در راهنمای خرید لپ تاپ به چه نکاتی اشاره می شود

0
3704
راهنمای خرید لپ تاپ در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید لپ تاپ و کامپیوتر

در زمان خرید لپ تاپ توجه به ویژگی ها و امکانات موجود بسیار مهم است چرا که با توجه به قیمت بالای برخی مدل ها نمی توان این محصول را به سادگی و در مدت زمان کم تعویض کرد. انتخاب لپ تاپ بر اساس خواسته های شما صورت می پذیرد به گونه ای که با توجه به نیاز خود می توانید از میانرده های این محصول استفاده نمایید. داشتن اطلاعات کافی درباره تمامی امکانات ارائه شده می تواند نقش مهمی در انتخاب و خرید شما ایفا کند. شما با مطالعه یک راهنمای خرید لپ تاپ و اشتباهاتی که ممکن از در زمان خرید مرتکب شوید، خرید مطمئن و امنی انجام دهید. برای آشنایی بیشتر با دنیای پر رمز و زاه تکنولوژی لپ تاب روی لینک نوبشو کلیک کنید:

http://www.nobesho.com

راهنمای خرید لپ تاپ در ژورنال نوبشو

نکاتی اولیه که در زمان خرید لپ تاپ باید مورد توجه قرار گیرند:

بی شک نکات مهمی برای خرید یک لپ تاپ باید در نظر گرفته شوند، از نوع سیستم عامل گرفته تا میزان حافظه داخلی و قابلیت پشتیبانی از برنامه ها و نرم افزارها. توجه به برخی نکات در زمان خرید ممکن است خیلی به چشم نیاید مثل :

  • اندازه و وزن لپ تاپ

اندازه و وزن لپ تاپ که در ابتدا نکته مهمی تلقی نمی شود اما پس از خرید متوجه خواهید شد که توجه به این موارد چندان خالی از لطف نیست.

  • ویژگی های بدنه

ویژگی های بدنه از نکاتی است که در وهله دوم ممکن است موردد توجه قرار گیرند. توجه به جنس مورد استفاده در ساخت لپ تاپ و یا رنگ آن نیز نکاتی است گاهی توجه به آن ها بد نیست.

راهنمای خرید لپ تاپ در ژورنال نوبشو

نکات کلی که در زمان خرید باید مورد توجه قرار بگیرند:

اگر بخواهیم به صورت کلی راهنمای خرید لپ تاپ را در اختیار شما قرار دهیم می بایست به موارد زیر دقت نمایید:

  • لپ تاپ تا چه مدت روشن می ماند:

توجه به قدرت باتری و ماندگاری شارژ از مهمترین نکاتی است که باید در زمان خرید لپ تاپ به آن توجه کرد، در حالت کلی می توان مدت زمان ۸ ساعت را برای عمر مفید شارژ فول یک باتری عنوان کرد. اگر اهل سفر و یا رفت و آمد زیاد هستید توجه به این نکته حائز اهمیت می باشد.

  • لپ تاپ بخرید نه تلویزیون:

داشتن صفحه نمایش خیلی بزرگ برای لپ تاپ در صورتی مناسب اعلام می شود که آن را دائم در دست نگیرید. صفحه نمایش بزرگ برای افرادی مناسب است که برای مدت طولانی لپ تاپ را روی میز خود داشته باشید. ایده آل ترین اندازه برای صفحه نمایش لپ تاپ ۱۲.۵ تا ۱۴ اینچ است.

  • بر اساس بودجه بخرید:

وجود فناوری و امکانات زیاد در برخی مدل های برتر لپ تاپ سبب بالا رفتن قیمت آن ها می شود به گونه ای که فکر کردن به آن ها حتی ممکن نیست. البته استفاده از چنین لپ تاپ هایی برای افراد کاملاً حرفه ای که قصد انجام عملیات سنگین دارند پیشنهاد می شود. پردازنده ۱۵ CORE با حافظه داخلی و رم ۸ گیگابایت در کنار وضوح صفحه نمایش ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ و هارد SSD از کمترین امکاناتی است که یک لپ تاپ ایده آل می تواند داشته باشد.

راهنمای خرید لپ تاپ شامل چه نکات تخصصی می باشد؟

در زمان خرید لپ تاپ نیاز است کمی تخصصی تر تصمیم بگیرید. داشتن اطلاعات جامع و کامل می تواند در خرید یک محصول با کیفیت و کارامد نقش مهمی ایفا کند.

  • سیستم عامل:

انتخاب نوع سیستم عامل گام اول در خرید لپ تاپ است، در حال حاضر تنها سه نوع سیستم عامل با عملکرد خوب وجود دارد، ویندوز، کروم و سیستم عامل مکینتاش که تنها قابل استفاده بر روی مک بوک ها می باشد.

مطالب پیشنهادی
بهترین لپ تاپ لنوو را با چه قیمتی خریداری کنیم

۱)ویندوز:

در حال حاضر پر کاربردترین سیستم عامل موجود در دنیا ویندوز است، انعطاف پذیری، قیمت پایین، امکان به کارگیری در صفحات لمسی، پشتیبانی از امکانات بی شمار دیکر سبب محبوبیت و کارامد بودن این محصول می شود.

۲)مکینتاش:

استفاده از این سیستم در استفاده از لپ تاپ های ساخت کمپانی اپل محدود می شود اما امکانات جالبی دارند اما در قبال برای لمس ساخته نشده اند و نمی توان از این سیستم عامل در صفحات لمسی استفاده کرد.

راهنمای خرید لپ تاپ در ژورنال نوبشو

۳)کروم:

استفاده از این سیستم عامل امن بسیار ساده و ارزان خواهد بود البته در عوض محدودیت هایی را شامل می شود. ممکن است امکانات ویندوز را داشته باشید اما در نهایت برنامه مورد استفاده مرورگر کروم می باشد که در نهایت در صورت عدم دسترسی به اینترنت امکان اجرای برخی برنامه ها محدود خواهد شد.

  • لپ تاپ یا تبلت:

ظاهر لپ تاپ ها علاوه بر مطالبی که در رابطه با بدنه لپ تاپ عنوان شد، می تواند جزو نکات تخصصی باشد. در حال حاضر نوع متداول لپ تاپ ها به شکل صدف می باشد، اما در سال های اخیر نمونه های پرطرفدار این محصولات وارد بازار شده اند که قابلیت باز شدن صفحه تا ۳۶۰ درجه را دارند و از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند. نمونه دیگر این محصول با قابلیت جداشدن کیبورد امکان تجربه استفاده از تبلت را برای شما فراهم می سازد.

چنانچه قرار است مدت زیادی را با لپ تاپ کار کنید لازم است از برخی قابلیت های این محصول اطمینان حاصل کنید. داشتن صفحه کلید مطمئن و مقاوم که پس از کارد کرد طولانی مدت بتواند بازخورد خوبی داشته باشد نقش مهمی در انتخاب شما ایفا خواهد کرد.

 ژورنال نوبشو

  • رم لپ تاپ را فراموش نکنید:

در ابتدایی ترین و به نوعی پایین ترین مدل های لپ تاپ می توان شاهد رم های ۴ گیگا بایتی بود که بالطبع بازخورد خوبی از سوی کاربر نمیگیرد، چنانچه قصد خرید لپ تاب را دارید حداقل باید به رم ۸ گیگا بایت فکر کنید به علاوه رم های ۱۶ گیگا بایتی می تواند کیفیت بهتری به شما ارائه کند. البته در سال های اخیر کاربران حرفه ای استفاده از لپ تاپ هایی با رم ۳۲ گیگا بایت را ترجیح می دهند.

  • پردازنده مرکزی:

CPU یا مغز متفکر کامپیوتر از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه خاص داشته باشید. این قطعه یا تراشه کوچک نقش مهمی در عملکرد کلی لپ تاپ ایفا خواهد کرد و به نحوی تمامی دستورالعمل های لپ تاپ را تحت تأثیر قرار می دهد.

  • میزان فضای مشخص برای ذخیره سازی:

با اینکه سرعت پردازشگر در لپ تاپ از نکات مهم است اما از سرعت و عملکرد درایو ذخیره سازی نیز نباید غافل شد. داشتن یک درایو SSD با سرعت و پردازش قوی اطلاعات نیاز شما را به دیگر تجهیزات رفع خواهد کرد. SSD ها در تازه ترین تغیرات خود که با نام PCle x4 وارد بازار شده اند می توانند سرعت ۳ برابر بیشتر از نمونه sata به شما ارائه کنند.

  • برند لپتاپ، شناسه اول:

در زمان معرفی لپ تاپ وجود یک برند معتبر بی شک می تواند به خوبی توجه را به خود جلب کند. با وجود دنیای بزرگ اینترنت می توانید با یک جستجو کوتاه در رابطه با سابقه هر برند به کیفیت و قابلیت های آن دست پیدا کنید، به بیان دیگر برند هر کمپانی را می توان یک راهنمای خرید لپ تاپ معرفی کرد.

 ژورنال نوبشو

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید