت اطلاعات با سرعت بالا را دارد و در صورتی دریافت اطلاعات به دلایل مختلف با مشکل مواجه شود سرعت پردازش نیز کاهش پیدا می کند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که انتقال اطلاعات از RAM به CPU کند باشد بنابر این اهمیت وجود Cache در این حالت مشخص می شود زیرا با ذخیره سازی حجم زیادی از دستورات کاربر و انتقال به موقع آن به CPU از کند شدن سیستم جلوگیری می کند.

  • TDP:

عملکرد CPU در لپ تاپ همراه با ایجاد حرارت صورت می پذیرد و نیاز است که بخش خنک کننده تعبیه شده قادر به انتقال میزان مشخص شده حرارت باشد. TDP واحد نرم افزاری در لپ تاپ می باشد که مقدار حرارت اتلاف شده و قابل انتقال در CPU را مشخص می کند.

  • کارت گرافیک:

GPU همانند CPU یکی دیگر از قطعات سخت افزاری مهم در لپ تاپ می باشد که با هدف مدیریت و پردازش تصاویر و ارتباط با نمایشگر در لپ تاپ مورد استفاده قرار می گیرد و به بیان دیگر این قطعه تمامی رویدادهای داخلی لپ تاپ را در صفحه نمایشگر برای کاربران به نمایش می گذارد. در سال های اخیر کمپانی های بزرگی در بخش تولید و عرضه وارد عمل شده اند. انویدیا، ای ام دی و اینتل از مشهور ترین برند های سازنده کارت گرافیک می باشند.

  • HDD:

هارد دیسک بخش سخت افزار مهمی از یک لپ تاپ است که قادر به ثبت و ضبط مغناطیسی داده ها می باشد، این قطعه کوچک با سرعت و ظرفیت متفاوت در بازار موجود است و می توان بر اساس نیاز خود آن ها را خریداری نمایید. تنوع عملکرد این قسمت به گونه ای است که می توان به راحتی آن را تعویض و به هارد مورد نظر ارتقا داد. با وجود فناوری های برتر که در ساخت سری نسل های جدید لپ تاپ می توان از شبه کارت های SSD استفاده کرد که عملکرد کاملاً مشابه به هارد دیسک ها دارند و با هدف افزایش سرعت لپ تاپ مورد استفاده قرار می گیرند.

مطالب پیشنهادی
برای خرید یک مانیتور ارزان و با کیفیت باید به چه نکاتی توجه داشت

قطعات لپ تاپ در ژورنال نوبشو

قطعات لپ تاپ

  • DISPLAY:

وجود تمامی قطعات با وظایف خاص نقش مهمی در عملکرد لپ تاپ خواهد داشت اما در پایان نمایش خروجی ها بر عهده صفحه نمایش است، این بخش سخت افزاری که در مدل های LCD و LED تقسیم می شود و هر یک مشخصات خاص خود را دارند.

  • سیستم عامل OS:

وجود چنین نرم افزاری در لپ تاپ از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که به نوعی اجرای تمامی عملکرد های موجود در لپ تاپ را کنترل و مدیریت می نماید. وظیفه این بخش با روشن شدن سیستم آغاز می شود و آماده انجام تمامی فرمان های صادر شده از طرف کاربر است، این روند تا پایان کار کاربر و خاموش شدن لپ تاپ ادامه دارد. تا به امروز سه سیستم عامل منتشر و مورده استفاده لپ تاپ های خاص قرار گرفته اند:

ژورنال نوبشو

قطعات لپ تاپ

۱-لینوکس:

لینوکس یکی از امن ترین و حرفه ای ترین سیستم عامل هاست که دسترسی به آن برای تمام افراد بدون هیچ قید و شرطی امکان پذیر است. ساختار این مدل به گونه ای است که به سادگی می توان تغیرات دلخواه را بر روی آن اعمال کرد چرا که لینوکس تنها نمونه سیستم عامل متن باز در دنیا می باشد.

۲-مکینتاش:

این مدل تنها مخصوص تولیدات کمپانی اپل می باشد و منحصراً استفاده از آن ها برای افرادی که از لپ تاپ های برند اپل استفاده می کنند، امکان پذیر می باشد.

۳-ویندوز:

در حال حاضر می توان ویندوز را پرکاربرد ترین سیستم عامل موجود در جهان معرفی کرد، استفاده ساده و سریع از دلایل اهمیت ساختار آن است چرا که کمپانی مایکروسافت هیچ محدودیتی برای استفاده از آن اعمال نکرده است.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید